וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן כהנא: "יש שר אחד לפחות שמתנהג בצורה לא אחראית ומנסה להבעיר את כל האזור"

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 19:27

בראיון ל-103FM, התייחס השר לשעבר להצטרפות סיעתו לממשלה, היתכנות עסקת חטופים ומשבר חוק הגיוס. הוא טען שמשפחות החטופים זועקות שיישארו בחדרי מקבלי ההחלטות, ואמר כי גיוס של הציבור החרדי הוא עניין של צורך לאומי. "עם כל כאבי הבטן, אנחנו צריכים להיות ליד נתניהו"

בני גנץ קורא לקיים בחירות בספטמבר/מערכת וואלה!

חבר הכנסת והשר לשעבר מתן כהנא, התראיין היום (חמישי) ל-103FM והתייחס לנושאים דרמטיים בפוליטיקה הישראלית. כאשר נשאל מדוע מפלגתו עדיין חלק מהממשלה, כאשר נראה כי נוכחותם אינה בהכרח מקדמת עסקת חטופים או איזושהי תוכנית ליום שאחרי המלחמה, אמר כי גורמים שהשתתפו בישיבת הסיעה "תיארו כמה הם סובלים מהישיבה הזאת בממשלה" אך מרגישים כי ישנה חשיבות עצומה להישארותם בה "כל פעם כשאני פוגש משפחות חטופים, אומרים לי 'אל תעזבו, בלעדיכם לא תהיה עסקה'. הסיכוי לעסקת חטופים נוספת תרד פלאים אם אנחנו לא נהיה חלק מהממשלה הזאת" אמר.

עוד רמז כי אחת הסיבות שמפלגתו נשארת בממשלה קשורה לאחד השרים בקבינט, אך לא נקב בשמו - "נתנו לבני וגדי את המנדט המלא להחליט מתי הם מרגישים שהם מפסיקים להשפיע. כל עוד הם מרגישים שהם משפיעים בממשלה, המקום שלנו הוא שם. מדינת ישראל נמצאת במלחמה, במצב קשה, במצב אסטרטגי בעייתי, במצב שיש שר אחד לפחות שמתנהג בצורה לא אחראית ומנסה להבעיר פה את כל האזור ואנחנו צריכים להיות שם ליד נתניהו".

מתן כהנא בכנס שישי תרבות בגבעתיים. 16 בספטמבר 2022. אסף לב, אתר רשמי
"משפחות החטופים אומרות לי 'אל תעזבו' ". ח"כ מתן כהנא/אתר רשמי, אסף לב

כאשר נשאל על גיוס חרדים אמר כי "אני מבין עכשיו שאחרי 7 באוקטובר, זה לא עניין של איזה שוויון חברתי ומחלוקת חברתית, זה עניין של ביטחון לאומי, של צורך. עכשיו צריכים לפתור את הנושא הזה. אם תהיה אפשרות לפתור את זה עכשיו, נפתור את זה עכשיו".

בהקשר לכך התייחס לרה"מ והוסיף כי "מה שאנחנו רואים כרגע, הניסיונות של נתניהו, אלה שוב ניסיונות למשוך זמן, זה מה שהוא רגיל לו, ככה הוא עובד".

לאחר מכן התייחס גם למתווה שהמחנה הממלכתי מציע בנושא, במרכזו יינתנו סוגים שונים של שירות למען המדינה "יש לנו את מתווה 'שירות ישראלי' של המחנה הממלכתי שנכתב על ידי בני וגדי ומדבר על זה. הפוליטיקאים החרדים מטבע הדברים צועקים 'חמאס', אבל בסוף המתווה הזה נכתב גם בשיתוף עם אנשים מתוך הציבור החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully