וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בקבר של סולימאני באיראן

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 0:15

ארגון הטרור הסוני אמר כי שני מחבלים מתאבדים אחראים על הפיגוע הקטלני ביותר בהיסטוריה של הרפובליקה האסלאמית השיעית, שבו נהרגו כמאה איש. דאעש ביצע בשנים האחרונות כמה מתקפות טרור קטלניות באיראן, שנלחמה נגדו בעיראק ובסוריה. בטהראן מבטיחים תגובה קשה

דיווח באיראן: פיצוץ סמוך לקברו של קאסם סולימאני - ביום השנה לחיסולו, פצועים במקום/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל היום (חמישי) אחריות על הפיגוע אתמול בקברו של הגנרל קאסם סולימאני באיראן, שבו נהרגו קרוב למאה איש. המתקפה, שבה היו שני פיצוצים בהפרש של כמה דקות, היא הקשה ביותר בהיסטוריה של הרפובליקה האסלאמית. בהודעה שפרסם בטלגרם, אמר ארגון הטרור הסוני כי שניים מאנשיו הפעילו חגורות נפץ בעת שההמון התכנס בבית הקברות בכרמאן.

טהראן הבטיחה תגובה קשה על הפיגוע, בעודה מפנה אצבע מאשימה לעבר אויבותיה ארצות הברית וישראל. עם זאת, גורמים בשתי המדינות הבהירו כי אין להן יד במתקפה, שאינה מאפיינת פעולות ממוקדות שיוחסו להן נגד בכירים במשטר לאורך השנים האחרונות.

"חייליו של סולימאני יתנו בהם נקמה קשה", אמר סגן נשיא איראן מוחמד מוחבר לכתבים בבית חולים שבו טופלו חלק מהפצועים. הפיגוע התרחש בזמן טקס לציון ארבע שנים לחיסולו של סולימאני על ידי מל"ט אמריקני בבגדאד.

פצועים מפונים מזירת הפיצוצים בסמוך לקברו של קאסם סולימאני בעיר כרמאן, איראן, 03 בינואר 2024. רויטרס
באיראן הפנו אצבע מאשימה לארה"ב וישראל. זירת הפיגוע בכרמאן, אתמול/רויטרס

בתחילה דווח שהפיצוצים היו באמצעות מזוודות נפץ שהופעלו מרחוק, אך היום דווח באיראן כי לפי ההערכות, היו אלו מחבלים מתאבדים.

במהלך היום, המונים יצאו לרחובות בערים שונות ברחבי איראן, כולל בכרמאן, וצעקו "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה". המשטר קרא להפגנות ענק מחר, בעת הלוויותיהם של ההרוגים.

משמרות המהפכה תיארו את הפיגועים כמעשה פחדני "שמטרתו ליצור חוסר ביטחון ולחפש נקמה באהבה העמוקה של האומה ובמסירותה לרפובליקה האיסלאמית". נשיא איראן, אבראהים ראיסי, גינה אתמול את "הפשע המתועב והבלתי אנושי", והמנהיג העליון אייתוללה עלי חמינאי הבטיח נקמה.

במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את מה שכינתה בתור "מתקפת הטרור הפחדנית" ושלחה את תנחומיה למשפחות הקורבנות ולממשלת איראן.

דאעש רואה בשיעים כופרים והוא אחראי למעשי טבח רבים נגדם במדינות האזור. ב-2022 הוא קיבל אחריות לפיגוע קטלני במקדש שיעי במדינה שבו נהרגו 15 בני אדם, וב-2017 הוא תקף בו-זמנית את הפרלמנט בטהראן ואת קברו של מייסד המשטר רוחאללה חומייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully