וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בכנסת: כסיף התבטא נגד צה"ל - והוצא בכוח מהמליאה | תיעוד

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 18:07

חבר הכנסת ממפלגת חד"ש האשים את חיילי צה"ל בכך שהם "מביאים את מלחמה לתוך בתי החולים בעזה". בתגובה התפתחה מהומה באולם, וחברי כנסת מהקואליציה צעקו לעברו: "רד, רד, רד". כסיף ביקש מסגן יו"ר הכנסת חנוך מילבצקי להשתיק אותם, ובתגובה הוא הורה לסדרנים להוציא אותו

מהומה בכנסת: עופר כסיף הורד מהדוכן והוצא בכוח מהמליאה/דוברות הכנסת

ח"כ עופר כסיף עורר היום (רביעי) מהומה במליאת הכנסת אחרי שנשא דברים על דוכן הכנסת, והאשים את חיילי צה"ל בכך שהם מביאים את המלחמה לתוך בתי החולים בעזה. בתוגבה התפתחה מהומה במליאה, וחברי כנסת מהליכוד ומעוצמה יהודית אמרו: "אל תדבר ככה על חיילי צה"ל", וקראו לו שוב ושוב לעזוב את דוכן הנואמים תוך כדי שהם צועקים לעברו: "רד, רד, רד". צפו בתיעוד מהמהומה בכנסת בסרטון בראש הכתבה

אחרי שהרוחות התלהטו, סגן יו"ר הכנסת ח"כ חנוך מילבצקי מהליכוד, שניהל את הישיבה, ביקש ממנו לא להגיב לקריאות של חברי הכנסת. כשכסיף השיב לו בחזרה שישתיק אותם, הוא ענה: "צא החוצה" - והורה לסדרנים להוציא את כסיף בכוח. כסיף הוצא פעם נוספת מהמליאה לאחר שקרא לפעולות צה"ל בביה"ח שיפא פשע מלחמה. ח"כ אלמוג כהן הוצא גם לאחר שאמר לכסיף: "אתה לא שווה את הסוליה שלהם".

עופר כסיף בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
שוב עורר מהומה. חבר הכנסת עופר כסיף/ראובן קסטרו

לפני כחודש וחצי נפסלה במליאת הכנסת ההצעה להדחתו של ח"כ כסיף, שחתם על עצומה התומכת בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג. ההדחה נפסלה בשל העובדה כי לא הושג הרוב הדרוש של 90 ח"כים שהצביעו בעדה. לאחר הקראת תוצאות ההצבעה, מהומה החלה בכנסת, בה זעמו חלק מהח"כים על הכשלת המהלך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל חברי הקואליציה הצביעו בעד, כך גם חברי ישראל ביתנו. חברי הסיעות הערביות הצביעו נגד. חברי מפלגת העבודה לא נכחו, כך גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ורוב חבריה, בודדים הצביעו בעד. במחנה הממלכתי, בה העניקו חופש הצבעה, בני גנץ, גדי איזנקוט, אלון שוסטר ומיכאל ביטון לא הגיעו להצבעה. חברי תקווה חדשה, יחד עם חילי טרופר, מתן כהנא ואורית פרקש הכהן הצביעו בעד ההדחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סדרני הכנסת מפרידים בין יור עוצמה יהודית לחברי חד"ש- תעל ואיימן עודה שהוצא מהמליאה./ערוץ הכנסת

‏ח"כ עופר כסף, הגיב למהומה בחשבון ה-X שלו: "שלוש פעמים הוריד אותי ח"כ מילביצקי, בשבתו כיו"ר ישיבת המליאה, באמצע נאומיי", כתב. "בשלוש הפעמים פעל בשרירותיות ואלימות, וכנגד תקנון הכנסת.
‏התנהלותו של האיש האלים הזה לא תפחיד אותי. אמשיך להעלות קול של שלום, שחרור וצדק ללא מורא, על אפם וחמתם של ביריוני הפשיזם".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שיזם את הליך ההדחה אמר בתגובה להכשלתו: "עופר כסיף חייב תודה ענקית ליאיר לפיד ויש עתיד על כך שניצל היום בעור שיניו מהדחה, אחרי שתמך במאבק המזויין נגד מדינת ישראל. אני מצטער על חיילי וחיילות צה"ל, שלשיטתו של כסיף הם פושעי מלחמה, ומבחינתו צריכים לעמוד לדין בינ"ל. אמשיך לפעול כדי להוציא מהכנסת את מי שפועל כנגד קיומה של מדינת ישראל".

לפיד אמר בתגובה: "מצער שאביגדור ליברמן וישראל ביתנו מעדיפים לעשות סיבוב על חיילי צה"ל במקום באמת להדיח את עופר כסיף בדרך הנכונה - להסיר את חסינותו ולהעמיד אותו לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully