וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדות המצמררת של עמית סוסנה: "ידעתי שהמחבל זומם משהו, שמשהו רע הולך לקרות"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 14:53

סוסנה, שהייתה הראשונה לחזור מהשבי ולהעיד כי הותקפה מינית על ידי אחד מחוטפיה, בעדות מצולמת ראשונה: "הוחזקתי בשלשלאות שלושה שבועות, הייתי צריכה לבקש ללכת לשירותים". היא חזרה לאימה ממוחמד, שהשגיח עליה בשבי: "חשבתי איך אוכל להימנע מזה. אין לי מה לעשות"

עמית סוסנה בעדות מצולמת: "ידעתי שדבר רע עומד לקרות"/קסטינה תקשורת

עמית סוסנה, ששוחררה משבי חמאס והייתה החטופה הראשונה להעיד כי עברה תקיפה מינית על ידי המחבלים, מפרטת על החטיפה ו-50 הימים בהם הוחזקה ברצועת עזה - בסרט תיעודי חדש.

סוסנה חזרה ליום החטיפה, 7 באוקטובר, אז תועדה נאבקת במחבלים שחטפו אותה מכפר עזה. "היו סבבי עשרה גברים. התחושה שהם לוקחים אותי כאילו אני איזה חפץ. לא יכולתי לסבול את זה. האינסטינקט שלי היה להילחם כמה שאני יכולה, ממש פחדתי שהם יאנסו אותי שם ושהם יגררו אותי ברחובות עזה, ויציגו את הגוף שלי לראווה. פחדתי מזה יותר מאשר להיהרג".

היא מספרת כי בשלושת השבועות הראשונים לשבי, הוחזקה בשלשלאות: "החזיקו אותי בחדר ממש חשוך ולא יכולתי לזוז, ובכל פעם שהייתי צריכה לשירותים הייתי צריכה לבקש רשות".

אז, הוא "קראו לו מוחמד. הוא היה יושב על המיטה שלי. הוא לבש מכנסיים קצרים. הוא שכב. אני אני זוכרת שלא יכולתי להיסתכל עליו. הפניתי את המבט והתכסיתי בשמיכה כדי שלא אצטרך להסתכל עליו, זה גרם לי להרגיש ממש לא בנוח".

עדותה של עמית סוסנה. קסטינה תקשורת, צילום מסך
עדותה של עמית סוסנה/צילום מסך, קסטינה תקשורת

"הוא גם שאל אותי שוב ושוב אם אני אוהבת סקס אם אני עושה סקס עם החבר שלי ובכל פעם שהוא דיבר על זה פשוט צחקקתי ואמרתי בחייך תפסיק. ניסיתי לשנות נושא, ידעתי שהוא זומם משהו, ידעתי שמשהו רע הולך לקרות אז יום אחד מוחמד בא ונתן לי תחבושת היגיינית".

"הוא אמר 'דם דם, אחרי שתקבלי מחזור תתקלחי ותכבסי את הבגדים' והוא חזר על זה כמה פעמים ביום. ואז קיבלתי מחזור. והמחזור נמשך רק יום אחד אבל גרמתי לו להאמין שהמחזור נמשך עד שלא יכולתי לשקר. הוא שחרר אותי ולקח אותי למטבח, והראה לי סיר. אני זוכרת שחשבתי איך אוכל להימנע מזה אין לי מה לעשות".

הסרט, "זעקות ואז שתיקה", אותו ביימה ענת סטלינסקי, יישודר בהמשך החודש. את הפקת הסרט הובילה שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית חברת מטא, שמפרוץ המלחמה נהייתה מהתומכות הבולטות בישראל בזירה העולמית. "מחובתנו לדרוש צדק עבור הקורבנות והעדות ששרדו, ולוודא כי הפושעים והאנסים יישאו באחריות למעשיהם. ועבור אלו שלא שרדו - תפקידנו להיות להן לקול, שכן הן כבר לא יכולות לספר", מסרה סנדברג. "ברצוני להודות לקסטינה תקשורת על העבודה המשותפת שאיפשרה לשפוך אור על הפשעים המיניים שביצעו החמאס ב-7 באוקטובר", מסרה סנדברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully