וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום באקוודור: חמושים פרצו לתחנת טלוויזיה, "האסיר מס' 1" ברח מהכלא

רעולי פנים התפרצו לאולפן וקטעו את השידור החי עד שנעצרו על ידי כוחות מיוחדים, בעוד שהמדינה מתקשה להשתלט על ארגוני הפשע וגולשת לאנרכיה. הנשיא החדש הגדיר 22 כנופיות כארגוני טרור, ואמר כי המדינה נמצאת במצב של מלחמה

חמושים פורצים לערוץ טלוויזיה באקוודור/טוויטר

חמושים עם חומרי נפץ הסתערו הערב (שלישי) על תחנת טלוויזיה באקוודור בעת שהייתה בשידור חי, כחלק מגל האלימות השוטף את המדינה ושגרם לנשיא דניאל נובואה להכריז על 22 כנופיות פשע כארגוני טרור ומטרות צבאיות ועל מצב של מלחמה נגדן.

המשטרה חילצה בסופו של דבר את צוות הטלוויזיה ועצרה את 13 הגברים שפרצו לאולפן של ערוץ TC בעיר גואיאקיל במהלך שידור חי, כשהם חמושים ברובים, רימונים ודינמיטים. במקומות אחרים במדינה הדרום אמריקנית נחטפו לפחות שבעה שוטרים ודווח על כמה פיצוצים.

ההשתלטות על האולפן של ערוץ TC בגואיאקיל שודרה בשידור חי במשך כ-20 דקות, לתדהמת הצופים. החמושים, שהיו רעולי פנים ולבושים רובם בשחורים, אחזו בכלי נשק והורו לאנשי הצוות לשכב על הרצפה. מהמקום נשמע יריות וצעקות, עד שכוחות מיוחדים של המשטרה הגיעו לחלץ את עובדי הערוץ המבועתים.

חמושים פורצים לאולפן טלוויזיה באקוודור, 9 בינואר 2024. טוויטר, צילום מסך
"תודה לאל, אנחנו בחיים". רגעי ההשתלטות על הערוץ, הערב/צילום מסך, טוויטר

"תודה לאל, אנחנו בחיים, כי זו הייתה מתקפה אלימה ביותר", אמר חורחה רנדון, סגן מנהל תוכנית החדשות שנקטעה בעודה באוויר. "הם (התוקפים) ירו באחד מהצלמים שלנו ברגלו, שברו את היד של אחד אחר", הוסיף רנדון. "המשטרה הגיעה תוך כמה דקות, כיתרה את תחנת הטלוויזיה והיחידות הטקטיות התערבו".

כתב הערוץ ליאונרדו פלורס סיפר כי החמושים נכנסו דרך הקבלה, תקפו את הצוות והותירו מאחוריהם מקל דינמיט. לדבריו, הוא ואנשים אחרים שהיו בפגישה הצליחו להסתתר.

המשטרה אמרה בתום האירוע הדרמטי כי היא החרימה חומרי נפץ ואקדחים, ופרסמה תמונות של צעירים שרועים על הרצפה כשידיהם קשורות באזיקונים.

הערוץ חזר לאוויר לשידור מהדורת חדשות הערב, והמגישים אמרו כי אנשי משרד התובע הכללי אוספים ראיות מהזירה.

עוד בוואלה!

איש עסקים שהבטיח לכלוא פושעים על ספינות נבחר לנשיא אקוודור

לכתבה המלאה
חמושים שנעצרו אחרי שפרצו לתחנת טלוויזיה בעיר גואיאקיל, אקוודור, 9 בינואר 2024. רויטרס
הנשיא הכריז על מצב חירום למשך 60 ימים/רויטרס

נובואה, שנכנס לתפקידו בנובמבר והבטיח לעצור את האלימות של כנופיות הסמים, הכריז אתמול על מצב חירום למשך 60 יום. זאת הייתה תגובה לאלימות בבתי הכלא - כולל לקיחת סוהרים כבני ערובה על ידי אסירים - ובריחתו של מנהיג כנופיית לוס צ'ונרוס, אדולפו מסיאס, מהכלא בסוף השבוע. מסיאס נחשב לפושע המבוקש ביותר באקוודור והכנופייה שלו הוגדרה כארגון טרור בצו של הנשיא.

הממשלה אמרה כי גל האלימות פרץ בעקבות התכנית של נובואה לבנות מתקן כליאה באבטחה מקסימלית למנהיגי הכנופיות, בדומה לאלו באל סלבדור. "הם הציתו גל של אלימות כדי להפחיד את האוכלוסייה", אמר אדמירל חיימה ולה, ראש הפיקוד המשותף של הכוחות המזוינים, והוסיף כי הצו הפך את הכנופיות למטרות צבאיות.

העברות של מנהיגי כנופיות מבתי כלא הובילו למעשי אלימות לאורך השנים האחרונות, שבהן נהרגו מאות אסירים במהומות. גורם נוסף לחוסר היציבות באקוודור, שבעבר הייתה אחת המדינות הבטוחות ביותר באמריקה הדרומית, היא מלחמות שמנהלות הכנופיות על נתיבי הברחה של קוקאין, שהוא מקור הכנסה מרכזי שלהן.

התדרדרות המצב הביטחוני באקוודור הובילה את פרו להכריז על מצב חירום לאורך הגבול, בעוד שמדינות אחרות באזור - כולל ברזיל, קולומביה וצ'ילה - הביעו תמיכה בממשלתו של נובואה. בתוך כך, סין, שלה השקעות גדולות באקוודור, סגרה את השגרירות והקונסוליות שלה במדינה עד להודעה חדשה.

חיילים בכלי רכב משוריין ברחובות קיטו, אקוודור, 9 בינואר 2024. רויטרס
כוחות צבא מסיירים ברחובות קיטו, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, המשטרה אמרה כי שבעה שוטרים נחטפו בשלוש תקריות שונות בבירה קיטו, במאצ'לה ובלוס ריוס. בהמשך הערב עדכנה המשטרה כי שלושת השוטרים שנחטפו במאצ'לה שוחררו ונעצרו עשרה חשודים. במקביל, דווח על פיצוצים בערים הללו, אך נסיבותיהם אינן ברורות.

בתקרית אחרת, קבוצת אסירים הצליחה להימלט מבית סוהר בריובמבה, בהם חבר כנופייה העומד לדין על מזימה לפגיעה בתובע הכללי. לשכת התובע אמרה כי 17 מתוך 39 האסירים הנמלטים נתפסו, בעוד ששירות בתי הסוהר הודיע ש-11 סוהרים שנלקחו כבני ערובה ביומיים האחרונים שוחחרו. עם זאת, 139 סוהרים ואנשי סגל נוספים עדיין מוחזקים בידי אסירים בבתי כלא ברחבי המדינה.

בגואיאקיל, הרשויות אמרו כי נרשמו תקריות בחמישה בתי חולים, אך שוטרים וחיילים החזירו את הסדר על כנו. במקומות אחרים באקוודור, כולל בבירה קיטו, נראו כוחות צבא מסיירים ברחובות ובתי עסקים ומשרדים היו סגורים.

חלק מתושבי אקוודור מפקפקים במאמציו של נובואה לדכא את האלימות, שהכשילה את ממשלו של קודמו בתפקיד גיירמו לאסו. נובואה מתכנן לקיים השנה משאל עם על שינויים בחוקה הנוגעים למאבק באלימות ארגוני הפשע.

ב-2023, מספר מקרי המוות האלימים במדינה זינק ליותר מ-8,000, כמעט פי שניים מ-2022. "הממשלה הקודמת הכריזה על מצב חירום כמעט 22 פעמים ללא שום תוצאה. הם (הממשלה) צריכים לנקוט צעדים דרסטיים יותר ולהשתמש במשטרה ובכוחות המזוינים כדי לעשות קצת סדר במדינה", אמר תושב קיטו, מרסלו גורדיו.

  • עוד באותו נושא:
  • אקוודור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully