וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 ח"כים תמכו: אושר בקריאה ראשונה חוק להגבלת שכר הטרחה בתביעות נכי כוחות הביטחון

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 4:47

לפי הצעת החוק, שתועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה, יוגבל שכר הטרחה בתביעות שמוגשות עבור תגמולים והטבות לנכי כוחות הביטחון - שמשולמים על ידי ביטוח לאומי ומשרד הביטחון. "החוק מבקש להבטיח את העברת התגמולים שהמדינה משלמת לאוכלוסיות שחוו נכות או אובדן" נכתב

פינוי פצועים על ידי יחידת הניוד 5515 ויחידה 669 בחאן יונס, 18 בפברואר 2024/דוברות צה"ל

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגבלת שכר טרחה - 16 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה. במסגרת החוק, יוגבל שכר הטרחה בתביעות שמוגשות עבור תגמולים והטבות לנכי כוחות הביטחון - שמשולמים על ידי ביטוח לאומי ומשרד הביטחון.

"הצעת החוק מבקשת להבטיח את העברת התגמולים וההטבות הסוציאליות שהמדינה משלמת לאוכלוסיות האמורות, שחוו נכות או אובדן של בן משפחתם עקב שירותם בכוחות הביטחון או עקב פגיעת איבה, ככל האפשר לידיהם של מי שזכאים לתגמול או להטבה", נכתב בהסבר להצעת החוק.

ישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, מליאת הכנסת, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
16 חברי כנסת תמכו: הצעת חוק הגבלת שכר טרחה אושר בקריאה ראשונה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

"לצד זאת הצעת החוק באה לעגן מגבלת שכר טרחה שתאפשר קבלת ייצוג הולם שיסייע במיצוי זכויותיהם של מקבלי התגמולים וההטבות. הגבלת שכר הטרחה המוצעת נקבעה בשים לב להיקף העבודה המשפטית הנדרשת בטיפול בכל תביעה בהתאם לסוגה ולמורכבותה, תוך התחשבות בסיכויי ההצלחה".

עו נכתב כי "ערך שעת העבודה המהווה בסיס לחישוב שכר הטרחה המרבי בהתאם להצעת החוק, חושב בשים לב לשכר הטרחה שהמדינה משלמת לעורכי דין, המשקף מחיר שנקבע במסגרת התקשרות בין שני צדדים שאין ביניהם פערי ידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully