וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 11 הרוגים במתקפה של חמושים על מפקדות של משמרות המהפכה

4.4.2024 / 15:21

ארגון ג'יש אל-עדל הסוני תקף שתי מפקדות של משמרות המהפכה במחוז סיסתאן ובלוצ'יסטן, וניסיון השתלטותו עליהן הסתיים כעברו שעות. לטענת טהראן, 16 חמושים נהרגו. לאחרונה הגביר הארגון את התקפותיו במחוז, שבו חי המיעוט הבלוצ'י ובינואר תקפה איראן בפקיסטן בתגובה

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חמושים הרגו 11 אנשי ביטחון איראנים בהתקפות על מפקדות של משמרות המהפכה בדרום-מזרח המדינה - כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת הרשמית במדינה.

הארגון הסוני ג'יש אל-עדל ניהל חילופי אש עם כוחות הביטחון בערים צ'אבהר וראסק במחוז סיסתאן-בלוצ'יסטן, ו-16 מאנשיו נהרגו בקרבות. כמה אנשים נלקחו כבני ערובה במהלך העימותים, שבהם התבצרו החמושים.

סגן שר הפנים אמר לטלוויזיה הרשמית כי "הטרוריסטים נכשלו בהשגת מטרתם להשתלט על מפקדות משמרות המהפכה" בשתי הערים הללו. עוד דווח כי עשרה אנשי ביטחון נוספים נפצעו בהתקפות במחוז העני, שרוב אוכלוסייתו סונית בהשוואה לרוב אוכלוסייתה השיעית של איראן.

הארגון ג'יש אל-עדל דורש זכויות גדולות יותר למיעוט הבלוצ'י במדינה, והוא קיבל אחריות על שורת התקפות במחוז בשנים האחרונות. אלו התגברו בחודשים האחרונים, וטהראן אף הגיבה על אחת מהן בינואר בהתקפה על יעדים בתוך פקיסטן, בטענה שהוא פועל משם.

התקיפה בפקיסטן גרמה למשבר קצר ביחסים בין השכנות, ולתגובה פקיסטנית בשטח איראן. אסלאמאבאד גינתה היום את ההתקפה באיראן.

המחוז, הגובל גם באפגניסטן, חווה עימותים תכופים בין כוחות הביטחון האיראניים לבין חמושים סונים וסוחרי סמים. איראן היא מדינת מעבר להברחת סמים מאפגניסטן אל מדינות המערב ומקומות אחרים בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully