וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל פיקוד דרום ואמ"ן: היחידות הציגו לרמטכ"ל את הנקודות העיקריות שיבדקו בתחקיר 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 12:10

היחידות השונות יעבירו לרמטכ"ל את ממצאי התחקיר במהלך יוני הקרוב, ובצה"ל מדגישים שוב כי החקירה הינה "כלי פנימי מבצעי ללמידה"

הרמטכ"ל: "תחקיר דורש זמן ומקום אמוציונלי, לכן חיכינו עד עכשיו"/דובר צה"ל

המפקדות הראשיות בצה"ל מסרו לרמטכ"ל את מפת התחקירים הפנימית לאירועי 7 באוקטובר, כל אחת על פי המתווה שסוכם עבורה - כך פרסם היום (חמישי) דובר צה"ל. בחודש מרץ הודיעו בצבא על תחילת התחקורים הפנימיים למחדל, שצפויים להסתיים במהלך חודש יוני הקרוב, ולהיות מוגשים לרמטכ"ל.

בצה"ל הדגישו כי תחקיר זה אינו תחליף למנגנון בדיקה חיצוני, אלא "כלי פנימי מבצעי של צה"ל ללמידה". פרק הזמן אותו יתחום החלק המרכזי של התחקיר הינו ממרץ 2018 ועד לשלושת הימים הראשונים של המלחמה, 10-7 באוקטובר, בסיומם יוצב המצב הביטחוני בעוטף עזה.

המפקדות בהן יעשה התחקור הפנימי הן: פיקוד דרום, אגף המודיעין, חיל האוויר, אגף המבצעים, חיל הים, פיקוד העורף ואגף התקשוב.

פיקוד הדרום

הפיקוד חילק את מוקדי התחקיר לשלושה פרקים כרונולוגיים: הראשון יעסוק בפרק הזמן שקדם ל-6 באוקטובר, השני ללילה שבין 7-6 באוקטובר, והשלישי בקרבות ההגנה והשבת השליטה על עוטף עזה.

התחקיר יכלול: בדיקה פיקודית של מפקדי האוגדות שהוקפצו לשטח בימים הראשונים ופיקדו על הכוחות; תחקיר על כל קרב מרכזי שנעשה בשטחי העוטף; בדיקת ושימת דגש על שיח עם התושבים לאור "התובנות החשובות מאוד שצריכות להישמע"; תחקיר של המוצבים הצבאיים.

התחקור יישען על מקורות כמו סרטונים, דיווחים מתועדים והקלטות. לצורך כך, תהייה פנייה גם לאזרחים ולכלי תקשורת לבקשת שיתוף פעולה בהעברת חומרים, עדויות וויזואליות.

בנוסף יתחקר פיקוד דרום את התמרון שנעשה עד כה, ויכלול את המהלכים, ההישגים, התובנות, הלקחים והמלצות והמלצות לבניין הכוח והפעלת האוגדות בעתיד

אגף המודיעין

כל יחידה תתחקר ברמתה בהתאם לדגשים המטכ"ליים, חלוקה לפרקים כרונולוגיים ושאלות "מצפן". כל ראש יחידה יתחקר את הגוף עליו הוא מפקד על פי השאלות והעקרונות שנקבעו. הגופים המתחקרים הם יחידות הליבה של אמ"ן, ולצידן מודיעין פד"ם, מודיעין אוגדת עזה, למד"ן ומד"ן.

כל היחידות יתמקדו בשלושה פרקים כרונולוגיים: בעשור לפני 7 באוקטובר, החל מסוף מבצע "צוק איתן"; "הימים שלפני", פרק הזמן בין 1 באוקטובר עד 7 באוקטובר, בדגש על 36 השעות שלפני פרוץ המלחמה; ותחקיר המלחמה עצמה - מוכנות למלחמה ומימוש בפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חיל האוויר

התחקיר יכלול שני פרקים: הפרק הראשון יעסוק בתהליכים שהובילו לתפקוד חיל האוויר ביממת הפתיחה של המלחמה ובפעולות שנעשו במהלכה. בין מוקדי התחקור יהיו: הגנת שמי המדינה, השתתפות בלחימת היבשה, יצירת תמונת מודיעין, התמודדות עם הפתעה וקבלת החלטות.

הפרק השני יעסוק בפעילות החיל במלחמה עד כה - התהליכים שקדמו לה והשפיעו על תפקוד חיל האוויר. בין מוקדי התחקור יהיו: המימד האווירי בתמרון, מערכות בזירה הצפונית, סיכול בכירים ושת"פ בין לאומי.

אגף המבצעים

  • אגף המבצעים מתוקף היותו כגוף מטכ"לי מתכלל ורב-זירתי, משולב בכל אחד ממוקדי התחקיר המטכ"ליים בהיבטי הפעלת הכוח, כוננויות, הוראות מבצעיות ופריסת סדרי הכוחות.
  • מרכז דדו ומחלקת תוה"ד ייקחו חלק במוקדי התחקיר הנוגעים לגיבוש התפיסות המבצעיות של צה"ל בכלל, ובנושא התפתחות תפיסות ההגנה בגבולות בפרט.
  • בנוסף יתוחקר נושאים אגפיים: הפעלת מאמץ ההשפעה במלחמה, הפעלת מאמץ הדוברות וההסברה במלחמה, הפעלת מאמץ התקיפה והאש במלחמה.

חיל הים

מוקדי התחקור של החיל יהיו: קרב ההגנה, תחקיר מודיעיני בין ה6-7/10, הפעלת צוותי התערבות בקרב ב-96 השעות הראשונות; הפעלת הזרוע בפרוץ המלחמה, התפיסה הביטחונית מול רצועת עזה בממד הימי, כשירות האחזקה במהלך המלחמה ורציפות התפקוד במהלך המלחמה.

פיקוד העורף

מוקדי התחקור יהיו: בחינת מרכיבי תפיסת ההגנה, הפעלת הכוח, ניתוח קרבות ההגנה בעוטף עזה (זיקים, אורים) והגנת המרחב, פעילות כלל הגופים בהפעלת הכוח בין התאריכים 10-7 באוקטובר, מעבר משגרה לחירום, איסוף פינוי וזיהוי החללים, רציפות התפקוד, פינוי יישובים, וקליטת מפונים.

אגף התקשוב

מוקדי התחקיר יהיו: המאמץ הדיגיטלי בתמרון, ספקטרום כממד לחימה, הגנה בסייבר, תהליכים מבצעיים מבוססי רשת, ומידע וידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully