וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההשתלחות בנשיא ביידן - מעשה שגובל בטירוף"

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 8:51

ראש האגף המדיני ביטחוני לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד שוחח ב-103FM על צינון היחסים עם ארה"ב. הוא תקף: "המדיניות שרה"מ מוביל כושלת"

הבוקר (שני) נפתח יומה ה־178 של המלחמה, שעל הרקע ניצבת הלחימה בעזה, ההסלמה בצפון, ההתקררות ביחסים מול ארה"ב והניסיון להוביל לעסקת חטופים נוספת. אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני, התייחס לדברים ב-103FM וביקר את התנהלות הממשלה באשר ללחימה.

"המדיניות שראש הממשלה מוביל היא כושלת, חוץ מהישגי צה"ל שהם פה מפתיעים", הכריז גלעד בפתח השיחה. "צה"ל נחוש, עם מורל גבוה והישגים, אבל אם אתה לא מחבר לזה הישגים מדיניים, מי ישלוט בעזה, אם אנחנו זה יהיה אסון, שיקום יכול לבוא רק ממדינות ערב והרשות הפלסטינית חייבת להיכנס. במקום זה יש אידיאולוגיה להרוס את הרשות, להכין את הקרקע להשתלטות על יו"ש, רק אם מסתכלים על כל התמונה מבינים. חיזבאללה, צה"ל עם הישגים מאוד חשובים, אבל זה לא יפתור את הבעיה שהצפון ריק".

עמוס גלעד. ראובן קסטרו
עמוס גלעד/ראובן קסטרו

עוד טען כי "אם אתה רוצה לפתור את הבעיה או שאתה נכנס לעימות כולל או שאתה הולך להסדר משופר ובונה את הכוח על בסיס לקחים. נהר הליטני, שהמקסימום אם יהיה הסדר, זה לא נהר שזורם ב־90 מעלות. המרחק בין מטולה לנהר הליטני הוא שלושה ק"מ. אפשר להגיע להסדר, הכול תלוי במדיניות ואין שום מדיניות פה. גם בלי ארה"ב, איך בדיוק נעשה? ההשתלות בנשיא ביידן היא מעשה שגובל בטירוף, יש פה הזדמנות לכונן ציר אסטרטגי, בינתיים סינוואר יושב במחילות ואומר 'הכנסתי סדקים עם ארה"ב, מצרים, ישראל תיחלש והכול אני'. המצב שלנו מבעבע, ויש לזה הקרנה על ירדן".

באשר לאמירותיו של ראש הממשלה בנוגע למערכה ברצועת עזה והצורך, לדבריו, בקיום פעולה צבאית נרחבת ברפיח בכדי למוטט את שלטון החמאס בדרך לניצחון המוחלט, ביקר: "זאת סיסמה. בראש ובראשונה החטופים והחטופות, אם חס וחלילה לא יחזרו חיים מהתופת הזו, זה יהיה פצע פתוח לעשרות שנים, זה נגד הערכים היהודים, לא אנושי ולא מוסרי. אם אנחנו לא נחבור לעולם, לארה"ב, ועדיין יש לנו הזדמנות, נשקע בעזה כביצה. יש דבר שצריך לעשות רק המנהיג, מי שצריך לדבר פה זה מנהיג המדינה, נתניהו, ראש הממשלה, עם הנשיא, ולומר לו 'אני רוצה לעשות איתך תיאום ציפיות', ולא להשתלח בו".

"ראש הממשלה אמר אתמול שבלי רפיח לא נגמור את הסיפור", ציינו צמד המגישים, וגלעד תקף: "הוא אמר, אבל מה זה אומר? נניח שנכנסנו וחיסלנו 4 גדודים, מה אחרי זה? אין פה שום תוכנית, הוא נמנע מכל תוכנית. ארה"ב מציעה לנו תוכנית מדהימה שתאפשר לנו להתחבר לכוחות אדירים בעולם המערבי, אנחנו צריכים לחבור כוחות. צריך להיות שיח מנהיגים".

  • עוד באותו נושא:
  • עמוס גלעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully