וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא ברחבי הארץ לקראת יום שישי האחרון של רמדאן

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 6:11

בצל המתיחות עם איראן, היערכות משטרתית גבוהה לקראת יום שישי הרביעי של החודש. במקביל, נמשכים המעצרים של מחוללי הסתה ותומכי טרור בזמן התפילות - בכל רחבי הארץ. רק בסוף השבוע שעבר נעצרו 23 חשודים בירושלים, שקראו קריאות הסתה בשטח הר הבית

אלפי שוטרים ברחבי ירושלים: כוננות שיא ביום השישי האחרון של רמדאן/דוברות משטרת ישראל

יום שישי הרביעי והאחרון של חודש הרמדאן נפתח הבוקר (שישי), ובמהלכו יתקיימו תפילות ברחבי הארץ, כאשר הגדולה ביותר תהיה בהר הבית שבירושלים. ההיערכות המיוחדת תימשך עד שבת בבוקר, ותכלול גם את תפילות תפילות לילת אל-קדְר בלילה שבין שישי לשבת.

כחלק מההיערכות מערך הביטחון השוטף תעובה ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולפעול למניעת ניסיונות של גורמים עוינים לנצל את ימי הרמדאן להסתה, הפרת סדר, טרור או אלימות מכל סוג שהיא.

המשטרה בכוננות גבוהה מאז 7 באוקטובר בכל הארץ, עם עשרות התרעות לפיגועים שמתקבלים מדי יום. גם היום ובמהלך סוף השבוע כולו, תפעל המשטרה במתכונת מתוגברת, כאשר עיקר תשומת הלב היא למחוז ירושלים והר הבית, לשם צפויים להגיע עשרות אלפי מתפללים במהלך היממה הקרובה. ייתכן ובמספרים גבוהים הרבה יותר ממה שהיו בשלושת ימי שישי הקודמים. רק בירושלים צפויים להיות מוצבים באזורי התפילה כ-3,600 שוטרים.

מתפללים בהר הבית. רוני כנפו, אתר רשמי
"היערכות מיוחדת לקראת שישי האחרון של הרמדאן". מתפללים בהר הבית/אתר רשמי, רוני כנפו
היערכות משטרת ישראל בירושלים ליום שישי הרביעי של חודש הרמדאן 04 באפריל 2024. דוברות משטרת ישראל
"23 עצורים רק בסוף השבוע שעבר". היערכות המשטרה לקראת תפילות שישי/דוברות משטרת ישראל

אתמול נעצר חשוד, צעיר בן 20, כשברשותו נתפס דגל של הג'יהאד האסלאמי. בנוסף, בימים האחרונים נעצרו שני מסיתים שקראו קריאות תמיכה בטרור בבירה, והם הועברו לחקירה. המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים גם במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את קיומן התקין והבטוח של התפילות בעיר העתיקה ובהר הבית.

מהמשטרה נמסר כי "על הציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי".

היערכות משטרת ישראל בירושלים ליום שישי הרביעי של חודש הרמדאן 04 באפריל 2024. דוברות משטרת ישראל
"נעצר חשוד עם דגל הג'יהאד האסלאמי". היערכות המשטרה לשישי הרביעי של חג הרמדאן/דוברות משטרת ישראל
היערכות משטרת ישראל בירושלים ליום שישי הרביעי של חודש הרמדאן 04 באפריל 2024. דוברות משטרת ישראל
"לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום במידת הצורך". היערכות המשטרה לשישי הרביעי של חג הרמדאן/דוברות משטרת ישראל

בסוף שבוע שעבר, למעלה מ-53 אלף מתפללים השתתפו בתפילות של יום שישי השלישי של חודש החג. שוטרי מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב וכוחות נוספים, עצרו כ-23 חשודים שקראו קריאות הסתה ותמיכה בטרור בשטח הר הבית, לאחר תפילות שהיו במקום בסוף השבוע.

בהודעה חריגה המשטרה התייחסה לאותם עצורים וטענה כי אלה פוגעים בכלל הציבור, וכי ימשיכו להתבצע מעצרים ככל הנדרש. "אותם מסיתים ותומכי טרור שפלים, הם תושבי מדינת ישראל המנצלים מועד דתי ומשתמשים במקום תפילה קדוש לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים", מסרה בהודעה חריפה במיוחד. "הם פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים הנורמטיביים המגיעים להר הבית ולא לוקחים חלק באותם מפגני הסתה חמורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully