וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לאוקראינה: הסגירו את ראש שירותי הביטחון; קייב: האג מחכה לפוטין

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 15:49

בפנייה שהגישה למוסקבה לקייב אף שאין סיכויה שתתקבל, היא דורשת לקבל לידיה שורה של גורמים בכירים שלטענתה מעורבים בפעולת טרור בשטחה. אוקראינה הגיבה בלעג: "שכחתם את צו המעצר הבינלאומי לפוטין?". דיווח: איראן הזהירה את רוסיה לפני הפיגוע של דאעש במוסקבה

הסכר הגדול ביותר באוקראינה נפגע בהתקפה רוסית/טלגרם

רוסיה דורשת מאוקראינה למסור את כל הגורמים הקשורים "לפעולות טרור" שבוצעו בשטחה - כולל את ראש שירותי הביטחון האוקראיניים (SBU).

הדרישה, ממשרד החוץ במוסקבה, הגיעה כשבוע וחצי לאחר הפיגוע הקשה באולם הקונצרטים במוסקבה, שלטענתו הבלתי-מבוססת של הקרמלין, היה קשור לקייב.

ה-SBU דחה מיד את הדרישה הרוסית כ"חסרת טעם", ואמר שמוסקבה "שכחה" שנגד הנשיא ולדימיר פוטין הוצא צו מעצר בינלאומי.

בהודעת משרד החוץ הרוסי הוזכרו תקריות אלימות שהתרחשו ברוסיה מאז תחילת הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022, כולל פיצוצים שבהם נהרגו בתו של לאומן בולט ובלוגר מלחמה, ותקרית שבה סופר נפצע קשה.

המשרד אמר שחקירת האירועים הללו הראתה כי "עקבות הפשעים הללו מובילים לאוקראינה". "רוסיה העבירה לרשויות האוקראיניות את דרישותיה למעצר ולהסגרה מיידית של כל מי שקשור לפעולות הטרור המדוברות", נכתב בהודעה.

ראש שירותי הביטחון האוקראיניים SBU, וסיל מאליוק. רויטרס
ראש שירותי הביטחון האוקראיניים SBU, וסיל מאליוק/רויטרס

בין המבוקשים להסגרה נמצא ראש ה-SBU וסיל מאליוק, שהודה שאנשיו עמד מאחורי התקפות על הגשר בין חצי האי קרים לשטחה היבשתי של רוסיה. הגשר נבנה אחרי שמוסקבה סיפחה את קרים ב-2014.

"רוסיה דורשת ממשטר קייב להפסיק לאלתר כל תמיכה בפעילות טרור, להסגיר אשמים ולפצות את הקורבנות על נזקים", נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסיה. "הפרת חובותיה של אוקראינה על פי אמנות נגד טרור תביא לכך שהיא תישא בהשלכות במונחים משפטיים בינלאומיים".

שירות הביטחון האוקראיני אמר כי הדרישות הרוסיות "נשמעות ציניות במיוחד ממדינת הטרור עצמה. לכן, כל מילה ממשרד החוץ הרוסי היא חסרת טעם".

ה-SBU התייחס לצו המעצר נגד פוטין שהוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי בשל העברת ילדים אוקראינים לרוסיה ואמר כי "בית הדין בהאג מחכה לו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024/רויטרס

רוסיה ניסתה להאשים את אוקראינה במעורבות בפיגוע במוסקבה - הקשה ביותר בשטחה בשני העשורים האחרונים - מהרגע הראשון, בעוד שקייב דוחה זאת על הסף.

גם בארצות הברית התייחסו בביטול לטענות הרוסיות, ואמרו כי יש בידיהם מידע מודיעיני המאמת את קבלת האחריות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) על המתקפה באולם הקונצרטים במוסקבה, שבה נרצחו 144 איש.

במקביל, היום דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי גם איראן העבירה התרעה כזו לרוסיה, על בסיס מידע שהוציאה מחשודים שעצרה אחרי הפיגוע של דאעש בקברו של קאסם סולימאני בתחילת השנה. עם זאת, ההתרעה לא הייתה קונקרטית מבחינת זמן ומקום של המתקפה המתוכננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully