וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המלחמה עם אוקראינה ורדיפת להט"בים: גל עלייה של רוסים בני הקהילה לארץ

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 11:57

המלחמה ברוסיה, בצירוף שרשרת חקיקות דרקוניות כנגד הקהילה, עודדו גל עלייה גדול לישראל של להט"בקים ובני משפחותיהם, בעלי זכות השיבה. מחקר מדאיג מצא כי 50% מהעולים ממשיכים להסתיר את זהותם המינית גם בארץ - זאת מחשש להתנכלות אליהם ונקמה בקרוביהם שנותרו מאחור

הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages/הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages

לאור המלחמה במזרח אירופה וחוקים דרקוניים כנגד הקהילה הלהטב"קית, החל גל עלייה גדול של להטב"קים ובני משפחותיהן, יוצאי ברית המועצות יהודים לארץ.

בכנס שנערך שלשום (חמישי) במכון להגירה ושילוב חברתי בשיתוף עם קשר ישראל ואוניברסיטת תל-אביב,הוצג מחקר חדש וראשון מזה 35 שנים, העוסק בעליה ממדינות אלה. הכנס בהובלתם של אנה טליסמן, MSW, ראש תחום להטב"ק, פרויקט קשר ישראל וד"ר סבטלנה צ'אצ'אשווילי-בולוטין, ראש המכון להגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין.

המחקר בדק את מצב העולים מקהילת הלהטב"ק אשר עלו לישראל בשנים האחרונות. בין השאר, בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה, והליך התדרדרות יחס המשטר הרוסי כלפי הקהילה עד שהוצאה מחוץ לחוק והוכרזה כארגון טרור.

דיוקנו של ולדימיר פוטין על רקע דגל הגאווה במצעד הגאווה בטולוז, צרפת, 10 ביוני 2023. רויטרס
החל גל עלייה גדול של להטב"קים יוצאי ברית המועצות. דיוקנו של ולדימיר פוטין במצעד גאווה/רויטרס

המחקר גילה כי כ-50% מהעולים ממשיכים להסתיר את זהותם המינית גם לאחר עלייתם לישראל. בנוסף, רבים מהעולים העידו כי יהיו מוכנים לחשוף את זהותם בפני ארגונים להטב"קים - רק בתנאי שישמרו על חיסיון זהותם ושלומם.

כ-75% מהעולים חווים קשיי שפה רבים והליך מיצוי זכויותיהם מורכב עבורם. כ- 44% ציינו כצורך ראשוני עזרה פסיכולוגית, ו-33% ציינו צורך בעזרה פסיכאטרית מותאמת. המחקר הראה כי עיקר החשש של העולים הוא פחד מרדיפה, הרגל ההסתרה, פחד מפעילות נקם במשפחה שנותרה מאחור, פחד כבד שלא יורשו לחזור ולבקר את משפחתם בשל זהותם המינית אשר הוצאה מחוץ לחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסתיר פנים. ShutterStock
75% מהעולים הלהטב"קים צריכים עזרה פסיכולוגית או פסיכיאטרית. (אילוסטרציה)/ShutterStock

במחקר השתתפו 129 משתתפים אשר עלו מאז 2012 לישראל (תחילת הליך החקיקה נגד קהילת הלהטב"ק). כ-50% ממשתתפי המחקר עלו החל משנת 2022.

בשנת 2023, בית המשפט העליון של רוסיה הוציא מחוץ לחוק את "תנועת הלהט"ב הבינלאומית" שאותה הגדיר כארגון טרור קיצוני. זאת, במסגרת פסיקה חסרת תקדים שלפיה אנשים מהקהילה הגאה עלולים להיעצר ולהיות מועמדים לדין בעקבות נטיותיהם המיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully