וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ליברמן חושף: "נתניהו מנע את חיסול הנייה - כל פעם בתירוץ אחר"

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 21:35

יו"ר ישראל ביתנו חושף בריאיון ל"פגישה עם רוני קובן" בכאן 11 את השיחות עם ראש הממשלה בחדרי חדרים כשהיה שר הביטחון: "גם נתניהו וגם המטה הכללי היו בגישה תבוסתנית". כשנשאל על התווית שהודבקה לו כשאיש מושחת ענה: "אין ספק שעדיין חלק מהאנשים חיים את הסטיגמות"

חיסול הנייה, הוויכוח עם נתניהו והחקירות: אביגדור ליברמן בראיון לרוני קובן/כאן 11

"להשתגע זה פשוט להתנפל בצורה עוצמתית, ממש בפרופיל הכי גבוה, בפרק זמן קצר, ושיבינו שאנחנו יודעים לגבות מחיר. הרי גם היום אנחנו יוצאים חבורת לפלפים, נמר של נייר", כך השיב יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בריאיון ל"פגישה עם רוני קובן" בכאן 11 לשאלת קובן שהזכיר לו את אמירתו ב-2010 ולפיה "ישראל צריכה להיות הבריון השכונתי ועליה לעשות סדר במזרח התיכון", ולמה התכוון.

בהתייחס למלחמת חרבות ברזל ולהרס שצה"ל הטיל על עזה בעקבות אירועי 7 באוקטובר, ענה ליברמן לאור שאלת קובן שהאם ההרס שיצרנו שם זה לא נקרא להשתגע? "מה זה חצי עזה? אתה שחקת את ההרתעה הישראלית עד לאפס".

בריאיון קובן דאג להזכיר לליברמן את תקופתו כשר הביטחון, ואת אמירותיו לפני שקיבל את התפקיד שאילו יקבל אותו הוא יחסל את הנייה תוך 48 שעות והאם הסיבה שלא מימש את הבטחתו היא בגלל נתניהו. בתגובה השיב: "אני חושב שלא רק נתניהו. גם המטה הכללי כולו היה בגישה הזו, התבוסתני. היו מספיק הזדמנויות. כל פעם נתניהו מנע את זה, בתירוץ כזה או אחר".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור ברמת הגולן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
"נתניהו והמטה הכללי היו בגישה תבוסתנית". ליברמן בתקופתו כשר הביטחון/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כשנשאל מה נתניהו אמר לו בתגובה לדרישתו לחסל את ראש הלשכה המדינית של חמאס, ענה, "כשראיתי שהוא מתחיל לדבר על איראן ולוקח אותך הצידה, 'אני חייב לספר לך מה מכינים', אז אני יודע שזה ניסיון למרוח". היה רגע שדפקת על השולחן מול נתניהו? "כמה פעמים". תאר לי, "אחרי ירי של חמאס, נתתי הוראה לא להכניס דלק לרצועה. ואז נתניהו התקשר והיו צעקות. אני אמרתי: אם אתה רוצה שהדלק ייכנס, תוציא לי הנחיה כתובה. הוא הוציא בכתב הנחיה להכניס דלקים לתוך הרצועה".

למה הוא עשה את זה? ליברמן ענה ששיקוליו של ראש הממשלה היו אך ורק פוליטיים. "ראיתי את זה במלוא העוצמה במהלך ישיבת קבינט במבצע צוק איתן. ערב אחד בקירה מודיעים בהפתעה על הפסקה שנופלת בדיוק על השעה של מהדורת החדשות". לדבריו, הסתובבנו בין החדרים ואז ראינו את מסמך האימה במהדורה שאם ניכנס לעזה יהיו כך וכך הרוגים וקורבנות, ונתניהו הסביר: אתם מבינים שזה מחיר שהציבור לא מסוגל לעמוד בו. הטריד אותו רק איך זה יתקבל בציבור ומה תהיה ההשפעה על דעת הקהל", שיחזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אני לא מסתובב עם חברים אוליגרכים, אני מסתובב עם חברים. אני לא סופר מה יש להם, הם קודם כל חברים", כך השיב יו"ר ישראל ביתנו לשאלה שקושרת אותו לגורמים מפוקפקים, "האם רגע אחד היותו חלק ממקבלי ההחלטות במדינה, ורגע אחרי מסתובב עם חברים אוליגרכים. זה לא מתכון לשחיתות?".

ליברמן השיב לאמירתו של קובן שחברים נמדדים בעת צרה, "הם לא עוזרים, הם נשארים חברים. גם כשאתה תחת חקירה, הם לא מפחדים. הם באים אליך הביתה ומזמינים". בעיני רבים עוד מרחף מעליך ענן של שחיתות, חבר הכנסת מישראל ביתנו ענה ש"אין ספק שעדיין חלק מהאנשים חיים את הסטיגמות - נציג המאפיה, מרגל, כל מה שאתה רוצה".

עד היום מזכירים לך איך הבת שלך, כשהייתה סטודנטית צעירה להיסטוריה, בת 21, והייתה רשומה כבעלים של חברה לייעוץ עסקי, "מ.ל. 1", שאליה הוזמנו תוך 3 שנים 7 מיליון שקלים מחו"ל. החברה שילמה לה משכורות גבוהות, אבל גם לך, למרות שהיית שר.

"בוא נעשה סדר. אני הייתי שר התחבורה, ואריק שרון פיטר אותי בגלל ההתנתקות. פתאום אתה מפוטר מהיום להיום ואתה צריך לעשות משהו. היה לי ברור שאחזור לחיים הפוליטיים אבל בינתיים צריך להתפרנס. אמרתי לבת שלי: בואי נרשום את החברה, אני אהיה המנוע, אני אעבוד, ואת תעזרי במה שצריך".

פתיחת משפטו של השר לשעבר אביגדור ליברמן, בית משפט השלום בירושלים, פברואר 2013. גיל יוחנן, מערכת וואלה! NEWS
"אין ספק שעדיין חלק מהאנשים חיים את הסטיגמות". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, גיל יוחנן

למה לרשום את החברה על שמה? "כדי שהחברה תוכל להמשיך, אחרי שאחזור לפוליטיקה. במשך שנתיים וחצי כל מה שהרוויחה זה 16 אלף שקלים, זו כל המשכורת שהיא קיבלה". אז למי הלכו שבעה מיליון שקלים אחרי שחזרת לפוליטיקה? "היו מזכירה, נהג, רואה חשבון, עורך דין וכרטיסי נסיעה. כל זה ביחד - הרבה הוצאות. כל תחקירן סביר היה הולך לרשם החברות, מוציא מסמכים ורואה".

לשאלה האם הוא איש עשיר, ענה ליברמן "אני חושב שאני בן אדם מסודר. אני גר בבית אחד בנוקדים שהשמאי העריך את שוויו בשלושה מיליון שקלים. אין לי עוד בתים ודירות, לא בארץ ולא בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully