וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למתקפת הטילים: פקיסטן תקפה "יעדי טרור" באיראן

18.1.2024 / 6:23

בפקיסטן אמרו כי תקפו מטרות של ארגון בדלני, אך התקשורת המקומית דיווחה על מותם של שלוש נשים וארבעה ילדים לא איראנים. זו הייתה תגובה לשיגורי הטילים של משמרות המהפכה לשטח פקיסטן, שהובילה למשבר חריף ביחסים בין השכנות. בטהראן דורשים "הסבר מידי"

באיראן טוענים: שיגרנו טילים לעבר "יעדי טרור" בחבל הכורדי שבעיראק/תיעוד ברשתות החברתיות

פקיסטן תקפה הבוקר (חמישי) מטרות בשטחה של איראן, יומיים אחרי מתקפת הטילים של משמרות המהפכה בשטחה. אסלאמאבאד אמרה כי היא פגעה בחמושים בדלנים, בעוד שהתקשורת האיראנית דיווחה על שלוש נשים וארבעה ילדים שנהרגו בתקיפות בעיירה במחוז סיסתאן-בלוצ'יסטן, הגובל בפקיסטן. לפי הדיווחים, הם לא היו אזרחים איראנים.

"כמה טרוריסטים נהרגו במהלך המבצע שהיה מבוסס מודיעינית", מסר משרד החוץ הפקיסטני בהצהרה, ותיאר זאת כ"סדרה של תקיפות צבאיות מדויקות מתואמות ביותר וממוקדות במיוחד נגד מקומות מסתור של טרוריסטים".

עוד נמסר כי "פקיסטן מכבדת באופן מלא את ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של הרפובליקה האסלאמית של איראן". הודעה דומה פורסמה על ידי טהראן אחרי המתקפה שלה שלשום, שגרמה לזעם רב באסלאמאבאד. "המטרה היחידה של הפעולה היום הייתה הביטחון והאינטרס הלאומי של פקיסטן, שהם בעלי חשיבות עליונה ולא ניתן להתפשר עליהם".

טהראן גינתה את ההתקפה, וגורם רשמי שצוטט על ידי התקשורת המקומית אמר כי היא דורשת "הסבר מידי" מפקיסטן. חילופי המהלומות בין שתי המדינות המוסלמיות - שאחת מהן, פקיסטן, חמושה בנשק גרעיני - הגבירו את החשש מפני התרחבות הסכסוך במזרח התיכון אל אזורים נוספים.

מטוס של חיל האוויר של פקיסטן. רויטרס
מטוס של חיל האוויר של פקיסטן/רויטרס

גורם מודיעין פקיסטני אמר לרויטרס כי התקיפות בוצעו על ידי כלי טיס. לדבריו, הן התמקדו בחמושים בלוצ'ים בשטחה של איראן, החברים בחזית לשחרור בלוצ'יסטן, ארגון בדלני השואף להקים מדינה עצמאית במחוז בלוצ'יסטן בפקיסטן.

איראן טענה ביום שלישי כי מתקפת הטילים שלה בשטח פקיסטן כוונה נגד ארגון הטרור הסוני ג'יש אל-עדל, שלטענתה "קשור לישראל". היום קודם לכן, היא שיגרה טילים לעבר החבל הכורדי בעיראק, כולל אל "מטה של המוסד" לטענתה, וגרמה לזעם רב גם בבגדאד.

פקיסטן, שטענה כי בתקיפה בשטחה נהרגו שני ילדים, הזהירה מהשלכות על היחסים בין המדינות, שידעו עליות ומורדות לאורך השנים. היא החזירה אתמול את שגרירה מטהראן והורתה לשגריר האיראני שלא לשוב לשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully