וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה מתוח: שרשרת האירועים שהובילו לחשש מתקיפה איראנית

במערכת הביטחון נערכים לאיומים מטהרן על רקע חיסול אנשי משמרות המהפכה. צה"ל עיבה את מערך ההגנה האווירית והשהה את יציאת לוחמי היחידות המיוחדות לביתם. עיריות ברחבי הארץ הנחו לפתוח מקלטים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. עם זאת, ישראל מוכנה להגיב אם תותקף

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל וכוחות הביטחון נערכים גם הלילה (שישי) בכוננות גבוהה למתקפה אפשרית מצד איראן. זאת, בעקבות החיסול של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בתחילת השבוע, לצד שישה איראנים נוספים בדמשק. התקיפה, המיוחסת לישראל, עוררה את זעמם של האיראנים, והובילה לאיומים מצדם של המנהיג העליון עלי חמינאי, הנשיא אברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן.

בעקבות המתקפה, בישראל החלו להיערך לכוננות ספיגה מחשש לתקיפה איראנית שעל פי חלק מההערכות תכלול מתקפת טילים לעבר ישראל. תחילה, צה"ל העלה את רמת הדריכות בזירה הצפונית וסביב העיר אילת. בנוסף, צה"ל הנחה אמש במסגרת הערכת מצב על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית ועל עוצר יציאות בקרב היחידות הלוחמות.

דובר צה"ל אמר הערב במסיבת עיתונאים בהמשך למתיחות האזורית: "אנחנו נמצאים בכוננות גבוהה בכל הזירות, בהגנה ובהתקפה. מקיימים הערכת מצב מתמשכת כל העת ומתייחסים ברצינות לכל אויב. תגברנו את מערכות ההגנה ויש לנו מטוסים מוכנים בהגנה ובהתקפה למגוון תרחישים. כוחות צה"ל פרוסים היטב בכל הגבולות. אסור להיות שאננים, אך אין שינוי בהנחיות לעורף. אם צריך, אעלה לפה ואדבר עם הציבור באופן מסודר ורשמי, כפי שעשינו עד כה".

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

הבוקר, אזרחים רבים במדינה דיווחו על שיבושים בשימוש באפליקציית וויז. דובר צה"ל התייחס לכך ואמר: "ביממה האחרונה הפעלנו באופן יזום שיבושי GPS כדי לנטרל איומים. אנחנו מודעים לכך שזה גורם לאי נוחות, אך זה כלי חיוני".

ברשויות המקומיות ברחבי הארץ החלו להרים את הכפפה ולא נותרנו אדישים להסלמה שעלולה לפקוד את המדינה מכיוון איראן, והנחו את גורמי הביטחון בעיר לפתוח את המקלטים ולהישמע לפיקוד העורף. עיריות תל אביב, כפר סבא, ראשון לציון, פרדס חנה-כרכור, אשדוד וערים נוספות הוציאו הודעה לתושבים להתעדכן אך ורק ממקורות מידע רשמיים, להימנע מהפצת מידע כוזב. בנוסף, יש להיערך במקרים חריגים לאפשרות של הפסקות חשמל, אולם, לעת עתה אין הנחיות קונקרטיות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עיריית כפר סבא נערכת להסלמה, 4 באפריל 2024. עיריית כפר סבא, אתר רשמי
עיריית כפר סבא נערכת להסלמה, 4 באפריל 2024/אתר רשמי, עיריית כפר סבא
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאור המתיחות עם איראן. "הבהרנו לארה"ב שאם איראן תתקוף אותנו משטחה - ניאלץ להגיב", כך אמרו בכירים ישראלים. ביידן ונתניהו דנו גם על האיומים האיראניים נגד ישראל, והדגיש בפני ראש הממשלה שארצות הברית תומכת בישראל בצורה חזקה אל מול האיומים הללו, כך נמסר מהבית הלבן.

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנסה הערב בירושלים, נתניהו אמר בפתחה ש"כבר שנים שאיראן פועלת נגדנו גם באופן ישיר וגם באמצעות השליחים שלה, ולכן ישראל פועלת נגד איראן והשליחים שלה, גם בהגנה וגם בהתקפה", והוסיף, "אנחנו נדע להגן על עצמנו ונפעל לפי העיקרון הפשוט שמי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully