וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: אפרת כ"ץ נהרגה מירי חיל האוויר ב-7 באוקטובר, בעת שנחטפה

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 16:45

ממצאי התחקיר של חיל האוויר הוצגו היום למשפחתה של כ"ץ ולמשפחות חטופים שהיו מעורבים באירוע. מרבית הנוסעים ברכב היו מחבלים, שרובם נהרגו, ולצדם גם כ"ץ. "לא היה ניתן להבחין בחטופים באמצעי התצפית", נמסר

אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז/בית ספר מעלה לקולנוע

צה"ל פרסם היום (שישי) סיכום של ממצאי התנהלות חיל האוויר בזמן חטיפתה של אפרת כ"ץ, בבוקר ה-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. עיקרי הממצאים מצביעים על כך שאפרת ככל הנראה נהרגה על ידי אש שנורתה ממסוק קרב שלחם באזור. המסוק ביצע ירי לעבר כלי רכב שהיו בו מחבלים, ובדיעבד, על פי העדויות, התברר שהיו בו גם חטופים. בדובר צה"ל מסרו: "כתוצאה מהירי נהרגו מרבית המחבלים שאיישו את כלי הרכב, וככל הנראה אפרת כ"ץ".

ממצאי בדיקת תפקודו של חיל האוויר הוצגו היום גם למשפחתה ולמשפחות החטופים המעורבים באירוע. בצה"ל הדגישו כי הבדיקה התבססה על תיעודי התקיפה ממסוק הקרב שלחם בגזרה באותה העת ומכלי הטיס המאויש מרחוק. כמו כן, גם מצלמות האבטחה של קיבוץ ניר עוז, ועל סמך העדויות מצוותי האוויר שפעלו באזור, וכן מבני משפחתה של אפרת ועדים נוספים שהיו במקום בעת האירוע.

אפרת כץ - שנרצחה במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ככל הנראה נהרגה מאש צה"ל. אפרת כ"ץ שנחטפה מקיבוץ ניר עוז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצבא מסרו את ממצאי התחקיר העיקריים: "בשבעה באוקטובר צה"ל כשל בהגנה על אזרחים ויצא למלחמה. במהלך מתקפת הפתע, חמאס וארגוני טרור נוספים פלשו למספר יישובים ישראלים, רצחו אזרחים ישראלים וזרים. מממצאי הבדיקה עולה כי במהלך הקרבות והתקיפות האוויריות, אחד ממסוקי הקרב שלקח חלק בלחימה, ביצע ירי לעבר כלי רכב שהיו בו מחבלים, ואשר בדיעבד על פי העדויות התברר שהיו בו גם חטופים. כתוצאה מהירי נהרגו מרבית המחבלים שאיישו את כלי הרכב, וככל הנראה אפרת כ"ץ".

אולם לטענת הצבא, ממסקנות צוות הבדיקה עולה שככל שנכחו חטופים ישראלים בכלי הרכב הנע, לא ניתן היה להבחין בהם במערכות התצפית הקיימות, ושהירי הוגדר כירי על רכב עם מחבלים.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, סיכם את ממצאי האירוע והדגיש כי חיל האוויר ביצע תחקיר כן ושקוף, מתוך מחויבות עמוקה למשפחה השכולה ולמשפחות החטופים. כמו כן, קיבל את תוצאות בדיקת הצוות תוך שציין כי הממצאים מתייחסים לחלקו של חיל האוויר באירוע זה. מדובר באירוע טרגי ומצער אשר התרחש בעיצומה של לחימה בתנאי אי וודאות, מפקד חיל האוויר לא מצא דופי בפעולת צוות המסוק, שפעל לפי הפקודות תחת מציאות מלחמתית מורכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully