וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון צרפתי מזויף, 6 אקדחים וסייענים מקומיים: פרטים חדשים על מעצר הישראלי במלזיה

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 5:39

משטרת מלזיה עצרה שלושה מקומיים בחשד שסייעו לשלום אביטן, הישראלי שנעצר במדינה לפני שהספיק לבצע חיסול שיעדו טרם התברר. הם חשודים שסיפקו לו את האמל"ח והסיעו אותו. המשטרה המלזית חושדת כי הדרכו עמו נכנס למדינה האסורה לישראלים הינו מזויף

משטרת מלזיה עצרה אתמול (שישי) שלושה בני אדם בחשד כי סייעו לשלום אביטן, הישראלי שנעצר במדינה עם שישה אקדחים ותחמושת בחשד שהגיע למדינה כדי לבצע התנקשות שנסיבותיה טרם התבררו. הסייענים חשודים שסיפקו לו את הנשק והסיעו אותו, ומעצרם הוארך בשבוע - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

בין השלושה זוג נשוי, שעל פי הדיווח נמצא במכוניתם אקדח נוסף. במשטרה המלזית, שלדבריה אמש טרם נשלל כי האיש פעל בשירות המודיעין הישראלי, עולה חשד כי הדרכון הצרפתי עמו נכנס הישראלי למלזיה הינו מזויף.

הציוד שנתפס ברשותו של שלום אביטן במלזיה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הציוד שנתפס ברשותו של שלום אביטן במלזיה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התחמושת שנתפסה על הישראלי שנעצר במלזיה. ללא, אתר רשמי
התחמושת שנתפסה על הישראלי שנעצר במלזיה/אתר רשמי, ללא
הדרכון הצרפתי של שלום אביטן שנחשד כמזויף. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הדרכון הצרפתי של שלום אביטן שנחשד כמזויף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה הפדרלית במלזיה דיווחה כי ביצעה את המעצר במלון ברובע ג'לאן אמפאנג היוקרתי בבירה וכי תפסה את הנשק שנועד להתנקשות. עוד הוסיפה המשטרה כי בימים שקדמו למעצר הישראלי החליף בית מלון שלש פעמים וזה כבר המלון הרביעי בו הספיק לשהות.

אביטן נעצר כאמור כשברשותו 6 אקדחים - שני אקדחי גלוק, אקדח סמית אנד ווסון ואקדח זיג זאואר, ו-200 קליעים. שלושה מהאקדחים נתפסו כשהם טעונים. על ישראלים אסורה הכניסה למלזיה ובחקירה עלה כי הוא נכנס למדינה באמצעות דרכון צרפתי, ואת הדרכון הישראלי שלו הציג רק במהלך תשאולו.

המפקח הכללי של המשטרה, טאן סרי רזרודין חוסיין, אמר שהאיש נכנס למדינה שבועיים קודם לכן, ב-12 במרץ, דרך נמל התעופה הבינלאומי של הבירה קואלה לומפור בטיסה שעברה באיחוד האמירויות.

הדרכון הישראלי של שלום אביטן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הדרכון הישראלי של שלום אביטן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אבל למרות שעל פי דיווח המשטרה הודה כבר אביטן כי מטרתו היתה להתנקש בישראלי אחר, על רקע סכסוך משפחתי, הרשויות מתעקשות כי לא מדובר באירוע פלילי גרידא וכי הנסיבות אחרות. "אנחנו לא קונים את הסיפור שלו", אמר המפכ"ל המלזי במסיבת עיתונאים, תוך שהדגיש כי תוגברה אבטחת דמויות מפתח במלזיה כמו ראש הממשלה והמלך.

"מה שגרוע יותר כאן הוא שהמעצר התרחש במהלך הסכסוך המתמשך בין פלסטין לישראל, ואנו ערניים לביטחונם של ראש הממשלה, המלך ואח"מים אחרים שאת ביטחונם אנחנו צריכים לקחת בחשבון". הוא אמר. "אנו מאמינים שהחשוד לא פעל לבדו ויש לו כאן קשר מקומי שעדיין לא ביררנו את זהותו", אמר מפכ"ל המשטרה המלזית, והוסיף כי המשטרה מסתייעת בשגרירות צרפת. גם משרד החוץ הישראלי נעזר בשגרירות צרפת במלזיה, כיוון שישראל אינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם המדינה ואין לה שם נציגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully