וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 עובדי ארגון סיוע בינלאומי נהרגו בתקיפת צה"ל במרכז הרצועה

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 8:37

בתקיפה אווירית שבוצעה בדיר אל בלח, נהרגו כמה מעובדי הארגון WCK - אזרחים מאוסטרליה, בריטניה ופולין. בארגון הכריזו על עצירה מיידית של פעילותו ברצועה, והגיבו: "זו טרגדיה. עובדי סיוע לא צריכים להיות מטרה". צה"ל: "פתחנו בתחקור מעמיק של האירוע"

חיל האוויר תקף מנהרה בשימוש חמאס ברצועת עזה/דובר צה"ל

לפחות חמישה עובדי ארגון הסיוע WCK נהרגו בתקיפה אווירית בעיר דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה - כך דיווח הלילה (שלישי) הארגון בהצהרה רשמית. לפי הדיווחים, בתקיפה היו פצועים נוספים. העובדים שנהרגו, כך עולה מהדיווחים השונים, הם אזרחי המדינות אוסטרליה, בריטניה ופולין.

התקיפה שבה נהרגו עובדי הארגון כוונה לעבר רכב אזרחי שנסע בכביש הסמוף לחוף הים. כתוצאה מהתקיפה כאמור, 7 בני אדם נהרגו ועוד כ-20 נפצעו.

ארגון WCK, או בשמו המלא - World Central Kitchen, הוא ארגון לא ממשלתי, ללא מטרות רווח, שנועד לספק סיוע הומניטרי תזונתי באזורי אסון ומצוקה. במשרד החוץ האוסטרלי מסרו שהם מנסים לאמת את הדיווחים על מותו של אזרח המדינה. גם בארגון הגיבו לדיווחים על מותם של כמה מאנשיהם, ומסרו: "עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרה".

תקיפה בדיר אל-בלח, 14 בנובמבר 2019. ללא, אתר רשמי
התקיפה כוונה לעבר רכב אזרחי שנסע בכביש הסמוף לחוף הים. דיר אל-בלח, ארכיון/אתר רשמי, ללא
דרכונים השייכים לעובדי World Central Kitchen (WCK), שלפי משרד התקשורת של חמאס נהרגו בתקיפה ישראלית ברצועת עזה. רויטרס
דרכונים השייכים לעובדי World Central Kitchen (WCK), שלפי משרד התקשורת של חמאס נהרגו בתקיפה ישראלית ברצועת עזה/רויטרס

בארגון הכריזו על עצירה מיידית של פעילותו ברצועה. בהודעה שפרסם הארגון בחשבון ה-X שלו, נכתב: "אנו מודעים לדיווחים לפיהם חברי צוות 'המטבח המרכזי העולמי' נהרגו בהתקפה של צה"ל בעת שפעלו לתמיכה במאמצי משלוח המזון ההומניטריים שלנו בעזה. זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרה. אֵיִ פַּעַם".

גם דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, התייחסה לדיווחים ומסרה: "אנחנו שבורי לב ומוטרדים באופן עמוק מהתקיפה בה נהרגו עובדי world central kitchen בעזה. עובדי סיוע הומניטארי צריכים לזכות להגנה ואנחנו קוראים לישראל לחקור במהירות ולברר מה התרחש".

מסוק קרב מעל שמי רצועת עזה. חיים גולדברג, פלאש 90
מסוק קרב מעל שמי רצועת עזה/פלאש 90, חיים גולדברג

גם בצבא מיהרו להגיב לאירוע, וכשעה לאחר מכן הגיבו בדובר צה"ל: "בהמשך לדיווחים על האירוע הנוגע לעובדי ארגון WCK ברצועת עזה, צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית".

לדבריהם, "בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully