וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באקוודור: המשטרה פרצה לשגרירות מקסיקו ועצרה את סגן הנשיא לשעבר

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 8:29

חורחה גלאס, סגן הנשיא לשעבר והאיש המבוקש ביותר באקוודור, נעצר בשגרירות מקסיקו שנמצאת בקיטו לאחר שביקש מקלט מדיני. גלאס עומד בפני חקירות של שחיתות ושוחד. לאחר הפריצה הכוחנית והמעצר, נשיא מקסיקו הודיע כי מדינתו תנתק את הקשרים הדיפלומטיים שלה עם אקוודור

חמושים פורצים לערוץ טלוויזיה באקוודור/טוויטר

חורחה גלאס, סגן הנשיא לשעבר והאיש המבוקש ביותר באקוודור, נעצר הלילה (שבת) בשגרירות מקסיקו לאחר שביקש מקלט מדיני. גלאס עומד בפני חקירות של שחיתות, שוחד ועבירות אחרות.

שוטרים אקוודוריים פרצו בכוחות רבים לשגרירות הנמצאת בעיר הבירה קיטו ועצרו את סגן נשיא לשעבר. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, הודיע כי מדינתו תנתק את הקשרים הדיפלומטיים שלה עם אקוודור בעקבות הפריצה והמעצר, והקרע הדיפלומטי בין שתי המדינות העמיק.

"אקוודור היא מדינה ריבונית - אנחנו לא מתכוונים לאפשר לאף פושע להישאר חופשי", הצהירו מלשכת הנשיאות במדינה לאחר המעצר. אקוודור טוענת שמתן מקלט על עבירות שחיתות, שבהן נאשם סגן הנשיא לשעבר, הוא אינו חוקי.

מנגד, נשיא מקסיקו מסר כי מעצרו של גלאס הוא "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ושל הריבונות של מקסיקו". בכירה במשרד החוץ המקסיקני מסרה כי מדובר בהפרה של אמנת וינה ליחסים דיפלומטיים, ושכמה דיפלומטים נפצעו במהלך התקרית.

משטרת אקוודור פרצה לשגרירות מקסיקו ועצרה את סגן הנשיא לשעבר, 6 באפריל 2024. רויטרס
שוטרים אקוודורים בכניסה לשגרירות מקסיקו, הלילה/רויטרס

המעשה המדובר של אקוודור מהווה הפרה של אמנת וינה ליחסים דיפלומטיים, שכן על פי אחד מסעיפיה "שטח מושבה של משלחת הדיפלומטית יהיה חסין ואין רשות לשליחי המדינה המקבלת להיכנס לשטח מושב המשלחת".

מומחים לחוק בינלאומי שצפו במעצר הצביעו על כך שהמעשה הוא הפרה קשה של אמנת וינה, דבר שעלול להסלים את הסכסוך בין ממשלות מקסיקו ואקוודור.

"זה לא אפשרי, זה לא יכול להיות, זה מטורף", אמר רוברטו קנסקו, ראש המדור הדיפלומטי של מקסיקו באקוודור, בראיון מחוץ לשגרירות. כשנשאל על מצבו של סגן הנשיא האקוודורי לשעבר ואם הוא נתפס על ידי כוחות ציבור, הוא ציין: "אני מבין שכן, אני מאוד מודאג כי הם יכולים להרוג אותו. אין בסיס לעשות את זה, זה לגמרי מחוץ לנורמה".

עוד בוואלה!

מצב חירום באקוודור: חמושים פרצו לתחנת טלוויזיה, "האסיר מס' 1" ברח מהכלא

לכתבה המלאה
סגן נשיא אקוודור לשעבר חורחה גלאס. רויטרס
קיבל מקלט מדיני ממקסיקו. סגן הנשיא לשעבר חורחה גלאס/רויטרס
משטרת אקוודור פרצה לשגרירות מקסיקו ועצרה את סגן הנשיא לשעבר, 6 באפריל 2024. רויטרס
כוחות אקוודורים בכניסה לשגרירות מקסיקו/רויטרס
משטרת אקוודור פרצה לשגרירות מקסיקו ועצרה את סגן הנשיא לשעבר, 6 באפריל 2024. רויטרס
כוחות אקוודורים בכניסה לשגרירות מקסיקו/רויטרס

המתיחות בין המדינות הסלימה יום קודם לכן, כשנשיא מקסיקו הצהיר כי אקוודור תיהיה "אומללה מאוד" בעקבות ניצחונו של דניאל נובואה בבחירות האחרונות במדינה. בתגובה, ממשלת אקוודור הכריזה על שגריר מקסיקו אישיות בלתי רצויה.

מעצרו של גלאס הוביל לגינויים חריפים ברחבי אמריקה הלטינית, של ממשלות שמאל וימין, וניקרגואה אף הכריזה על ניתוק היחסים עם אקוודור.

ארצות הברית אמרה כי היא מגנה כל הפרה של האמנה המגנה על נציגויות דיפלומטיות, ועודדה את שתי המדינות לפתור את המחלוקות ביניהן בהתאם לנורמות הבינלאומיות.

גלאס כיהן כסגנו של הנשיא השמאלי רפאל קוררה בין 2013 ל-2017, והוא הורשע כבר בשתי עבירות שחיתות וריצה עונשי מאסר. הוא עומד כעת בפני אישומים חדשים על ניצול לרעה של משאבי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully