וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעשה היסטוריה? שר הבריאות פועל לשנות את תוכנית ההכשרה לפסיכולוגים

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 15:14

בדיון בו השתתף בוסו בפקולטה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, אמר השר כי יש צורך בשינויים בהכשרת הסטודנטים. "יש לבנות תוכנית חדשה שתתאים לשינויים שעוברת החברה הישראלית", הבהיר. לדבריו, יש להנגיש את הטיפולים הנפשיים גם לאוכלוסיות שידן אינה משגת

בווידאו: צה"ל הקים מרכז לשירותי בריאות הנפש 28.02.24/דו"צ

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר היום (שלישי) כי יפעל לשינוי תוכנית ההתמחות וההכשרה של הפסיכולוגים בישראל. "צריכים לשנות את תוכנית ההכשרה וההתמחות במקצוע הפסיכולוגיה ולבנות תוכנית חדשה שתתאים לשינויים שעוברת החברה הישראלית", אמר.

את הדברים אמר שר הבריאות בדיון שהתקיים בפקולטה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן. הוא קיבל מיו"ר מועצת הפסיכולוגים, ד"ר אילה בלוך, סקירה על מבנה הפסיכולוגיה הציבורית בישראל ובפרט במשרד הבריאות. כמה מחברי מועצת הפסיכולוגים הציגו בפניו אנקדוטות מתוך פעילות הפסיכולוגים בשדה ובאקדמיה. נוסף על כן, דנו הנוכחים במצבה של הפסיכולוגיה הציבורית, בדרכים לקדם את המערך הפסיכולוגי בישראל וכיצד ניתן לייעל את השירות והמענה לציבור ולהדק את שיתוף הפעולה בין המועצה למשרד הבריאות.

שר הבריאות אוריאל בוסו. חיים דוד, אתר רשמי
"תוכנית שתתאים לשינויים שעוברת החברה הישראלית". שר הבריאות אוריאל בוסו/אתר רשמי, חיים דוד

השר שמע גם מחברי המועצה על אתגרי הפסיכולוגיה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, לרבות תחום השיקום, טראומה בילדים ומבוגרים, הטיפול באזרחים הרבים שפונו מבתיהם וההתמודדות של הפסיכולוגיה החינוכית אל מול הילדים והמשפחות שחזרו מהשבי בעזה.

בוסו התייחס להשלכות המלחמה ואמר כי "אירועי השביעי באוקטובר גרמו למשבר בריאות הנפש הגדול ביותר שידענו, ועלינו לרתום את כל הגורמים המקצועיים למציאת פתרונות ודרכים לשיפור מהיר ויעיל של מערכת בריאות הנפש הציבורית".

"כשר הבריאות אני רואה בחברי מועצת הפסיכולוגים שותפים מרכזיים לדרך. שותפים מרכזיים להתמודדות עם האתגר שניצב בפני משרד הבריאות ובפני החברה הישראלית כולה ואני גאה להיות שר הבריאות הראשון שפוגש אותם", הוסיף השר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיון מועצת הפסיכולוגים באוניברסיטת בר אילן, בשיתוף שר הבריאות אוריאל בוסו. ללא, מערכת וואלה!
"אירועי 7 באוקטובר גרמו למשבר בבריאות הנפש". הדיון בפקולטה לפסיכולוגיה בהשתתפות שר הבריאות/מערכת וואלה!, ללא

בהמשך, התפתח דיון נרחב בנושא הרפורמה לבריאות הנפש, שעסק במציאת דרכים להנגשת הטיפול הפסיכולוגי לכל ילדי ואזרחי ישראל, הרחבת הטיפול הפסיכולוגי במסגרות השונות הקשורות במשרד הבריאות, ויצירת התאמה תרבותית וחברתית של מקצוע הפסיכולוגיה לכלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל.

השר דיבר על הצורך בטיפול נפשי לכלל האוכלוסייה לאור אירועי 7 באוקטובר ואמר כי "עלינו להבטיח שכל שכבות האוכלוסייה יוכלו לקבל טיפול פסיכולוגי ראוי ולדאוג שגם מי שידם אינה משגת יזכו לבריאות נפשית וגופנית כאחד".

הדיון בפקולטה לפסיכולוגיה בהשתתפות שר הבריאות אוריאל רוסו. ללא, מערכת וואלה!
"עלינו להבטיח שכל האוכלוסייה תוכל לקבל טיפול ראוי". בפקולטה לפסיכולוגיה בהשתתפות שר הבריאות/מערכת וואלה!, ללא

השר התייחס גם ליום שאחרי המלחמה ואמר כי "על מנת שנוכל להתמודד עם אתגרי העתיד, חשוב שנבטיח את פתיחת השורות בתחום ונבצע התאמה תרבותית, שתאפשר לנו לשלב כל מי שרוצה ויכול להיות חלק מהמקצוע, תוך שמירה על רמה מקצועית גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully