וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים שנלחמו ב-7 באוקטובר יקבלו הקלה בעונש על פגיעה בנשים

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 20:45

בית הדין הקל בעונשו של שוטר שאמר לצעירה ששמה קץ לחייה לפני מותה "תתאבדי כבר בשקט" בשל העובדה שסיכן את חייו ב-7 באוקטובר. לגבי עונשו של שוטר אחר ששלח מסרונים מיניים לחניכה בשירות חובה ציינו השופטים את "לחימתו החל מ-7 באוקטובר, שבמהלכה סיכן את חייו לא אחת"

בווידאו: אופקים: שוטרים מנסים לחלץ בני ערובה תחת ירי בלתי פוסק/דוברות משטרת ישראל

שוטרים שהורשעו בבית הדין המשמעתי של משטרת ישראל בשל ניצול מעמדם כלפי שוטרות, ובעברות נוספות, זכו להקלה בעונשם בשל השתתפותם בלחימה ב-7 באוקטובר. היום (חמישי) פורסם מקבץ של גזרי דין שהתקבלו בבית הדין, וחלק ניכר מהם עוסק בשוטרים שעברו עבירות לצורך מימוש מאוויים מיניים. תיקים אחרים עוסקים בשוטרים שניצלו את גישתם למאגרי מידע פנים משטרתיים לצורך איתור מידע מודיעיני ופלילי על אזרחים, שחלקם קרובי משפחה ומכרים.

תחנת משטרה. ראובן קסטרו
תחנת משטרה/ראובן קסטרו

אחד השוטרים הוא רנ"ג רון טוויג, שהיה מוקדן במחוז הדרומי של המשטרה והורשע בשנה שעברה בארבע עבירות של התנהגות שאינה הולמת שוטר. לפי כתב האישום טוויג נהג להגיב בבוטות ובחוסר רגישות ומקצועיות לאזרחים שפנו לסיוע ממוקד 100. טוויג "התפרסם" בין היתר בעקבות מותה הטראגי של צעירה תושבת הדרום ששמה קץ לחייה. כמה ימים קודם לכן היא התקשר למוקדן, רנ"ג טוויג, ואמרה כי היא רוצה לפגוע בעצמה וביקשה להתאשפז בכפייה, אך הוא ענה לה: "אלוהים עוד לא לקח אותך? אינשאללה ייקח אותך כבר. למה? כי את מטומטמת שרוצה להתאבד. תתאבדי כבר בשקט. תתאבדי בלי להגיד לנו כלום אבל אנחנו בדרך אלייך מטומטמת תחכי שם".

טוויג נענש בנזיפה חמורה והורדה בדרגה ל-9 חודשים בפועל. הוא הגיש ערר לבית הדין לערעורים המשטרתי שבעקבותיו עונשו קוצר ל-6 חודשים בלבד של הורדה בדרגה. בדיון בערעור ציין בית הדין המשמעתי, לגבי השתתפותו של טוויג באירועי 7 באוקטובר כי עפ"י מסמך של מפקד תחנת שגב שלום: "רון פעל באומץ רב, סיכן את חייו והיה מוכן להקריבם, ועל כך אני גאה בו". לפיכך, אומר בית הדין, "לפנים משורת הדין, ובהתחשב בגילויי הגבורה של של המערער, הורדת הדרגה בפועל תקוצר בשלושה חודשים ותעמוד על שישה חודשי הורדה בדרגה בלבד".

יצוין שהמקרה הנזכר אינו היחיד שבו טוויג נהג בבוטות כלפי אזרחים, ובין השאר הגיב לאזרחית שדיווחה למוקד כי היא עוסקת בזנות ונשדדה על ידי לקוח, "לא הבנתי, את גם עוברת על החוק וגם מתקשרת למשטרה לדווח שכשאת עוברת על החוק גם לקחו, גנבו לך". במקרה אחר התקשר אזרח לדווח על אירוע אלימות בשכונת מגוריו. במהלך איבד טוויג את עשתונותיו וקילל את המתלונן "תגיד יא בן זונה, אז למה התקשרת עכשיו למשטרה?". במהלך הדו שיח עם האזרח הוסיף טוויג: "יאללה עכשיו תלך למפכ"ל יא חתיכת אידיוט שאלוהים ייקח אותך".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אילוסטרציה. ראובן קסטרו
שוטרים בסיום קורס/ראובן קסטרו

בתיק אחר שנדון באחרונה בבית הדין הורשע רס"ב אופיר מהצרי, מדריך ותיק ביחידת המסתערבים של מג"ב בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ושיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה. זאת לאחר ששלח לשוטרת בשירות חובה, חניכה בקורס, מסרונים שבהם הציע למתלוננת הצעה בעלת אופי מיני, וכתב לה התייחסויות חוזרות המתמקדות בנטייתה המינית. זאת על אף שבין השניים שררו יחסי מרות של מפקד ופקודה.

על השוטר הוטל עונש של נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך 6 חודשים, מתוכם 45 ימים בפועל והשאר על תנאי. בהכרעת הדין של הרכב השופטים נכתב: "לא נעלם מעינינו טיב שירותו של הנאשם, שירות הכולל לחימה בגזרות ובמתארים מסוכנים לאורך שנים רבות כמו גם לחימתו החל מ-7 באוקטובר ולאחר מכן, שבמהלכם סיכן את חייו לא אחת".

השופטים ציינו בדבריהם כי "נושא המוגנות של חיילות חובה מעסיק את המשטרה, הצבא ושירות בתי הסוהר. משרתי החובה ובעיקר הנשים שבהם מהווים חוליה חלשה - ועל אחת כמה וכמה במסגרת קורסים. בתוך מסגרת של קורס קיימים פערי דרגות, הנחיות, פקודות וקל למפקדים לנצל תקופה זו לקידום עניינם האישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully