וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאה הסוערת: ראש שב"כ הגיע למעון רה"מ בירושלים

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 8:25

רונן בר הגיע הלילה למעון רה"מ ברחוב עזה בבירה וערך סיור עם גורמי אבטחה - זאת לאחר העימותים הקשים שהתפתחו במקום בין שוטרים למפגינים, שעל פי החשד ניסו לפרוץ את הגדרות למקום. ביקורו של בר מגיע על רקע השתלחות מצד בן גביר: "התרעתי בפניו - ונענתי בביטול"

בווידאו: מפגין נשכב מתחת למכת"זית במהלך ההפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02.04.24/צילום: סאטוויו, רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

בתום המחאות הסוערות אמש מחוץ לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה שבירושלים, ראש שב"כ רונן בר הגיע הלילה (רביעי) למקום וערך סיור עם גורמי אבטחה. במהלך המחאה התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה לאחר שיצאו בצעדה מאזור הכנסת לבית הנשיא ומשם לבית ראש הממשלה. כמה מהם עוכבו לחקירה. כוחות הביטחון במקום לא ציפו לכמות כזאת של מפגינים - שניסו, כך על פי החשד, לפרוץ את הגדרות למעונו של רה"מ.

הסיור שערך בר מגיעים על רקע השתלחות מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

רונן בר, ראש השב"כ. מארק ישראל סלם, פול
רונן בר, ראש השב"כ/פול, מארק ישראל סלם
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

במחאה שהשתוללה בבירה, השוטרים במקום התעמתו גם עם אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שעדיין חטוף בעזה, שהגיע למחות יחד עם משפחות חטופים נוספות שדורשות לשחרר את יקיריהן שמוחזקים בעזה כבר כמעט חצי שנה - 179 ימים.

בהמשך הערב השוטרים ביקשו לפנות את המפגינים באמצעות מכתז"ית - אז אחד המוחים נשכב מתחתיה והקשה עליה להתקדם במשך כחצי שעה. רק כשהמשטרה פתחה את הגישה לכביש, בחר המפגין לשחרר את אחיזתו מהמכתז"ית - ואז נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה. המפגינים קראו לעברו: "הוא גיבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully