וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הגיוס פקע היום, והצעירים החרדים לא הגיעו ללשכת הגיוס. אתמול היא דווקא הייתה מפוצצת

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 14:39

ההחלטה הפוטרת חרדים מגיוס לצה"ל פגה, ורק מעטים פקדו את הלשכה בידיעה שבקשתם כעת תידחה, לצד כמה שדווקא בחרו להתגייס לשורות הצבא. בתיעוד מאתמול, לעומת זאת, נראו התורים עולים על גדותם - במטרה לנצל את שעותיו האחרונות של החוק. "גם החיילים לא ידעו להגיד מה יקרה"

חרדים הגיעו לבקום לקבל פטור - רגע לפני פקיעת חוק הגיוס/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שחוק הגיוס פקע, והחלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצבא פגה, רק כמה צעירים חרדים הגיעו היום (שני) ללשכת הגיוס בבסיס תל השומר - וזאת מאחר וידעו כי בקשתם לדחות את הגיוס בהתאם לנהלים כפי שהיו מקובלים עד היום עתידה להידחות. בודדים נוספים הגיעו מרצונם על מנת להתגייס לשורות צה"ל.

אתמול לעומת זאת, כמות חריגה בגודלה של חרדים הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר על מנת לנצל את היום האחרון לפני שהחוק פוקע - ובתיעוד מהמקום ניתן לראות את ההמונים מצטופפים בכניסה ללשכת הגיוס ואף פורצים את קו האבטחה שהוצב במקום.

הצעירים החרדים שכן בחרו להגיע היום ללשכת הגיוס, התוודעו כי בקשתם לדחיית הגיוס נדחית וכי עליהם כעת לפנות למנהלי הישיבה בה הם לומדים ולחכות לקבל בהמשך הודעה מצה"ל בנוגע לדרך בה יגוייסו.

חרדים הגיעו לבקום לקבל פטור - רגע לפני פקיעת חוק הגיוס
01.04.24. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חרדים הגיעו לבקום לקבל פטור - רגע לפני פקיעת חוק הגיוס 01.04.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024/ראובן קסטרו

"אני הגעתי היום בטעות כי חשבתי שהיום עוד אוכל לדחות את השירות הצבאי", סיפר לוואלה! צעיר חרדי בלשכת הגיוס. "הגעתי לפה והחיילים בעצמם לא ידעו להגיד לי מה יקרה איתי עכשיו ואם אני יכול להאריך את הדחייה".

"הגיע הזמן שהחרדים יתגייסו באמת", טען שי, שבתו התגייסה היום לשירות צבאי. "יש מלחמה וצריך את כולם. אין שום סיבה שאנחנו נתגייס והם לא".

בהתאם להחלטת בג"ץ, תקציבי הישיבות עבור מוסדות חינוך שבהם לומדים כ-56,000 תלמידים יפסיקו לקבל בגינם את התקציב הממשלתי. מדובר בכ-400-500 שקלים מידי חודש עבור בחור ישיבה או 600-800 שקלים עבור אברך.

מדובר בשליש מכל תלמידי הישיבות בישראל, והתקציבים ימשיכו להינתן לחרדים שיש להם פטור מגיוס לצה"ל, או קיבלו דחיית שירות בשנה שעברה עוד קודם פקיעת החלטת הממשלה בעניינם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לפצות אותם על התקציבים האלה, אך טרם ברור כיצד זה יקרה. מהלך כזה דורש חקיקה בכנסת, וספק אם יושג לו רוב ברקע ביקורת ציבורית חריפה נגד אי-גיוס החרדים.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הגיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully