וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים מוחים בת"א וקוראים להקדמת הבחירות, 5 מפגינים נפגעו מרכב

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 23:11

עשרות אלפים מפגינים בת"א - וקוראים להקדמת הבחירות: "הדור שלנו דורש תיקון". נהג דרס מפגינים בת"א, 5 נפצעו - בהם אחת במצב בינוני. עימותים בין מפגינים לשוטרים בת"א, שוטרת מג"ב הותקפה ונזקקה לטיפול רפואי. "נתניהו, תראה מה עשתה הדחיינות שלך", קראה אם החטוף

שידור ישיר: ההפגנה המרכזית בתל אביב (צילום: שלומי גבאי)

LIVE

שורת מחאות מתקיימות הערב (מוצאי שבת) בכ-50 מוקדים ברחבי הארץ - בקריאה ל"בחירות עכשיו". בעצרת המחאה המרכזית, שהחלה לפני זמן קצר ברחוב קפלן שבתל אביב, הגיעו עשרות אלפי מפגינים. לפי הודעת המארגנים, מדובר ביותר ממאה אלף בני אדן שפקדו את ההפגנה. במקביל, נפתחו כמה מחאות בגשרים וצמתים - בהם גשר חמד וגשר דרורים. בהפגנה על דרך בגין, נרשמו עימותים קשים בין השוטרים למפגינים שהדליקו מדורה במקום.

בעצרת המחאה המרכזית, חמישה מפגינים נפגעו מרכב חולף. אישה כבת 50 נפצעה באורח בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלה בחזה ו-4 פצועים נוספים נפצעו באורח קל, עם מכות יבשות. צוותי מד"א שהיו במקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב בעיר.

בתיעוד של רגע הדריסה, והרגעים שלפניה, נראים נוסעי הרכב והנהג מקללים את המפגינים שהולכים סביבם ומקשים על המשך נסיעתם. בשלב מסוים, הנהג אף יוצא מרכבו ומקלל חלק מהמפגינים - שוטר שנמצא במקום חוסם אותו ומחזיר אותו למושב הנהג. אז, נראה השוטר מתקדם ומנסה להכווין את הנהג כדי להוציא אותו מאזור ההפגנה. אולם, הנהג מאיץ את רכבו ופוגע בכמה מפגינים שעמדו בדרכו.

דרור, עד ראייה שהיה במקום, סיפר לוואלה! כי "הגיע ג'יפ לצומת של מנחם בגין והשלום, האנשים חסמו אותו, לפי מה שאני שמעתי הוא התעמת עם המפגינים, אמרו לו בסדר תחזור לאוטו ניתן לך לעבור. הוא חזר לאוטו ובמקום שהוא יסע לאט הוא האיץ. ממש חיפש לפגוע באנשים. ראיתי שהוא דרס שתי נשים. הוא פגע באישה מבוגרת, יש לה פגיעת ראש. הוא המשיך ודרס עוד אישה ורכב משטרה רדף אחריו ואז הוא נעצר".

לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אורי סלע
בווידאו: הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א/צילום: איתי רזיאל

במקביל, לוחמת מג"ב הותקפה בהפגנה: "משטרת ישראל רואה בחומרה את תקיפתה ופציעתה של לוחמת מג"ב הערב במהלך המחאה בתל אביב. הלוחמת הוכתה במכת אגרוף ע"י מפגין ונפצעה בפניה. לצערנו קומץ קטן מבין המפגינים הפר את הסדר הערב והצית אש", מסרו במשטרה.

מארגני המחאה מסרו טרם ההפגנה: "הקריאה לקביעת תאריך מוסכם לבחירות עכשיו לצד הזעקה להחזרת החטופים עכשיו משקפת את מה שכולנו יודעים. שני מכשולים עומדים בפני ישראל, שני מכשולים לשיקום ובנייה מחדש: שרידות הממשלה וגורלו הפרטי של העומד בראשה".

"אל תדברו איתנו על ניצחון מוחלט. זאת תעמולה ריקה שמטרתה המשך המלחמה. אנחנו לא מאמינים במושגים האלה יותר. פגעו בנו קשות, פגענו חזרה אפילו יותר. הגיע הזמן להחלטות", מסרו המארגנים.

בווידאו: מהומה ועימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב/צילום: שלומי גבאי
מפגין שוכב על הרצפה לאחר שלדברי מפגינים אחרים נפגע מרכב במחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. אורי סלע
מפגין שוכב על הרצפה לאחר שלדברי מפגינים אחרים נפגע מרכב במחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אורי סלע

מעל הגשר בדרך בגין, נאמה עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, ואמרה: "הבטחתי לך ראש הממשלה. אני עומדת במילה שלי בניגוד אליך. כל זמן שמתן והחטופים נרקבים בעזה אמשיך לרדוף אותך יחד עם העם הזה. תלך לישון בידיעה שכשלת והפקרת ותתעורר כל בוקר בידיעה שאני וכל עם ישראל נרדוף אותך".

יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן, נאם גם הוא. "בנימין נתניהו, אנא תתפטר ותעוף מהחיים שלנו. עשית לנו רק נזקים. הפקרת את החיילים, את האזרחים. חצי שנה שלא הבאת שום הישג. הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא להתפטר ולעזוב אותנו בשקט".

ליאור אקרמן, לשעבר בכיר בשב"כ, נאם בהפגנה: "אנחנו נלחמים היום על המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, חופשית, מפותחת כלכלית, בעלת שלטון חוק וכזו הדואגת לרווחת אזרחיה. היום אנחנו נאלצים להילחם גם מול מי שתפקידו להנהיג אותנו. מול הנהגה המובילה את המדינה לאבדון מוחלט. שאיבדה לחלוטין את ערך הממלכתיות והפכה להיות חונטה סגורה הדואגת לאינטרסים הסקטוריאליים של נבחרי הציבור שלה".

לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אורי סלע

"ממשלה שחבריה עסוקים בתקיפת ראשי מערכת הביטחון בעודם מנהלים מלחמה. שתוקפים את ראשי מערכת המשפט, את בג"צ והיועמ"שית לממשלה, ממשלה המתעסקת ללא כל בושה בחקיקה המעגנת את אי השיוויון בנטל, בעיצומה של מלחמה שבה מאות אלפי חיילים מוסרים את נפשם על הגנת המולדת. הייתי חבר במפלגת השלטון והיום אני מתבייש בה, היא מובילה אותנו לאבדון ולחורבן".

יאיר גולן נאם בהפגנה בהרצליה, ותקף בחריפות את ממשלת הימין: "נתניהו מעוניין בהמשך הלחימה כדי למשוך זמן ולהישאר בשלטון. הוא וחבריו יודעים שהם איבדו לחלוטין את אמון העם, ושהליכה לבחירות היא סוף הדרך מבחינתם. אבל בין טובת המדינה לכיסא, הבחירה שלהם ברורה. הם נוקטים נגדכם, האזרחים המסורים, בשיטה של כל עריץ שנאחז בשלטון בניגוד לרצון העם - בשקרים ובהסתה, זו דרכה של דיקטטורה. שותפיו להסתה ולדה-לגיטימציה והאידיוטים השימושיים שלהם, הם שותפים לפשע כנגד העם".

לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת עם עשרות אלפי צועדים  06 באפריל 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת עם עשרות אלפי צועדים 06 באפריל 2024/אתר רשמי, אביב אטלס
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. נועה רטינסקי  Noa Ratinsky, אתר רשמי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אתר רשמי, נועה רטינסקי Noa Ratinsky
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. שלומי גבאי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/שלומי גבאי

במשטרת ישראל, שנערכה בכוחות מתוגברים להפגנות הערב, מסרו כי "בתום המחאה שאושרה מראש, רוב המוחים התפזרו בשקט לאחר שחלקם הודו לשוטרים על עבודתם. מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן ע"י המשטרה למתחם מוסדר בצומת קפלן, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר, תוך תקיפת שוטרים והדלקת מדורות על הכביש".

"הדלקת מדורות סביב ההמון כרוכות בסכנת חיים, למרות כל האזהרות והסכנות, מפרי הסדר ממשיכים לעבור על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים ומבעירים מדורות, אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר".

במשטרה הדגישו: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר וינהג באלימות כלפי השוטרים, ולא נהסס להשתמש באמצעי הפס"ד לשמירה על החוק והחזרת הסדר על כנו".

לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת עם עשרות אלפי צועדים  06 באפריל 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת עם עשרות אלפי צועדים 06 באפריל 2024/אתר רשמי, אביב אטלס
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. בן כהן, אתר רשמי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אתר רשמי, בן כהן
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. שלומי גבאי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/שלומי גבאי

קצין אג"ם של מחוז תל אביב, ניצב משנה יחיאל בוהדנה, תיאר מוקדם יותר את היערכות המשטרה לקראת המחאה בקפלן: "כמדי שבת נערכים למחאה. היום בשונה מהשבתות הקודמות הגדלנו את מגרש המשחקים והמחאה תתקיים גם בקפלן ובגין. אנו ערוכים בכוחות מעובים ונמצאים כדי לאפשר את המחאה הלגיטימית. הכוונה - לייצר מצב שלא נכנס לפה חלילה מפגע, נעשה כל מה שיודעים ויכולים כדי לשמור ולאבטח את באי המחאה"

בוהדנה הוסיף: "אנחנו בתקופה מאוד רגישה עם לא מעט התרעות בין השאר לירי תלול מסלול שעדיין בתוקף. קיימנו אישור תוכניות ודנו באפשרות של ירי תלול מסלול, קיימנו משחקי מלחמה ובנינו מענה לכלל התרחישים. אנחנו מתואמים עם ההפקה".

לדבריו, "אנחנו בקשר יומיומי עם מטה משפחות החטופים כדי לאפשר להן להוציא את זעקתן. מבינים את הצער הרב שהם עוברים. אנחנו יודעים להכיל וללוות אותם גם במחאות. לעניין מארגני המחאה בקפלן - השבוע מפקד המחוז נפגש עם המארגנים כדי לוודא שהמחאה מתנהלת כסדרה. השיחה הייתה ברוח טובה. מארגני המחאה התחייבו לפעול לאפשר את המחאה הלגיטימית ולמנוע הפרת סדר. מאמין ומקווה שיעשו כך".

עם זאת, הוסיף בוהדנה, "כמשטרה אנחנו יודעים להיערך גם להפרות סדר ויש לנו את האמצעים לטפל בהן. הסכנה של מדורות וחסימות צירים עלולה לייצר פגיעה בחיי אדם. שואפים שלא יהיו מדורות או ריצה לכבישים ראשיים".

לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024. בן כהן, אתר רשמי
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת 06 באפריל 2024/אתר רשמי, בן כהן
בווידאו: קצין אג״ם של מחוז תל אביב: ״כמדי שבת נערכים למחאה, אנחנו בתקופה מאוד רגישה"/צילום: דוברות משטרה
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

הפגנות גם בקיסריה ובחיפה:

כ-1,500 בני אדם השתתפו בהפגנה בקיסריה, סמוך למעונה של משפחת נתניהו. המשטרה עצרה שתי מפגינות, ביניהן שוב ד"ר יולנדה יבור, ממובילות המחאה במקום וכן מפגינה הטוענת כי הותקפה באגרוף על ידי שוטר. מפגין אחד עוכב לאחר עימות עם אחד ממפגיני הימין שמחו כנגד המחאה. השלושה הועברו לתחנת חדרה, שם הם נחקרים כעת. לתחנה הגיעה עו"ד אורית שליו ממערך עצורי המחאה. לשערי תחנת חדרה הגיעו כמה עשרות הקוראים לשחרור העצורים.

בהפגנה נאם אלוף (מיל.) דני יתום, לשעבר ראש המוסד, שכינה את נתניהו, "מכשול להצלת חטופינו". ו"אחראי ראשי לקטסטרופה של השביעי באוקטובר" - "נטל יותר מנכס". הוא קרא "לסיים את כהונתו, לאלתר" ואמר: "ארה"ב וביידן היו הראשונים להתייצב לטובת ישראל, וכעת, באשמת נתניהו, ישראל עומדת לבדה בפני הציר האיראני-ג'יהאדיסטי". לדבריו, "נתניהו מאריך את משך המלחמה בעזה. הוא עושה זאת משום שנדמה לו שכל עוד רועמים התותחים קל יותר למסמס את משפטו. בניסיון לקדם הפיכה משטרית הוא לא רואה בשחרור החטופים משימה ראשונה ועליונה".

בחיפה מול כ-8,000 מפגינים, הבטיח האלוף במיל' עמי אילון, לשעבר ראש השב"כ, "נמשיך את המחאה עד שתלך. לא נפעל באלימות אבל נגיע לכל מקום בו תהיה. בקיסריה, בירושלים, במקלטי הנופש אליהם אתה בורח או בביקוריך הממלכתיים עם מעט המנהיגים שעדיין מוכנים לסבול את נוכחותך".

איילון ציין כי "למרות שהמלחמה רחוקה מסיום ואיש לא יודע מה ומתי יגיע סופה - זה זמן למתן דין וחשבון", הזכיר כי באופק, "ימים קשים של חשבון נפש - יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות" ובשם משפחות הנרצחים והנופלים אמר, "אינך ראוי להם, לגבורתם ולכאבם; אינך ראוי יותר לקרבתם כשהם מתייחדים עם יקיריהם שאינם. אינך ראוי לשאת דברים בבתי הקברות ובטכסים ממלכתיים". הוא אמר כי נתניהו רואה בחטופים "קלף מיקוח", "מסרב להבין שאין ניצחון ללא שובם הביתה". והוסיף, "אתה מסרב להבין שאם לא תחזירם - אפילו אם אינך מתכוון - אתה כאילו מכריז קבל עם שאתה רואה בהם מגן אנושי להישרדותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully