וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א | צפו

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 23:36

חמישה מפגינים נפצעו מהדריסה, אחת באורח בינוני ו-4 נוספים באורח קל, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בתיעוד של רגעי הדריסה, נראה הנהג יוצא מרכבו, מקלל מפגינים, ונבלם על ידי שוטר שהיה במקום. לפיד הגיב לאירוע: "תוצאה ישירה של ההסתה העולה מן הממשלה"

בווידאו: הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א/צילום: איתי רזיאל

חמישה מפגינים נפגעו הערב (מוצאי שבת) מרכב חולף בעצרת המחאה במרכזית, שהתקיימה בדרך בגין שבתל אביב. אישה כבת 50 נפצעה באורח בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלה בחזה ו-4 פצועים נוספים נפצעו באורח קל, עם מכות יבשות. צוותי מד"א שהיו במקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב בעיר.

בתיעוד של רגע הדריסה, והרגעים שלפניה, נראים נוסעי הרכב והנהג מקללים את המפגינים שהולכים סביבם ומקשים על המשך נסיעתם. בשלב מסוים, הנהג אף יוצא מרכבו ומקלל חלק מהמפגינים - שוטר שנמצא במקום חוסם אותו ומחזיר אותו למושב הנהג. אז, נראה השוטר מתקדם ומנסה להכווין את הנהג כדי להוציא אותו מאזור ההפגנה. אולם, הנהג מאיץ את רכבו ופוגע בכמה מפגינים שעמדו בדרכו.

מפגין שוכב על הרצפה לאחר שלדברי מפגינים אחרים נפגע מרכב במחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. אורי סלע
מפגין שוכב על הרצפה לאחר שלדברי מפגינים אחרים נפגע מרכב במחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אורי סלע

דרור, עד ראייה שהיה במקום, סיפר לוואלה! כי "הגיע ג'יפ לצומת של מנחם בגין והשלום, האנשים חסמו אותו, לפי מה שאני שמעתי הוא התעמת עם המפגינים, אמרו לו בסדר תחזור לאוטו ניתן לך לעבור. הוא חזר לאוטו ובמקום שהוא יסע לאט הוא האיץ. ממש חיפש לפגוע באנשים. ראיתי שהוא דרס שתי נשים. הוא פגע באישה מבוגרת, יש לה פגיעת ראש. הוא המשיך ודרס עוד אישה ורכב משטרה רדף אחריו ואז הוא נעצר".

ממשטרת ישראל נמסר לאחר האירוע כי "בהמשך לאירוע חשד לדריסה של מפגינים על דרך נמיר בסמוך למחאה שמתקיימת בת"א, בשלב זה ידוע כי נהג רכב פגע תוך כדי נסיעה ב-3 אזרחים והמשיך בנסיעה עד שנעצר ע"י השוטרים. האזרחים שנפגעו מקבלים טיפול רפואי והנהג יועבר לחקירה".

במד"א מסרו: "בשעה 22:00 התקבל דיווח במוקד של מד"א, על 3 הולכי רגל שנפגעו מרכב ברחוב שאול המלך פינת מנחם בגין בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב, אישה כבת 50 במצב בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלה בחזה ו-2 פצועים נוספים במצב קל, עם מכות יבשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנוסעים מקללים את המפגינים, הנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א |. איתי רזיאל, אתר רשמי
הנוסעים מקללים את המפגינים, הנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א |/אתר רשמי, איתי רזיאל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לאירוע: "הדריסה הערב בקפלן היא תוצאה ישירה של ההסתה העולה מן הממשלה וממכונת הרעל. שולח איחולי החלמה לפצועים. בדורסים צריכה המשטרה לטפל במלוא חומרת הדין. לא ירתיעו אותנו ולא יגרמו לנו להפסיק להפגין עד שהחטופים יוחזרו והממשלה הנוראה הזו תיפול".

השר חילי טרופר הגיב לאירוע הדריסה: "ראוי שכל ישראלי יגנה בפה מלא את הדריסה המזעזעת בהפגנה הערב. אל מול מראה הפצועים השוכבים על הכביש, נשבר הלב. מי שקורא למפגינים "נוחבות" ומי ששותק אל מול הסתה לא יוכל לטעון שידיו נקיות. ראוי שראש הממשלה וכלל ההנהגה יגנו בצורה חדה וברורה את ההסתה ואת המעשה הנורא. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועים".

גם חבר הכנסת גלעד קריב התייחס: "אירוע הדריסה הערב הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה נגד המחאה, וחוסר ההיערכות של המשטרה. כל אותם פוליטיקאים שנזעקו באמצע השבוע להגיב על אירוע בשולי מחאת המונים - צריכים להבין הערב מהיכן מגיעה האלימות".

בתנועת אחים לנשק מסרו: "ראינו הערב מול העיניים מתקפת שנאה רצחנית בתוך עמנו, בחסות ההסתה המתמשכת של ממשלת נתניהו. ממשלת המחדל מסיתה מעל גבי במות ואולפנים, מתירה את דמם של המפגינים וזאת התוצאה. ניסיונות ההפחדה שלכם לא יצליחו. הם רק יגדילו את עוצמתנו, במחאה דמוקרטית נחושה נגד ממשלה שחייבת למסור בחזרה את המנדט לעם".

רכב דרס מפגינים במחאה נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א 06.04.24. יניב אלטון, מערכת וואלה!
רכב דרס מפגינים במחאה נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א 06.04.24/מערכת וואלה!, יניב אלטון

שר התקשורת, שלמה קרעי מסר: "לא דורסים מפגינים. נקודה. לא פוגעים בשוטרים. נקודה. לא זורקים לפידים בוערים אל עבר ביתו של ראש הממשלה. נקודה. לא משתמשים באלימות. גם אם המציאות שבה מאפשרים הפרות סדר וחסימת כבישים היא בלתי נסבלת, יש לנהוג באיפוק ולהיזהר מאוד. ההידרדרות הזו, בהובלת ראשי השמאל, בתוך ומחוץ לקואליציה, אל ה-6 באוקטובר, לא מסייעת לאף אחד וקורעת אותנו בעיצומה של מלחמה. זה בניגוד גמור לרוח הלוחמים שלנו". יצויין כי בניגוד לדברי קרעי, אף מפגין לא זרק לפיד בוער לעבר בית רה"מ. בהפגנה שנערכה בירושלים ביום שלישי בערב הושלך לפיד בוער לעבר פרש משטרתי, אך כאמור לא לעבר בית רה"מ.

חבר הכנסת, גדעון סער, כתב בחשבון ה-X שלו: "אירוע הדריסה הערב בת"א הוא פשע שנאה ברור וחמור. על מערכת אכיפת החוק לפעול למיצוי הדין עם הדורס. זהו סימן נוסף להתדרדרות בחברה הישראלית בזמן שהיא מותקפת ע"י אויבינו מכל עבר. על סף תהום -חובה להתעשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully