וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות בהר הבית; המשטרה: תושבי ישראל - שהינם מסיתי טרור שפלים

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 14:41

לאחר 3 שבועות של שקט יחסי, עלתה אמש המתיחות בהר הבית שלב, כשמתפללים שעלו לתפילת ערב כחלק מחג הרמדאן פתחו בקריאות הסתה. 16 נעצרו, כשהבוקר ביקרה המשטרה בהודעה חריגה מטעמה - גם את הבלתי מעורבים: אף אחד מהקהל ניסה לעצור או לגנות את המסיתים

בווידאו: תיעודים מהלילה מהר הבית, קריאות הסתה ותמיכה בחמאס, סינוואר ומוחמד דף/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

אחרי 3 שבועות של שקט יחסי: האלימות בגזרת הר הבית עלתה שלב אמש (שישי), כשלמעלה מ-53 אלף מתפללים השתתפו בתפילות יום שישי השלישי של חודש הרמדאן. לפי הודעת המשטרה, בלילה בין חמישי לשישי נשמעו קריאות הסתה מעטות למשך זמן קצר על ידי חלק מהמתפללים והם נעצרו, כשהיום מסרה המשטרה כי בלילה בין שישי לשבת היו אירועים חריגים: "עשרות מסיתים ניצלו את חופש הפולחן לקריאות הסתה ותמיכה בטרור אחרי התפילות ברחבת הר הבית". 16 מתפללים נעצרו, והספירה עוד נמשכת.

בביקורת חריגה ויוצאת דופן, המשטרה הודיעה כי אותם אנשים פוגעים בכלל הציבור, וכי יתבצעו מעצרים נרחבים בהמשך. "אותם מסיתים ותומכי טרור שפלים, הם תושבי מדינת ישראל המנצלים מועד דתי ומשתמשים במקום תפילה קדוש לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים", מסרה בהודעה חריפה במיוחד. "הם פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים הנורמטיביים המגיעים להר הבית ולא לוקחים חלק באותם מפגני הסתה חמורים".

במשטרה המשיכו והצהירו כי "המחשבה של מסיתים ותומכי טרור שהם 'מוגנים' בתוך הר הבית ויהפכו את המקום לחממת הסתה - שגויה. לא תהיה "אקס טריטוריה" להסתה במדינת ישראל, על וכך יעידו 16 החשודים שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שייעצרו בהמשך".

תיעוד: מעצרם של חשודים בגין הסתה וירי זיקוק בשטח הר הבית

בווידאו: תיעוד ממעצרם של חשודים בגין הסתה, תמיכה בטרור וירי זיקוק בשטח הר הביתה/צילום: דוברות משטרה
הסרטון הישן שהופץ בערבית בטלגרם על מניעת כניסת המתפללים למסגד אל אקצא, 22 במרץ 2024. דוברות משטרת ישראל
מתפללים בכניסה למסגד אל אקצה/דוברות משטרת ישראל

מאז תחילת הרמדאן, לא חלה התרחשות חריגה בעת תפילות יום השישי בהר הבית. אמש גם הודיעו במשטרה כי במשך 10 ימים ועד לסוף חודש הרמדאן, תיאסר עליית יהודים להר הבית בהתאם להחלטת הדרג המדיני. עוד נמסר כי באירועי הלילה של חמישי-שישי נעצרו 11 חשודים בחשד לשהייה בלתי חוקית במקום, הסתה והפרת תנאי ההרחקה מהאזור. היום השיח עלה לטונים צורמים, כשבמשטרה ביקרו את המתפללים ומסרו כי נעצרו החל מהלילה ועד שבת בבוקר עוד 10 חשודים בקריאות הסתה ותמיכה בטרור.

"אותם אנשים מטילים כתם גדול מאוד על תושבי ישראל המוסלמים, ואנו קוראים לכל מי שמתנגד לטרור והסתה לטרור - לפעול למניעת מקרים דומים במקום קדוש", נמסר. "לצד זאת נמשיך לפעול גם בהמשך חודש הרמדאן, ונעצור את כל מי שיזדהה ויתמוך בארגוני הטרור ובמחבלים בכל הכלים והאמצעים הקיימים ברשותנו, בהר הבית ובכל מקום אחר".

תיעוד: קריאות המתפללים "ברוח ודם נפדה את אל אקצה" בהר הבית

בווידאו: תיעודים מהלילה מהר הבית, קריאות הסתה ותמיכה בחמאס, סינוואר ומוחמד דף/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"אף אחד מהקהל שצפה בהתרחשות לא נראה מנסה לעצור אותה או לגנותה"

במשטרה גם בחרו לגנות את "הקהל" - אלו שהיו באזור אף לא ניסו לעצור או לגנות את המתפללים שלקחו חלק בפעילות. "לצד עשרות המסיתים, היו רבים שצילמו את המעשה - צילומים אשר שימשו, בין היתר, את משטרת ישראל בהפללות של אותם חשודים", נמסר. "נציין כי מרבית המתפללים בתפילות אלו לא לקחו בהם חלק, אך רבים מהם שימשו 'קהל' שצפה בהתרחשות או צילם אותה כאמור, ואף אחד מהם לא נראה מנסה לעצור אותה או לגנותה".

"מהחקירות במחוז ירושלים במשטרה, עולה כי בין קריאות ההסתה שנמשכו לפרק זמן קצר יחסית, היו גם קריאות תמיכה בארגון הטרור חמאס ובראשיו", נמסר. "עוד היו קריאות לפגוע ביהודים ועידוד ארגון הטרור חיזבאללה לירות על תל אביב".

בווידאו: מפקדי משטרה מתדרכים את הכוחות לפני הרמדאן/צילום: דוברות משטרה

בעקבות כך, ממ"ז ירושלים הנחה לאתר, לזהות ולעצור את מובילי ההסתה בכל הכלים והאמצעים הקיימים, זאת על מנת למצות עמם את הדין. חקירות מפגני הסתה אלו הוטלו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם מרחב דוד. לאחר פעולות חקירה מגוונות הופללו חשודים, בהם 16 שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שיעצרו בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully