וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האולטימטום של ביידן: הקבינט אישר צעדים להגדלת הסיוע ההומניטארי לעזה

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 2:54

הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את רה"מ, שר הביטחון והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "סיוע מוגבר הכרחי להשגת יעדי המלחמה", אמר בכיר ישראלי. "ישראל תאפשר אספקה זמנית דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום"

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל/דובר צה"ל

הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס הלילה (שישי) הסמיך את ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. "סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה", אמר בכיר ישראלי. "לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום".

בנוסף, הקבינט אישר את פתיחת מעבר ארז לרצועת עזה לראשונה מאז ה-7 באוקטובר ואת השימוש בנמל אשדוד להעברת סיוע לעזה. לפי בכיר ישראלי, עוד הוחלט בקבינט כי צה"ל יערך לכל התפתחות מול איראן, הן בהגנת העורף והן בהתקפה.

אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, בירכה על החלטת הקבינט הישראלי וייחסה את ההחלטה לשיחה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו. "הצעדים האלה צריכים להתבצע במהירות ובאופן מלא", אמרה ווטסון. "אנחנו מוכנים לעבוד בתיאום מלא עם ישראל, ירדן, מצרים, האו"ם וארגוני הסיוע כדי להבטיח שיישום הצעדים האלה יביא להגדלת הסיוע ההומניטארי שמגיע לתושבים הנזקקים בעזה בימים ובשבועות הקרובים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בלשכת רה"מ בירושלים, 28 במרץ 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אישרו את פתיחת מעבר ארז לרצועת עזה לראשונה מאז ה-7 באוקטובר. חברי הקבינט המדיני-ביטחוני/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אמש, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציב אולטימטום לראש הממשלה נתניהו במהלך שיחת טלפון שניהלו. ביידן הבהיר כי ישראל צריכה להודיע על סדרה של פעולות ספציפיות שהיא תנקוט וצעדים שניתנים למדידה כדי להקל על סבלה של האוכלוסיה הפלסטינית ולהגן על עובדי סיוע.

ביידן הודיע לנתניהו במהלך שיחת הטלפון כי מדיניות ארה"ב כלפי המלחמה בעזה תיקבע בהתאם לדרך שבה ישראל תיישם את הצעדים הללו. הוא אמר לנתניהו כי הפסקת אש מיידית נחוצה כדי לייצב ולשפר את המצב ההומניטארי ולהגן על אזרחים והדגיש בפני נתניהו שעליו לתת מנדט רחב יותר לצוות המו"מ הישראלי כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים ללא השתהות כדי להחזיר את החטופים הביתה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קורא להפסקת אש מתחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully