וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למעט רפיח, חמאס הצבאי מפורק; המלחמה בצפון? בלי גיבוי אמריקני אתה לא נלחם"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 8:45

האלוף (במיל') ישראל זיו הביע את עמדתו בנוגע לכיבוש רפיח בריאיון ל-103fm ואמר כי "הנושא הפך לבינלאומי והיינו צריכים לעשות את זה מוקדם יותר". בנוסף, הביע ביקורת על הממשלה בשל העובדה שהצפון הופקר וכדי לצאת למערכה אנחנו "צריכים סוג של אישור או גיבוי אמריקני"

בווידאו: פעילות כוחות שייטת 13 בבית החולים שיפא בעזה/צילום: דו"צ

אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, התראיין הבוקר (ראשון) אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103fm והתייחס למלחמה בעזה ולפירוק היכולות הצבאיות של חמאס ברפיח והשלכותיו. זיו הביע את דעתו גם על הזירה הצפונית.

"שיטות הפעולה המתוחכמות בשיפא הובילו לתוצאות ואפשרו בעצם לפגוע בצורה משמעותית בהתארגנות מחדש של חמאס", התייחס תחילה האלוף (במיל') זיו. "חמאס איבד את התשתיות שלו בצפון הרצועה וניסה להתארגן מחדש עם הג'יהאד, ובתגובה צה"ל קלט את זה, סגר על בית החולים ובסבירות גבוהה מחק את ההתארגנות", הוסיף.

"זה הישג חשוב מאוד בדרך לפירוק המסגרות הצבאיות של חמאס. עם זאת, האופן שבו הצבא פועל כרגע ברצועה הוא סוג של בט"ש פלוס". לדבריו, "אין בעצם התקדמות כבר למעלה משלושה חודשים. נוכחות הכוחות שם הרבה יותר דלה".

אלוף במיל' ישראל זיו. צילום מסך מתוך חדשות 12, אתר רשמי
אלוף במיל' ישראל זיו/אתר רשמי, צילום מסך מתוך חדשות 12

זיו נשאל בריאיון האם ישנה תוכנית מסודרת לפירוק יכולות הצבאיות של חמאס וענה "זה מה שנעשה בשלב הראשון. אפשר להגיד שלמעט רפיח ועוד אזור אחד במחנות המרכז, יכולותיו הצבאיות מפורקות. האם החמאסניק האחרון נהרג? התשובה היא לא. האם יש ניסיונות שלהם להתארגן מחדש? כן. אבל זה כבר לא מלחמה, לא בקנה מידה של ההיקף ולא בקנה מידה של המטרות".

בהמשך הוסיף על רפיח כי "הוא הפך לבין-לאומי כי לא פעלנו מספיק מוקדם כדי לעשות את הפירוז שם ועכשיו זה כבר נהיה עניין של ארה"ב, של העולם, של מצרים, של כולם. כיבוש שהוא לא באמצעות הסדרה מתואמת בין מצרים וארה"ב, למעשה יוצר כיבוש מוחלט של הרצועה. משום ששם ישנו המעבר היחידי, הבין-לאומי שעדיין לא מטיל עלינו אחריות ככובשים ברצועה". בנוגע למשמעות כיבוש העיר הדרומית ענה: "אנחנו צריכים להטיל ממשל צבאי ומאותו רגע אנחנו צריכים לטפל באוכל, בהומניטרי ובאחריות האזרחית ברצועת עזה".

במהלך השיחה התייחס גם למצב בצפון והבהיר: "הצפון מופקר והוא תלוי בדרום, משום שגם מבחינת ריכוז כוחות, אנחנו לא יכולים לפעול בריכוז מאמץ בשני המקומות. מה עוד שאנחנו פרוסים ביהודה ושומרון בשבוע האחרון של הרמדאן, הדבר הנוסף זה שבשביל ללכת לצפון אחרי ה-don't האמריקני, אנחנו צריכים סוג של אישור או גיבוי אמריקני כי למלחמה כוללת אתה לא הולך בלי גיבוי אמריקני וגם זה תקוע. אני חושש שהגענו למקום שאולי ההחלטות הן גדולות על הממשלה הנוכחית והיא לא מסוגלת להחליט אותן".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל זיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully