וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור חוזר ל-2018: רג'א זעאתרה לא יהיה סגן ראש העיר בחיפה

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 23:49

יונה יהב ביטל את מינויו של זעאתרה, זאת לאחר הביקורת הנרחבת והסערה הציבורית סביב מינויו בעקבות התבטאויות עבר שלו. יוזכר כי גם בבחירות הקודמות זעאתרה היה אמור להיות הסגן של קליש, אבל הוא הודיע אז שלא יכהן בתפקיד

יונה יהב מתמנה לראשות העיר חיפה/ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה

ראש עיריית חיפה יונה יהב ביטל הערב (שני) את מינויו של יו"ר סיעת חד"ש בעיר רג'א זעאתרה כסגן ראש העיר, זאת לאחר הביקורת הנרחבת והסערה הציבורית סביב מינויו בעקבות התבטאויות עבר שלו. נזכיר כי גם בבחירות הקודמות בחיפה זעאתרה היה אמור להיות הסגן של קליש, אבל הוא הודיע שלא יכהן בתפקיד לאחר הביקורת הרבה שנמתחה עליו.

רק אתמול הודיע מטה יהב כי סיעת "חיפה שלנו" שלו סיכמה עם סיעת חד"ש על הצטרפותה לקואליציה העירונית. הוא ייעד לסיעה את תיק החברה הערבית, ונציג מטעמה יכהן כיו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית וקידום השוויון. הוועדה אמורה לפקח ולקדם את פעילויות העירייה בתחומי חינוך, תרבות, ספורט, קהילה, רווחה, תפעול ותיירות בחברה הערבית ולצד הוועדה תפעל מנהלת השוויון אשר תסייע לה בפעילותה.

בהודעה נמסר כי עוד סוכם כי נציג חד"ש יכהן כיו"ר בית הגפן, ונציג מטעמה יכהן גם כיו"ר הוועדה למיגור אלימות ויו"ר הוועדה להנחות בארנונה. נציגי הסיעה יכהנו כחברים בוועדות כספים, חינוך, תכנון ובניה, רווחה, שימור, מעמד הילד, בטיחות בדרכים ובעוד ועדות ותאגידים. על פי ההסכם היה רג'א זעאתרה אמור לכהן כסגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה (אחרי מחצית של ישראל סביון ראש סיעת הגמלאים), לפי הסכם רוטציה.

בהודעה אמש מטה יהב הדגיש כי "כמו כל ראשי סיעות הקואליציה העירונית בחיפה، יו"ר סיעת חד"ש התחייב בשמו ובשם כל חברי סיעתו, כי לאורך כל תקופת הקדנציה במועצת העיר חיפה, ובכל תפקיד שהוא, לא ישללו את קיומה של מדינת ישראל או יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגוני טרור כנגד מדינת ישראל".

רג'א זעאתרה במסע"ת של חד"ש,חיפה, 7 בפברואר 2019. שלומי גבאי
רג'א זעאתרה/שלומי גבאי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך את יהב על ההחלטה: "מברך את ראש העיר על שנענה לרחשי הלב של הציבור ולבקשתי וביטל את מינויו של זעאתרה לסגן ראש העיר. היום יותר מתמיד ברור שדו קיום ניתן לעשות רק עם מי שמקבלים את קיומנו כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא עם תומכי טרור אנטי ציוניים שמנרמלים את חמאס ופועלים נגד מדינת ישראל".

מוקדם יותר הערב פרסם גם השר איתמר בן גביר גינוי למינוי שתוכנן להיות מוכרז ביום רביעי בישיבה ראשונה של מועצת העיר. "אסור למנות את תומך חיזבאללה ו-BDS רג'א זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה, מקומו בלבנון עם חבריו ולא בקואליציה של עיר במדינת ישראל", כתב בן גביר. "החלטת הציונות הדתית והליכוד להצטרף לקואליציה עימו חמורה ומטופשת - ראש עיריית חיפה צריך להתבייש בהחלטה הזו ולא לחגוג אותה".

טרם נתקבלה התייחסותו של זעאתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully