וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוקראינה ועד עזה: הארגון שמספק מזון למוקדי אסון וסכסוך בעולם

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 10:18

"המטבח המרכזי העולמי", ששבעה מאנשיו נהרגו בתקיפה בעזה, הוקם על ידי השף זוכה כוכבי המישלן חוסה אנדרס ב-2010 בעקבות רעידת אדמה בהאיטי. מאז הוא התרחב לספק ארוחות לניצולים ולפליטים של אסונות טבע ומלחמות

בווידאו:תקיפת צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" (WCK), ששבעה מעובדיו נהרגו הלילה בתקיפה ברצועת עזה, הוקם על ידי השף המפורסם חוסה אנדרס כדי לחלק מזון באזורים מוכי אסון וסכסוך.

עם התמשכות המלחמה בעזה, והקושי להכניס סיוע, "המטבח המרכזי העולמי" הפך לאחד הארגונים המרכזיים ביותר באספקת המזון לרצועה. הוא סיפק את מאות טונות של מזון לספינת הסיוע הראשונה שיצאה מקפריסין והגיעה לרצועה, והיא גם תרמה טונות של מזון לספינה השנייה שעושה דרכה מהאי לחופי עזה.

השף חוסה אנדרס מארגון המטבח המרכזי העולמי והגברת הראשונה ג'יל ביידן במרכז לפליטים אוקראינים ליד מדריד, 28 ביוני 2022. רויטרס
קורא לישראל להפסיק עם "הרג חסר אבחנה" של אזרחים. השף אנדרס לצד הגברת הראשונה ג'יל ביידן/רויטרס

הארגון הלא ממשלתי, היושב בוושינגטון, הוקם על ידי אנדרס ואשתו פטרישיה ב-2010 בעקבות רעידת האדמה ההרסנית בהאיטי. בתחילה הארגון התמקד באספקת מזון חירום לניצולים, ובהמשך הוא החל להעביר הכשרות, ארוחות ותמיכה בשורדים של אסונות טבע אחרים, כמו גם לפליטים ולאלו המושפעים מסכסוכים מזוינים.

ב-2022, הארגון סיפק עשרות מיליוני מנות מזון באוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית.

דרכונים השייכים לעובדי World Central Kitchen (WCK), שלפי משרד התקשורת של חמאס נהרגו בתקיפה ישראלית ברצועת עזה. רויטרס
דרכוניהם של עובדי הסיוע שנהרגו הלילה בתקרית ברצועה/רויטרס

למייסד הארגון, השף האמריקני-ספרדי אנדרס, יש מסעדה בוושינגטון עם שני כוכבי מישלן. ב-2015, הוא קיבל מנשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה עיטור כבוד על עבודתו ההומניטרית.

"ממשלת ישראל צריכה להפסיק את ההרג חסר האבחנה הזה", אמר אנדרס בעקבות התקרית הלילה, שאותה צה"ל אמר שהוא חוקר לעומק. הוא אמר כי הוא שבור לב ומתאבל עם משפחות וחבריהם של הקורבנות.

לדבריו, ישראל "צריכה להפסיק להגביל סיוע הומניטרי, להפסיק להרוג אזרחים ועובדי סיוע, ולהפסיק להשתמש במזון כנשק. די לאובדן חיים של חפים מפשע. השלום מתחיל עם האנושיות המשותפת שלנו. הוא צריך להתחיל עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully