וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים שהבטיח לכלוא פושעים על ספינות נבחר לנשיא אקוודור

דניאל נובואה בן ה-35, שאביו הוא איל מסחר בבננות ונכשל חמש פעמים בהתמודדות על הנשיאות, יהיה המנהיג הצעיר אי-פעם של אקוודור. הוא גבר בסיבוב המכריע על מועמדת השמאל, והבטיח להילחם בפשיעה המשתוללת. "נתחיל לעבוד למען אקוודור חדשה"

דניאל נובואה חוגג את ניצחונו בבחירות לנשיאות אקוודור בעצרת בסנטה אלנה, 16 באוקטובר 2023. רויטרס
דניאל נובואה חוגג את ניצחונו בבחירות לנשיאות אקוודור בעצרת בסנטה אלנה, 16 באוקטובר 2023/רויטרס

איש העסקים דניאל נובואה בן ה-35 זכה בבחירות לנשיאות אקוודור, ויהפוך לנשיאה הצעיר ביותר אי-פעם, אחרי שגבר בפער של כ-4% על מועמדת השמאל לואיזה גונזלס בסיבוב המכריע בבחירות.

נובואה, מהמרכז הפוליטי, הבטיח בנאום הניצחון שלו אמר כי הוא "יחזיר את החיוך והשלום" למדינה הדרום אמריקנית, הסובלת משיעורי פשיעה אסטרונומיים. אלו העיבו על הקמפיין, שבמהלכו נרצח המועמד פרננדו וילאוויסנסיו, ימים ספורים לפני הסיבוב הראשון בבחירות באוגוסט.

כשהוא מוקף בחיילים חמושים היטב, הנשיא הנבחר עלה לבמה ואמר כי "מחר נתחיל לעבוד למען אקוודור חדשה, כדי לבנות מחדש מדינה מוכת אלימות, שחיתות ושנאה". שיעורי הרצח באקוודור זינקו פי ארבעה בין 2018 ל-2022, והסקרים שקדמו לבחירות הצביעו על כך שהביטחון הוא הדאגה העיקרית של המצביעים.

מומחים ציינו כי נובואה, שלו ניסיון פוליטי מועט, יעמוד בפני אתגר קשה בהתמודדותו עם בעיות הביטחון של אקוודור וכלכלתה הכושלת במהלך הקדנציה הקצרה שלו. בעוד כהונותיהם של נשיאי אקוודור נמשכות בדרך כלל ארבע שנים, היו אלה בחירות מוקדמות שהתקיימו עקב פיזור הפרלמנט על ידי הנשיא היוצא גיירמו לאסו. נובואה ימשיך למעשה את כהונתו של לאסו, שתסתיים במאי 2025. לאחר מכן הוא יוכל להתמודד על כהונה שנייה.

תומכיו של איש העסקים הצעיר יצאו לרחובות לחגוג את זכייתו. "אנחנו צריכים דם חדש ולא את הפוליטיקה הישנה שעשתה לנו כל כך הרבה נזק", אמר סטודנט בן 23 לסוכנות הידיעות רויטרס. "הנשיא שלנו לא צריך לבזבז זמן ולעבוד קשה מאוד כדי לעצור את חוסר הביטחון".

במהלך מסע הבחירות, הבטיח נובואה להילחם בכנופיות הפשע החזקות במדינה - שרבות מהן פועלות מתוך הכלא - על ידי כליאת הפושעים הגרועים ביותר על ספינות לחופי המדינה. הוא גם אמר שהוא יגביר את האבטחה בגבולות ובנמלים של אקוודור כדי לשבש נתיבי סחר בסמים מרכזיים.

בנוסף לכך, הוא הבטיח להגדיל את הזדמנויות התעסוקה לאקוודורים צעירים, במיוחד על ידי יצירת תמריצים לחברות לאומיות וזרות, כדי לשקם את הכלכלה מהשפל שאליו נקלעה לאחר מגיפת הקורונה.

נובואה, בוגר אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, פנה למצביעים הצעירים שמאסו בחוסר ההזדמנויות שלהם להשיג חיים טובים. עם זאת, אף שהוא הציג את עצמו כאלטרנטיבה לפוליטיקאים הוותיקים, מתנגדיו הזכירו כי הוא נצר לאחת המשפחות החזקות ביותר באקוודור. נובואה הוא בנו ויורשו של איל סחר הבננות אלברו נובואה, שניסה - אך נכשל - להיבחר לנשיא חמש פעמים.

ניצחונו נתפס על ידי רבים באקוודור כדחייתה של תנועת המהפכה האזרחית ובמנהיגה, רפאל קוראה, ששלט במדינה בין 2007 ל-2017. הוא נידון מאז לעונש מאסר בשל עבירות שחיתות ויצא לגלות בבלגיה, אך הוא ממשיך להשפיע רבות על הפוליטיקה האקוודורית.

גונזלס הייתה המועמדת הנבחרת של קוראה, והבטיחה להחזיר רבות מהתוכניות החברתיות שהוא קידם במהלך שלטונו. עורכת הדין בת ה-45 רשמה ניצחון מרשים בסיבוב הראשון, אך היא לא הצליחה להשיג מספיק בוחרים לקראת הסיבוב השני והמכריע.

כמה סקרים הצביעו על כך שלבוחרים, במיוחד הצעירים, נמאס מהרטוריקה הפלגנית שבה משתמשים קוראה ומפלגתו. עם זאת, לאחר תבוסתה פרסמה גונסאלס מכתב פייסני: "לאלה שלא הצביעו לנו, אני מברכת אתכם כי המועמד שלכם ניצח, וכאקוודורים, אני מחבקת אותם. זו דמוקרטיה".

תומכיו של דניאל נובואה חוגגים את ניצחונו בבחירות לנשיאות בקיטו, אקוודור, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
תומכיו של דניאל נובואה חוגגים את ניצחונו בבחירות לנשיאות בקיטו, אקוודור, 15 באוקטובר 2023/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אקוודור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully