וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-600 אלף איש יזדקקו לטיפול נפשי בעקבות המלחמה: "לא קיימים משאבים לכך"

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 19:39

בכנס שנערך בבית הנשיא, בו השתתפו בכירים בענף הפסיכולוגיה הציבורית, דנו בזינוק של הצורך בסיוע נפשי ובמחסור בכוח אדם ובמשאבים כלכליים. בדיון השתתפה גם אשת הנשיא מיכל הרצוג, שהדגישה כי מדובר בצורך חירום. "גם תינוקות מרגישים את נזקי המלחמה ונכנסים לדיכאון"

בווידאו: צה"ל הקים מרכז לשירותי בריאות הנפש 28.02.24/דו"צ

כנס על חשיבות הפסיכולוגיה הציבורית נערך אתמול (רביעי) במשכן בית הנשיא, במעמדה של אשת הנשיא מיכל הרצוג. הדיון נערך יחד עם נציגים מארגוני הפסיכולוגיה הציבוריים, שהתריעו על מחסור בכוח אדם ומשאבים כלכליים מספיקים לטיפול ראוי, זאת לאור זינוק במספר האנשים הזקוקים לסיוע נפשי. בתוך כך, הכנס עסק במצבה של הפסיכולוגיה הציבורית בישראל ובפרט התמקדות בעוטף עזה, במפונים מצפון ומדרום, בניצולים, שורדי הטבח ובחיילות וחיילים אשר מתמודדים עם פוסט טראומה.

אשת הנשיא, מיכל הרצוג אמרה כי "בתקופה קשה זו החוסן הנפשי של החברה הישראלית מאותגר באופן שטרם הכרנו. קיימנו כנס חירום של ממש בנושא הפסיכולוגיה הציבורית, שהתמקד בין היתר בחשיבות חיזוק מערך זה, אשר מלווה את ההתמודדות עם טראומות אישיות ולאומיות".

עוד הדגישה את הצורך לנרמל את השיח על טיפול נפשי והצורך בו "זה נכון תמיד ועל אחת כמה וכמה מאז אירועי ה-7 באוקטובר. זו לא בושה לבקש עזרה, זו לא בושה לדבר, לחפש יד מושטת- וגם למצוא כזו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו היום עם האחים אור ויגיל יעקב, שחזרו משבי ארגון הטרור חמאס במסגרת ביקור באילת. 13 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"זו לא בושה לבקש עזרה". אשת הנשיא, מיכל הרצוג בפגישה עם חטופים ששבו משבי חמאס./לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ד"ר נועם יצחקי, יו"ר התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית ותושבת בארי, סיפרה על מצב קהילתה, והדגישה כי ההשלכות הנפשיות של המלחמה לא פוסחות על אף אדם. "חושבים כי תינוקות לא מבינים. אני יכולה לספר על מקרה בו תינוק בן מספר חודשים ישן כל שעות המתקפה בממ"ד, הוא חש את חרדת הסביבה והוריו וניתק את עצמו, גם לאחר הפינוי לא חזר לקדמותו והמשיך לישון שעות ארוכות, זהו תינוק בדיכאון".

נועה פורת חיים, פסיכולוגית וחלק מפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, דיווחה כי מוערך שלמעלה מ-600 אלף איש יזדקקו לטיפולים נפשיים בעקבות אירועי 7 באוקטובר. עוד טענה כי אין תנאים שיכולים לקיים מערך טיפול שכזה, זאת לאור שהמערכת הטיפולית נדחקה הצידה במשך שנים, ושכר לא ראוי של העוסקים במלאכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מימין לשמאל – יפעת שדה, יו"ר התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית, ד"ר יובל הירש, מראשי פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, הגברת מיכל הרצוג, יורם שליאר , פסיכולוג חינוכי ומומחה וראש הפי ונעם יצחקי פסיכולוגית חינוכית ויו"ר התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית.
קרדיט לתמונה – דוברות בית הנשיא. דוברות בית הנשיא
"המערכת נדחקה במשך שנים". מימין לשמאל – יפעת שדה, ד"ר יובל הירש, הגברת מיכל הרצוג, יורם שליאר ונועם יצחקי/דוברות בית הנשיא

יחד עם זאת, ציינו בכנס כי עם הקריאה, כל הפסיכולוגים בארץ ראו עצמם מגוייסים מאז ה-7.10 כדי לטפל, לעזור ולהציל את נפשם של כל מי שזקוק לכך. ד"ר שירה בן דוד, מנהלת המערך הפסיכולוגיה במרכז רפואי הדסה אמרה כי "אני רואה בתפקיד שלנו אחראים על טיפול ומניעה של פוסט טראומה. בכל פעם ששמעתי מסוק בקרבת בית החולים החזקתי בשתי מחשבות. הראשונה, מי יהיה הפסיכולוג המטפל והשנייה היא שהלוואי שזה לא קרוב שלי".

לפני כשבועיים, נערך דיון באוניברסיטת בר אילן בהובלתו של שר הבריאות אוריאל בוסו, על הצורך בשינוי מערך הבריאות הנפשית לאור 7 באוקטובר. "צריכים לשנות את תוכנית ההכשרה וההתמחות במקצוע הפסיכולוגיה ולבנות תוכנית חדשה שתתאים לשינויים שעוברת החברה הישראלית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully