וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן באולטימטום לנתניהו: שנו מדיניות בעזה, או שנשנה את המדיניות שלנו כלפי המלחמה

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 0:30

מקור שמעורה בתכני השיחה אמר כי היא היתה "טעונה ומאתגרת". מהבית הלבן נמסר כי ביידן הבהיר לנתניהו שמדיניות ארה"ב כלפי המשך המלחמה בעזה תיקבע בהתאם לדרך שבה ישראל תפעל להגדלת הסיוע ההומניטארי שנכנס לעזה ולצעדים שתנקוט כדי להגן על עובדי סיוע

בנימין נתניהו במסר לאיראן/דוברות ראש הממשלה

הנשיא ביידן הדגיש היום (חמישי) בפני ראש הממשלה נתניהו בשיחה שערכו השניים כי ההתקפה על עובדי הסיוע והמצב ההומניטארי בעזה באופן כלי בלתי מקובלים, כך נמסר מהבית הלבן. ביידן הבהיר לנתניהו כי ישראל צריכה להודיע על סדרה של פעולות ספציפיות שהיא תנקוט וצעדים שניתנים למדידה כדי להקל על סבלה של האוכלוסיה הפלסטינית ולהגן על עובדי סיוע.

ביידן הודיע לנתניהו במהלך שיחת הטלפון כי מדיניות ארה"ב כלפי המלחמה בעזה תיקבע בהתאם לדרך שבה ישראל תיישם את הצעדים הללו. ביידן אמר לנתניהו כי הפסקת אש מיידית נחוצה כדי לייצב ולשפר את המצב ההומניטארי ולהגן על אזרחים והדגיש בפני נתניהו שעליו לתת מנדט רחב יותר לצוות המו"מ הישראלי כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים ללא השתהות כדי להחזיר את החטופים הביתה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קורא להפסקת אש מתחילת המלחמה.

ביידן ונתניהו דנו כמו כן באיומים האיראניים נגד ישראל. ביידן הדגיש כי ארה"ב תומכת בישראל בצורה חזקה אל מול האיומים הללו, כך נמסר מהבית הלבן. מקור שמעורה בתכני השיחה אמר כי היא היתה "טעונה ומאתגרת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן. 7 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
אנתוני בלינקן: אם לא נראה שינויים במדיניות ישראל בעזה - יהיה שינוי במדיניות שלנו/לשכת העיתונות הממשלתית

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר הערב במסיבת עיתונאים בבריסל: "המצב בשטח בעזה לא מקובל. ההתקפה על עובדי הסיוע צריכה להיות האחרונה. אם לא נראה שינויים שאנחנו רוצים לראות במדיניות ישראל בעזה, יהיה שינוי במדיניות שלנו".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי הצעדים שארה"ב מצםפה מישראל לבצע הם - הגדלת היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לעזה, פתיחת מעברי גבול נוספים עם עזה וצעדים להגנה על אזרחים ולהגנה על עובדי סיוע. קירבי אמר כי ארה"ב רוצה לראות שינוי במדיניות הישראלית וכי הממשל יעקוב אחרי האופן בו ישראל מיישמת את התחייבויותיה. "אם לא נראה שינוי במדיניות שלהם, יהיה שינוי במדיניות שלנו", אמר קירבי.

עוד אמר הדובר: "הנשיא הבהיר לנתניהו כי ללא שינוי בהגנה על אזרחים בשטח, ללא שינוי בהיקף הסיוע שנכנס לעזה וללא תזוזה לכיוון הפסקת אש שתאפשר שחרור של חטופים וכניסה של סיוע הומניטארי, הוא (הנשיא) יהיה צריך לשקול מחדש את המדיניות שלו לגבי המלחמה".

סגנית נשיא ארה"ב האריס: "הייתי על השיחה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו. השיחה היתה כנה. הנשיא הבהיר כי ארה"ב לא תשאיר את ישראל בלי יכולת להגן על עצמה, אבל אם לא יהיה שינוי בגישה שלהם, אז יהיה שינוי בגישה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully