וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: "זה שנתניהו חושב להישאר בשלטון עד שנת 2026 - לא מעשי"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 8:47

בשיחה עם 103FM התייחס חבר הכנסת אל הצעתו של גדעון סער להקדמת מועד הבחירות, וטען כי התפיסה שניתן לסיים קדנציה מלאה של ממשלה זו בשלטון אינה ישימה. בנוסף, נשאל על פעולה ברפיח והטלת הוטו של סמוטריץ' אמש, בנוגע לרכישת מטוסי הקרב "אני לא בטוח ששר האוצר צודק"

מסע"ת ראש הממשלה בנימין נתניהו/לע"מ

ח"כ אלקין שוחח היום (שלישי) עם 103FM לגבי הצעת חבר מפלגתו, גדעון סער, להקדמת הבחירות.
אלקין, המכהן כראש סיעת הימין הממלכתי טען כי "ברור שהרעיון שנתניהו אוחז בו שניתן להישאר עד שנת 2026 ולסיים את הקדנציה הוא לא מעשי, אין הגיון לאחר טלטלה כל כך דרמטית אחרי 7 באוקטובר".

"אני לא חושב שהוא יוכל להמשיך כך", הוסיף. "תראה את חוק הגיוס שהחרדים מאיימים לפרק את הממשלה, יכול להיות שזה יקרה. כרגע הוא לא מספק להם מה שהם צריכים ורוצים. מצד אחד ברור - יש צורך בשינוי בהנהגה, העם דורש את זה ורוב גדול רוצה את זה. מצד שני, לצאת לבחירות בעיצומה של מלחמה זה גם אירוע לא כל כך פשוט לכן הצענו להגיע לתאריך בחירות מוסכם".

שר השיכון היוצא זאב אלקין בטקס חילופי השרים, ירושלים, 1 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא חושב שנתניהו יוכל להמשיך כך". ח"כ זאב אלקין/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנשאל על דבריו של שר האוצר סמוטריץ', שהודיע אמש לראש הממשלה כי הוא מטיל וטו על כינוס ועדה לרכישת טייסות קרב אמר כי "אני לא בטוח ששר האוצר צודק, אך בכל מקרה רכישות כאלה הן לא אוטומטיות. גם אני בועדת חוץ וביטחון, וכשבאים אליי עם בקשה לאשר רכישה כלשהי, אני שואל את השאלות הקשות".

הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
"לא בטוח שהוא צודק". שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, אבשלום שושני

בנוגע לסוגיית הכניסה לרפיח, ביקר אלקין את תפקוד ממשלה והקבינט וטען כי פעולה כזו הייתה צריכה לקרות מוקדם יותר. "כשאתה מדשדש בעזה אתה לא מסוגל לטפל בצפון. אם לפני חודשיים היינו יוצאים למבצע ברפיח ההתנגדות האמריקנית הייתה פחות מעכשיו".

"בנוסף, כל מה שקורה עם מנגנון שליטת חמאס באוכלוסייה האזרחית לא עובד - הם לא מרגישים לחץ. כשחמאס היה בלחץ הגענו להסכם הראשון, היום הוא מנהל את המו"מ מעמדת כוח. ראינו שאין לראש הממשלה וגנץ רצון לשנות, ושהם חושבים שהמצב כרגע הוא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully