וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי הבן ז** ה שיתחזה לשי בנמו?": תושב הצפון סחט סכומי עתק תוך שהעמיד פני עבריינים מוכרים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 11:40

אייל אפרגן דרש מקורבנותיו עשרות אלפי שקלים, והתאים את העבריין שאליו התחזה לאזור מגוריהם. באחד המקרים, ביים סצנה מאיימת בה שוחח לכאורה עם בן למשפחת הפשע אבו לטיף. כשאחת המתלוננות עלתה על התרמית שלו, הוא פתח במסכת צרחות: "את רוצה שאני אוכל תסביך?"

בווידאו: ראש המועצה הנאשם בסחיטה באיומים: "אני חף מפשע"/צילום: שלומי גבאי

הונאה שיטתית ומתוחכמת, שנכשלה. פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אייל אפרגן, תושב כרמיאל בן 54, שהתחזה לעבריינים מוכרים וסחט עשרות אלפי שקלים מכמה אנשים ברחבי הארץ. מכתב האישום שהגישה עו"ד הילה דרימר-יאיר מפרקליטות מחוז דרום עולה כי אפרגן יצר קשר עם רבים - בעליי עסקים ואנשים פרטיים, הזדהה בפניהם בכזב בשמות של עבריינים מוכרים וחברי ארגון פשע ובכך סחט מהם כספים.

באחד המקרים, אפרגן יצר קשר עם בעל עסק מנהריה, והציג את עצמו כ"שמוליק הרוש" - עבריין מוכר מהאזור, ודרש ממנו 3,000 שקלים, המתלונן נבהל והשיב כי הוא מסכים. מאז, אפרגן דרש מהמתלונן עוד ועוד כסף בסכום מצטבר של כמה עשרות אלפי שקלים וביקש שייפגש איתו. בעל העסק המפוחד ניסה להסביר לאפרגן כי אין באפשרותו להוציא סכומים כאלה, אך לבסוף נכנע לאיומיו והשיג לו את הכסף בכמה הזדמנויות בדרכים עקלקלות. באחת מהשיחות הטלפוניות ביניהם, אפרגן ביים סצנה מאיימת בה שוחח עם עם אדם עם מבטא ערבי שהזדהה כבן למשפחת הפשע אבו לטיף והרגיע אותו שלא ידאג, ש"הבחור" יביא לו את הכסף.

העבריין שמוליק הרוש. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
התחזה לעבריין שמוליק הרוש מאזור נהריה, ודרש מקורבן סחיטה סכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים. שמוליק הרוש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

במקרים אחרים התקשר אפרגן לבעלי עסקים בעיר אשקלון והציג עצמו כ"שלום דומרני" תוך שהוא דורש בטון מאיים אלפי שקלים כדי לשחרר את בנו ממעצר. כשאחד המתלוננים ציין בפניו שאין ברשותו סכום כזה, אפרגן השיב באיום מרומז, "תעזור, כדאי לך". בהמשך, אפרגן שוב התקשר לאנשים בטענה שהוא צריך לשחרר את בנו מערבות, הפעם הציג את עצמו כ"בינו פינטו". אפרגן הבטיח לחלק מהמתלוננים כי יעביר לחשבונות הבנק שלהם את סכום הכסף, אותו דרש מהם במזומן.

באחד המקרים בו הציג את עצמו כעבריין שי בנמו, אפרגן ניסה לסחוט סכום כסף ממתלוננת שמכירה את בנמו באופן אישי. כשביקשה לשוחח בשיחת וידאו, כדי לוודא שאכן מדובר בו, אפרגן השיב לה בצעקות, "מה את רוצה שאני אוכל תסביך? למה שיהיה מישהו שיתחזה לשי? בנמו, מי הבן ז** ה שיתחזה לשי בנמו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שלום דומרני. גדעון מרקוביץ' פלאש 90, עיבוד תמונה
התחזה לשלום דומרני, דרש כסף לשחרור בנו בערבות ואיים, "תעזור לי, כדאי לך". שלום דומרני/עיבוד תמונה, גדעון מרקוביץ' פלאש 90

לאפרגן יוחסו עבירות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. "מעשיו של המשיב מלמדים שהוא פעל באופן שיטתי ומתוחכם", ציינה עו"ד דרימר יאיר בבקשה להאריך את מעצרו. "הוא התאים את העבריין אליו התחזה לאזור המגורים של קורבן הסחיטה שלו. המתלוננים אשר חשו איום ממשי מעצם העובדה שחשבו שהם משוחחים עם העבריין המוכר שילמו למשיב כספים רבים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully