וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינה המלאכותית החדשה של אמזון כללה מרכיב סודי: כ-1,000 עובדים הודים

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 8:58

טכנולוגיית "Just Walk Out" של תאגיד המסחר היה אמור להיות הצעד הבא בעולם הקמעונאות - שמבוססת על ראיה ממוחשבת. אלא שאז התברר שהבינה לא ממש מלאכותית והראיה לא מאוד ממוחשבת. עכשיו באמזון - מסירים את הטכנולוגיה מהחנויות

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

טכנולוגיית "Just Walk Out" של תאגיד המסחר אמזון, המבוססת לכאורה על בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת, הייתה אמורה להיות הצעד הבא בעולם הקמעונאות. הבינה המלאכותית, הייתה אמורה לעקבו אחר הרכישות של הלקוחות בחנות - ולאפשר להם לאסוף את מוצריהם ולצאת, ללא צורך לעבור בקופה כלל. אולם, לפי דיווחים בכלי התקשורת האמריקניים, מה שנראה תחילה כמו הדבר הבא בטרנד ה"קמעונאות הבלתי מאוישת" ובעולמות הבינה המלאכותית - התברר לבסוף כ-לא מאוד מלאכותי, ואפילו די אנושי.

"הראיה הממוחשבת", שעל בסיסה פותחה הטכנולוגיה של אמזון, הייתה לא ממש ממוחשבת וכללה מרכיב סודי - כ-1,000 עובדים בהודו שבדקו את מה שהלקוחות אספו ויצאו איתם מהחנות.

אמזון. רויטרס
אמזון/רויטרס

כ-700 מכל 1,000 מכירות בטכנולוגיה החדשה Just Walk Out נאלצו להיבדק על ידי הצוות ההודי של אמזון בשנת 2022 - כך נחשף באתר The Information. בתאגיד המסחר שאפו שהשימוש בטכנולוגיה יתרחב ושכ-50 מכל 1,000 מכירות יעברו בדיקה - אולם כאמור, לא כך הדבר.

דובר אמזון הכחיש את הדיווח לאתר החדשות Business Insider, וטען כי תפקידו של הצוות ההודי הוא לאמן את המערכת החדשה.

לפי שעה באמזון תכננים, עם או בלי קשר, להחליף בחנויות את טכנולוגיית Just Walk Out ב-עגלות חכמות - שבהן יכולים הלקוחות להישאר עצמאיים ולהימנע מעמידה בתור לקופה. ובכל זאת, יאלצו לסרוק את המוצרים שהם מכניסים לעגלה. לטענת דובר החברה, היתרון של העגלות החכמות על פני הטכנולוגיה החדשה הוא שהלקוחות יכולים לראות את מצב הרכישה שלהם בזמן אמת - כמה ייאלצו לשלם, כמה חסכו ואיפה נמצאים המבצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully