וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "האיראנים לא יוותרו, צריכים להיות מאוד דרוכים"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 18:12

ח"כ ליברמן הזהיר ב-103FM מהשלכות חיסול סגן מפקד כוח קודס, שיוחס לישראל, ויצא נגד הקבינט הביטחוני: "בינואר היינו אמורים להגיע לשליטה מבצעית בעזה"

ליברמן: בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון/ערוץ הכנסת

סגן מפקד כוח קודס חוסל השבוע בתקיפה בסוריה, שעל פי פרסומים זרים, מיוחסת לישראל. באיראן מאיימים בתגובה חריפה כלפי ישראל. שר הביטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לכך בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm.

"האזור הולך להתחמם משמעותית. אני לא יודע מי עומד מאחורי החיסול של אותם בכירים של כוח קודס, של משמרות המהפכה, אבל אם מישהו חושב שהאיראנים הולכים להבליג או לעבור לסדר היום, אז הוא לא מכיר את האיראנים", אמר ליברמן.

לדבריו, "אנחנו לא יודעים מאיפה הם יגיבו ולאן הם יגיבו ואיך הם יגיבו, אבל אם אני היום שר הביטחון, דבר ראשון צריך לחשוב על אפשרות של עליית מדרגה. האיראנים לא יוותרו. הם לא יוותרו, לא יבליגו וצריך להיות מאוד דרוכים ועירניים. אנחנו מכירים את האיראנים, אין סרט כזה שהם הולכים לוותר או לספוג את הדבר הזה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

"ככה לא מנהלים מלחמה"

בהמשך גם מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ובפרט קבינט המלחמה: "אין קבלת החלטות, אני רואה את המסמך של גדי איזנקוט שהוא קובע - 'שלושה חודשים לא מתקבלות החלטות, מטרות המבצע לא הושגו או הושגו חלקית'. אני זוכר שבין מטרות המלחמה הייתה גם שליטה מבצעית. בחודש ינואר היינו אמורים להגיע לשליטה מבצעית בעזה, אין לנו שליטה מבצעית. מי ששולט זה חמאס, אנחנו שולטים באותם מקומות שיש בהם חיילי צה"ל".

"עם ארבע חטיבות אי אפשר להגיע לשליטה מבצעית ברצועת עזה", הדגיש ליברמן והוסיף: "בקבינט המלחמה יש שלושה חברים ויש עוד כמה משקיפים, שלושת החברים לא מסוגלים היום לצאת יחד ולהתייצב יחד מול עם ישראל ולהעביר מסר אחד. כל מה שיש במשולש הזה אלה מאבקי כוח, הכול אגו, שיקולים פוליטיים, שום דבר לא ענייני".

לטענתו, "ככה לא מנהלים מלחמה, ממש לא. גם יש פה פגיעה קשה שהולכת ומתרחבת בחוסן הלאומי. הסיפור הזה של חיילים שכבר היו שלושה-ארבעה חודשים עכשיו מקבלים צו 8 לחודש אפריל, לחודש מאי, עוד פעם לעזה, עוד פעם צפונה, אותם חיילים שרק השתחררו לפני חודש, שלושה שבועות, עם כל מה שקורה סביב השוויון בנטל..."

איך זה ייגמר?

"פוליטיקה פה לא תעזור. אם לא תהיה פה באמת חקיקה אמיתית, גיוס לכולם בגיל 18 - יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי, צ'רקסי, כולם, חלקם ילכו לצבא, אבל נניח, חלק גדול מבני המיעוטים או חרדים ילכו לשירות אזרחי. אני לא מצפה מתלמידי פוניבז' שיילכו לסיירת מטכ"ל, אבל שיילכו לבתי חולים, לבתי אבות, לשמירה על יישובים ביו"ש. יש להם הרבה תפקידים. אם ינסו לעשות פה מין קומבינה בנושא כל כך רגיש, דווקא היום, זה לא ילך, זה ייפגע במוטיבציה של החיילים וגם חיילי מילואים. הם לא מבינים שכל הקומבינות האלו, כרגע בקטע הקריטי, הולכים לפגוע קשה במוטיבציה של החיילים. אני לא מבין את כל העסקנים החרדים, הח"כים, הם פועלים ממש בניגוד לערכי היהדות, למורשת שלנו. איפה הם מצאו במקורות, מקום אחד שאסור לשרת או אסור לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully