וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עיראק וסוריה: איראן תקפה "בסיסי טרור" גם בפקיסטן

טהראן ממשיכה להפגין שרירים מול שכנותיה, ולפי דיווחים שיגרה טילים ומל"טים לעבר יעדים של הארגון הסוני הבדלני ג'יש אל-עדל. פקיסטן הגיבה בזעם, ואמרה כי שני ילדים נהרגו: "למתקפה עשויות להיות השלכות חמורות"

באיראן טוענים: שיגרנו טילים לעבר "יעדי טרור" בחבל הכורדי שבעיראק/תיעוד ברשתות החברתיות

איראן תקפה היום (שלישי) בפקיסטן "בסיסים" של הארגון הסוני ג'יש אל-עדל, מה שעלול להגביר עוד יותר את המתיחות האזורית. פקיסטן אמרה כי בתקיפות נהרגו שני ילדים ונפצעו שלושה נוספים בתקיפה שתיארה כ"הפרה ללא התגרות" של המרחב האווירי שלה.

ההודעה האיראנית גרמה לבלבול, כשדיווחי התקשורת הממלכתית שלה הוסרו במהרה. עם זאת, המתקפה על פקיסטן, החמושה בנשק גרעיני, על ידי איראן מאיימת על היחסים בין שתי המדינות, שבמשך זמן רב מביטות בחשדנות זו על זו תוך שמירה על יחסים דיפלומטיים.

המתקפה מגיעה גם לאחר תקיפות איראניות בעיראק ובסוריה פחות מיממה קודם לכן, כחלק מהתגובה של טהראן לפיגוע התאבדות כפול החודש של הארגון הסוני הקיצוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבו נהרגו יותר מ-90 בני אדם.

סוכנות הידיעות IRNA והטלוויזיה הממלכתית דיווחו כי בתקיפות בפקיסטן נעשה שימוש בטילים ומל"טים. Press TV, הזרוע בשפה האנגלית של הטלוויזיה האיראנית הממלכתית, ייחסה את המתקפה למשמרות המהפכה.

ג'יש אל-עדל, או "צבא הצדק", הוא ארגון סוני קיצוני שנוסד ב-2012 ופועל ברובו מעבר לגבול בפקיסטן. הארגון קיבל בעבר אחריות על פיגועים באיראן ועל חטיפת אנשי משמר הגבול האיראני. איראן כבר נלחמה באזורי הגבול נגד חמושי הארגון, אך מתקפת טילים ומל"טים על פקיסטן היא חסרת תקדים. לפי דיווחים איראניים, התקיפות היו בהרי מחוז בלוצ'יסטן.

באיראן טוענים: שיגרנו טילים לעבר "יעדי טרור" בחבל הכורדי שבעיראק. 15 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
באיראן טוענים: שיגרנו טילים לעבר "יעדי טרור" בחבל הכורדי שבעיראק. 15 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משרד החוץ של פקיסטן פרסם הודעת גינוי חריפה לתקיפות. "פקיסטן מגנה בחריפות את ההפרה ללא התגרות של המרחב האווירי שלה על ידי איראן, שהביאה למותם של שני ילדים חפים מפשע ולפציעתן של שלוש ילדות", נכתב בהצהרה. "הפרה זו של ריבונותה של פקיסטן אינה מקובלת לחלוטין ויכולות להיות לה השלכות חמורות".

עוד נכתב בהודעה: "פקיסטן תמיד אמרה שהטרור הוא איום משותף לכל מדינות האזור הדורש פעולה מתואמת. אך פעולות חד-צדדיות כאלה אינן עולות בקנה אחד עם יחסי שכנות טובה ועלולות לערער באופן חמור את האמון והביטחון הבילטרליים".

שני גורמי ביטחון פקיסטניים אמרו כי התקיפות האיראניות גרמו נזק למסגד במחוז פנג'גור בבלוצ'יסטן, כ-50 ק"מ מעבר לגבול. הם דיברו בעילום שם משום שלא היו מורשים לדבר עם עיתונאים.

המתקפה באה בשעה ששר החוץ האיראני, חוסיין אמירעבדאללהיאן, נפגש עם ראש ממשלת פקיסטן, אנוואר-אל-חק כקאר, בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ. לא נמסרו פרטים על שיחתם.

בלוצ'יסטן מתמודדת עם התקוממות של לאומנים בלוצ'ים כבר יותר משני עשורים. הלאומנים הבלוצ'ים רצו בתחילה נתח ממשאבי המחוז, אך מאוחר יותר יזמו מרד למען עצמאותו.

עוד בוואלה!

איראן תקפה בעיראק ובסוריה: "פגענו במפקדה של המוסד בחבל הכורדי"

לכתבה המלאה

איראן חושדת זה זמן רב שפקיסטן הסונית מארחת מורדים בשטחה, ייתכן שלבקשת יריבתה האזורית ערב הסעודית. עם זאת, טהראן וריאד חידשו את היחסים בתיווך סין במרץ האחרון, מה שהפיג את המתיחות ביניהן. בינתיים, חמושים שחצו את הגבול מאיראן תקפו את כוחות הביטחון הפקיסטניים. באפריל האחרון, נהרגו ארבעה חיילים פקיסטנים במחוז בלוצ'יסטן.

אמש שיגרה איראן טילים אל יעדי דאעש בצפון סוריה ואל "מפקדת ריגול של המוסד" ליד מתחם הקונסוליה האמריקנית בעיר ארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק. עיראק כינתה את התקיפות, שבהן נהרגו כמה אזרחים, בתור "הפרה בוטה" של ריבונותה והחזירה את שגרירה מטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully