וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תקפה בעיראק ובסוריה: "פגענו במפקדה של המוסד בחבל הכורדי"

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 12:17

משמרות המהפכה קיבלו אחריות על הירי לעיר חאלב שבסוריה - לצד טילים שטענו ששיגרו לעבר "יעדי טרור אנטי-איראניים ומרכזי ריגול" בחבל הכורדי בעיראק. באיראן טוענים שמדובר בתגובה ל"פשעים הטרוריסטיים שבוצעו על ידי אויבי המדינה". משרד החוץ האמריקני פרסם גינוי

באיראן טוענים: שיגרנו טילים לעבר "יעדי טרור" בחבל הכורדי שבעיראק/תיעוד ברשתות החברתיות

איראן שיגרה הערב (שני) טילים לעבר מטרות בחבל הכורדי בעיראק ובסוריה, כולל לעבר "מפקדה של המוסד" ו"יעדי טרור אנטי-איראניים". לפי משמרות המהפכה, הייתה זו תגובה לחיסולים שיוחסו לאחרונה לישראל ועל הפיגוע הקטלני שאירע בתחילת החודש בשטחה על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"בתגובה לזוועות האחרונות של המשטר הציוני, שגרמו להרג מפקדי משמרות המהפכה וציר ההתנגדות, אחת ממפקדות הריגול המרכזיות של המוסד באזור כורדיסטן בעיראק הושמדה באמצעות טילים בליסטיים", נמסר בהודעת משמרות המהפכה. ישראל לא הגיבה להודעתה של טהראן, שכבר טענה בעבר כי פגעה ביעדים של המוסד בחבל הכורדי בעיראק.

התקיפות על בירת החבל הכורדי פגעו באזור מגורים, בסמוך לקונסוליה האמריקנית. הרשויות המקומיות אמרו כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו ושישה נוספים נפצעו בתקיפות, שאותן תיארו כ"פשע". גורמי ביטחון ורפואה אמרו כי בין ההרוגים היה איש העסקים הכורדי פשרו דיזאי, אחד מעשירי עיראק, וכמה מבני משפחתו, שנפגעו מפגיעת טיל בביתם.

דיזאי היה מקורב לשבט ברזאני, השולט בחבל הכורדי, והיו לו כמה עסקים שהובילו מיזמי נדל"ן גדולים בכורדיסטן. ראש הממשלה המקומי בחבל האוטונומי, מרסור ברזאני, גינה את ההתקפות על ארביל בתור "פשע נגד העם הכורדי". בנוסף לכך, מקורות ביטחוניים אמרו כי טיל אחד נפל על ביתו של בכיר במודיעין הכורדי ואחד נוסף על מרכז מודיעין כורדי. בשל התקיפות נעצרה זמנית התנועה האווירית בנמל התעופה בעיר.

באיראן טוענים: שיגרנו טילים לעבר "יעדי טרור" בחבל הכורדי שבעיראק. 15 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד משיגורי הטילים מאיראן, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל להתקפות בעיראק, שוגרו כמה טילים לעבר סוריה, שלפי משמרות המהפכה "השמידו את האחראים לפעולות טרור" באיראן, כולל דאעש, מבלי לפרט היכן. לפי דיווחים מקומיים, נשמעו פיצוצים באזור חאלב שבצפון המדינה שבתחילה יוחסו בשוגג לישראל.

התקיפות של איראן עלולות להסלים עוד יותר את המתיחות האזורית, שפרצה עם תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר והתקפותיהם של בעלי בריתה של טהראן בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן על ישראל, על כוחות אמריקניים ועל ספינות בים האדום.

טהראן האשימה בחודש שעבר את ישראל בחיסולו של בכיר משמרות המפכה רזא מוסאווי בסוריה, וכן של שני חברים נוספים במשמרות המהפכה, והבטיחה נקמה.

"אנו מבטיחים לאומה שלנו שהפעולות ההתקפיות של משמרות המהפכה יימשכו עד שננקום את טיפות דמם האחרונות של השהידים", אמרו במשמרות המהפכה הלילה.

עוד בוואלה!

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בקבר של סולימאני באיראן

לכתבה המלאה
מבנה שניזוק ממתקפת טילים של איראן על ארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, 16 בינואר 2024. רויטרס
אחד המבנים שניזוקו בארביל/רויטרס

עיראק, שלה יחסים קרובים עם איראן אך גם מארחת כוחות אמריקניים בשטחה, גינתה את ההתקפה שלה, שאותה תיארה בתור "תוקפנות" והיא זימנה את השגריר האיראני לשיחת נזיפה.

לפי הודעת משרד החוץ בבגדאד, ממשלת עיראק "תנקוט את כל האמצעים המשפטיים נגד פעולות אלה, המהוות הפרה של ריבונותה של עיראק וביטחון אזרחיה, כולל הגשת תלונה במועצת הביטחון של האו"ם".

ארצות הברית, הרוצה להימנע מעימות ישיר עם איראן בעודה מגיבה בריסון להתקפות המיליציות השיעיות בעיראק והחות'ים בתימן, גינתה את ההתקפה על החבל הכורדי. ואולם, גורמים אמריקניים אמרו כי לא הייתה פגיעה במתקניהם באזור.

"אנו מתנגדים למתקפות הטילים הפזיזות של איראן, שמערערות את יציבותה של עיראק", אמר דובר משרד החוץ של ארצות הברתי, מתיו מילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully