וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה: דיון מיוחד בנושא השוטרים שקיבלו הקלה על פגיעה בנשים

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 12:02

הוועדה תדון בחשיפת וואלה אודות שוטרים שהורשעו בעבירות נגד נשים וקיבלו הקלות בעונשם בטיעון כי נלחמו בקרבות ב-7 באוקטובר. "אין חולק על הגבורה שגילו השוטרים", מסרה יו"ר הוועדה פנינה תמנו שטה, "אך זה כשלעצמו אינו יכול להוות כחסינות"

בווידאו: אופקים: שוטרים מנסים לחלץ בני ערובה תחת ירי בלתי פוסק/דוברות משטרת ישראל

הוועדה לקידום מעמד האישה הודיעה היום (שישי) כי תקיים דיון מיוחד בעקבות פרסום וואלה אודות שוטרים שקיבלו הקלה בעונש על עבירות נגד נשים, בגלל שנלחמו בשבעה באוקטובר. יו"ר הוועדה פנינה תמנו שטה מסרה כי תבקש הבהרות בנושא: "אין ולא תהיה הצדקה לפגיעה בנשים"

אתמול, נחשף בוואלה מקבץ של גזרי דין שהתקבלו בבית הדין המשמעתי של משטרת ישראל. בחלקם, שוטרים שהורשעו בניצול מעמדם כלפי שוטרות ובעבירות לצורך מימוש מאוויים מיניים, קיבלו הקלה בעונשם בטענה כי השתתפו בלחימה ב-7 אוקטובר.

תחנת משטרה. ראובן קסטרו
תחנת משטרה/ראובן קסטרו

באחד המקרים האלו, הורשע רס"ב אופיר מהצרי, מדריך ותיק ביחידת המסתערבים של מג"ב, לאחר ששלח לשוטרת בשירות חובה, חניכה בקורס, מסרונים בהלי אופי מיני. כמו כן, כתב לה הנאשם התיחסויות חוזרות המתמקדות בנטייתה המינית, זאת בעוד יש בניהם יחסי מרות. על השוטר הוטלה הורדה בדרגה למשך 6 חודשים, מתוכם רק 45 ימים בפועל. בהכרעת הדין נכתב כי ""לא נעלם מעינינו טיב שירותו של הנאשם, כמו גם לחימתו החל מ-7 באוקטובר".

"אין חולק על הגבורה שגילו השוטרים והשוטרות בשביעי באוקטובר, ולחוב שעם ישראל חייב להם על פעילותם המבצעית מצילת החיים", מסרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה, "אך זה כשלעצמו אינו יכול להוות כחסינות או הגנה מפני מיצוי הדין עם מי שעבר על החוק וביצע עבירות, ובטח כשמדובר בעבירות מין או התעמרות כלפי נשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה. דני שם טוב, אתר רשמי
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה/אתר רשמי, דני שם טוב

עוד הוסיפה תמנו שטה ומסרה כי "האינטרס הציבורי לא נחלש רק בגלל השתתפות בלחימה, והחובה של משטרת ישראל וכל גוף אחר הוא למצות את הדין עם עבריינים וסוררים שפגעו בנשים. החובה של כלל המערכות היא גם לוודא שאדם לא יחזור בשנית על מעשיו, ובתוך כך גם ישלם על מעשיו תוך מתן סעד לנפגעות".

"בית הדין של המשטרה שגה כשהקל בעונשו של שוטרים אלו", מסרה לבסוף יו"ר הוועדה, "אין זה ראוי להשתמש בטיעון להקלה בעונש בשל השתתפות בלחימה ב-7 באוקטובר וכיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושיוויון מגדרי האמונה על פיקוח בתחום על הרשויות, אבקש הבהרות בנושא. אין ולא תהיה הצדקה לפגיעה בנשים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully