וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סוכות: "אין חרדי אחד שיתגייס בעקבות פסיקת בג"ץ. אם כבר, יקרה ההפך"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 12:26

אחרי ששופטי העליון הקפיאו את תקציבי הישיבות שתלמידיהן חייבים בגיוס, חבר הכנסת מהציונות הדתית מזהיר כי פסיקתם רק תגביר את הניכור של החרדים ותפגע בהשתלבותם בחברה. בראיון ל-103 הוא אומר: "לא רציני לחשוב שאפשר לפתור בעיה של 100 שנה בזמן מלחמה"

דובר צה"ל: אנחנו פועלים בכל רחבי לבנון; חוק הגיוס? נפעל לפי הדין/דובר צה"ל

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית אמר היום (ראשון) בריאיון ל-103FM כי "אין חרדי אחד שיתגייס בעקבות פסיקת בג"ץ". לדבריו, "זה יוצר סוג של מגננה, זה יוצר עוד יותר חוסר השתלבות בחברה הישראלית". כמו כן אמר כי ""זו בעיה של 100 שנה, לחשוב שאפשר לפתור את הבעיה הזאת דווקא בעיצומה של מלחמה מהיום למחר, זה לא רציני".

"אנחנו חושבים שתורה וצבא הולכים ביחד, זו העמדה שלנו וזה מה שקורה אצלנו, אבל אחרי הדבר הזה, אנחנו מבינים שזה תהליך", המשיך. "אי אפשר לגייס את החרדים מהיום למחר, לא משנה מה נעשה. אגב, את בעיות כוח האדם בצה"ל צריך לפתור בעוד דרכים", הוסיף.

עוד טען כי לדעתו בג"ץ אינו צריך להכריע בעניין של חוק הגיוס, אלא הממשלה. "בג"ץ נתן תשעה חודשים, שלושה חודשים אחרי שהוא נתן את תשעת החודשים האלה, התחילה כאן המלחמה אולי הכי קשה בתולדות ישראל. מה לעשות שלממשלה היו דברים אחרים להתעסק בהם שהם לא גיוס חרדים בחצי שנה האחרונה. באה הממשלה ואמרה, 'תנו לנו עוד כמה חודשים להתארגן', בא בג"ץ ואמר, 'לא, אני לא אתן לכם אפילו עוד דקה אחת'. מה נעשה? בג"ץ פה קובע דברים שאני חושב שהם בעייתיים מאוד".

צבי סוכות, 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
"אין חרדי אחד שיתגייס בעקבות פסיקת בג"ץ". ח"כ סוכות/ראובן קסטרו

ח"כ סוכות התייחס לטענה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב במכוון עסקה עם חמאס. "אני לא חושב שברמה האישית, בטח ראש ממשלה שעושה כל כך הרבה דברים, יעכב עסקה בשביל עניינים פוליטיים. וגם בהיבט הכי פשוט, בפוליטיקה, הממשלה לא יכולה לפעול כרגע כי יוצאים לפגרה בעוד שבוע, והשבוע כל החוקים שעולים זה בהסכמה של קואליציה ואופוזיציה אז אין אפשרות לפירוק הממשלה לפני סוף הפגרה".

על מחדל 7 באוקטובר אמר כי הוא "המחדל הגדול של כל הזמנים, אין על זה ויכוח". על השאלה האם לא הגיע הזמן שהממשלה תפנה את מקומה בשל כך, השיב: "אנחנו עדיין באמצע העבודה, גם בצפון אנחנו באמצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully