וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסוכנות היהודית: "זינוק בבקשות לעלייה ארצה מאז 7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 17:57

יו"ר הסוכנות האלוף דורון אלמוג השתתף היום בישיבת ממשלה שם חשף כי יותר מ-11 אלף יהודים עלו ארצה מאז פרוץ המלחמה. עוד המשיך אלמוג והסביר כי הסוכנות היהודית העניקה סיוע בגובה יותר מ-200 מיליון שקלים לאוכלוסיות שנפגעו ולשיקום החברה הישראלית

בווידאו: יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג ושר העלייה והקליטה אופיר סופר מקבלים בנתב״ג עולים שנחתו מצרפת, 26 באוקטובר 2023/ינאי יחיאל, אקום סטרטג׳יז

על רקע חצי שנה למלחמת חרבות ברזל, יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל' דורון אלמוג השתתף הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, וסקר בפניה את ההתגייסות של יהדות התפוצות למען מדינת ישראל מאז פרוץ המלחמה. עד כה, העניקה הסוכנות היהודית סיוע בגובה יותר מ-200 מיליון שקלים לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה ומטרור מאז 7 באוקטובר, זאת הודות לתרומות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, הרוח הישראלית ותורמים נוספים מרחבי העולם ומישראל.

בנוסף לסיוע הישיר ליישובי קו העימות בצפון ובדרום, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תמכה עד כה בכ-8,500 משפחות שנפגעו מהטרור באמצעות מענקי חירום ראשוניים בסכום כולל של יותר מ-33 מיליון שקלים. הסוכנות היהודית התייצבה גם לצדם של בעלי העסקים הקטנים שנפגעו במלחמה, ביניהם גם המילואימניקים. עד כה נתנה הסוכנות היהודית יחד עם השותפים שלה סיוע בהיקף כולל של יותר מ-40 מיליון שקלים ליותר מ-200 עסקים קטנים - במענקים כספיים, בליווי של מאות מנטורים ובהלוואות מהירות בתנאים מועדפים.

האלוף במיל. דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית. אלדד רפאלי,
"שליחי הסוכנות היהודית ברחבי העולם פועלים ללא לאות מול גילויי האנטישמיות". יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג/אלדד רפאלי

יו"ר הסוכנות היהודית, אלמוג ציין בדבריו בישיבת הממשלה את תרומתם המיוחדת של החיילים העולים הבודדים למאמץ המלחמתי, "מדובר בעולות ובעולים ציוניים. חלקם הספיקו לבנות חיים ומשפחה במדינת ישראל והמשיכו בשירות מילואים פעיל ואנו מסייעים להם לצלוח את התקופה הזו. 14 חיילים עולים בודדים נפלו בקרב מאז 7 באוקטובר. נזכור אותם ואת גבורתם לעד".

במיזם "שותפות ביחד", של הסוכנות היהודית, קהילות ישראליות 'מאומצות' על ידי קהילה יהודית בחו"ל וזוכות לתמיכה מהם. מאז פרוץ המלחמה, נוספו 30 שותפויות ל-43 הקיימות. כל אחת מהקהילות בחבל תקומה מקבלת שותפות עם קהילה מאמצת בחו"ל. השותפויות כוללות סיוע ומתנדבים לצד תרומה של מיליוני דולרים. העם היהודי לא מתגייס רק בתרומות: 16,000 מתנדבים הגיעו לישראל באמצעות תוכניות של הסוכנות היהודית והתנדבו בכל רחבי מדינת ישראל. אחד ממפעלי ההתנדבות המשמעותיים הוא ארגון מסע שהוביל התנדבות בחקלאות, חינוך ובמפעלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טיסת ישראייר עם עולים חדשים. ישראייר,
"אנו עדים להתגייסות חסרת תקדים של הקהילות היהודיות ברחבי העולם". עולים חדשים מגיעים ארצה/ישראייר

בסיכום הישיבה, יו"ר הסוכנות היהודית האלוף אלמוג אמר, "הסוכנות היהודית רותמת את עוצמת העם היהודי לחיזוק החברה הישראלית וחיזוק הקשר בין יהדות, ובמיוחד מאז 7 באוקטובר. אנו עדים להתגייסות חסרת תקדים של הקהילות היהודיות ברחבי העולם. שליחי הסוכנות היהודית ברחבי העולם פועלים ללא לאות מול גילויי האנטישמיות, בחזית התמיכה העולמית במדינת ישראל ובמענה לזינוק בבקשות לעלייה ארצה. מ-7 באוקטובר עד היום עלו יותר מ-11 אלף עולים. העם היהודי כולו, בכל העולם, מאוחד במשימה לחזק את אזרחי ישראל בעת הזאת ומתפלל לשובם במהרה של כל החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully