וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גולן נגד ראש שב"כ: "אני לא יודע על מה הוא מדבר. אובדן שליטה? המפגינים ממושמעים"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 11:02

הח"כ וסגן הרמטכ"ל לשעבר, שנטל חלק באירועי המחאה בבירה השבוע: "לא חצינו גבול. יש לי יותר ניסיון מרונן בר בטיפול באלימות מחאה, כשהתמודדתי עם גורמי ימין ביו"ש". בראיון ל-103FM תקף גם את השר טרופר שהתבטא נגד המחאה: "חי על כוכב אחר"

בווידאו: מפגין משליך לפיד בוער לעבר פרש בהפגנה בירושלים 02.04.24/דוברות המשטרה

ח"כ וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, הביע התנגדות הבוקר (רביעי) לדבריו של ראש שב"כ, רונן בר, שביקר את ההפגנות הסוערות אמש בירושלים. "הייתי שם. אני לא יודע על מה המשטרה מדברת, על מה ראש השב"כ מדבר. לא ראיתי חריגה, ראיתי ציבור ממושמע", אמר.

הוא הוסיף כי בתפקידו בצבא התמודד עם אלימות מחאתית נרחבת בהרבה מזו שעמה צריך להתמודד בר. "אני עם ניסיון נרחב בהתמודדות עם אלימות מחאתית של גורמי ימין קיצוני וימין לא כל כך קיצוני ביו"ש לאורך הרבה מאוד שנים, אני אומר לך - מה שאני פגשתי לאורך השנים זו אלימות מטורפת, מה שאני רואה בהפגנות שמתקיימות בימים האלה זה ציבור ממושמע, ציבור שומר חוק, ציבור שמביע את המחאה שלו כי נמאס לו".

מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
ההפגנות בירושלים, אמש/רוני כנפו

"כמי שנמצא שם, מה שאני בעיקר פוגש זה אלימות משטרתית מטורפת, בלי שום קשר למה שעושים המפגינים. זה דבר מסוכן ביותר", הוסיף גולן. "לצערי יש פה יותר אלימות משטרתית מאשר אירועים חריגים שאיזה חמום מוח יזם אותם. אני קורא לנציבי משטרת ישראל, צייתו לחוק ולא לפקודות של העבריין המורשע ששולט בכם היום".

יאיר גולן בהפגנה נגד הממשלה בקפלן.. ליאור שגב, אתר רשמי
"אובדן שליטה? המפגינים ממושמעים". יאיר גולן/אתר רשמי, ליאור שגב

גולן התייחס גם לביקורת על ההפגנות מצד השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי. "הוא כנראה לא חי פה, מנותק מהמציאות, כנראה צריך לחלץ אותו מאיזה כוכב לכת עליו הוא נמצא", אמר גולן. "מה שקורה פה באמת זו ממשלה פשוט מסוכנת לביטחון ישראל, שהוא שותף לה. הממשלה הזו לא מביאה לשחרור החטופים, לא מביאה לסיום הלחימה בעזה, בצפון, גוררת את ישראל לסיכון בלתי מתקבל על הדעת של פתיחת זירה צפונית, זירה איראנית ופתיחת זירה נוספת ביו"ש. אין שום תקווה, אין שום אסטרטגיית יציאה מהמלחמה הזו, אין שום יעדים מדיניים למלחמה, אין עסקת חטופים - אין כלום. מדינת ישראל תקועה, חילי טרופר שותף לתקיעות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully