וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נעצר במלזיה כשברשותו נשק; "לא קונים את הסיפור שלו", אמר המפכ"ל ותגבר אבטחת בכירים

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 23:42

הישראלי שנעצר, בן 36, נכנס למדינה עם דרכונו הצרפתי ונתפס כשברשותו 6 אקדחים ו-200 קליעים. למרות שעל פי דיווח המשטרה הודה כבר כי מטרתו היתה להתנקש בישראלי אחר, על רקע סכסוך משפחתי - במשטרה לא שוללים שהוא "קשור למודיעין הישראלי"

בווידאו: ראש ממשלת מלזיה לשעבר נשלח ל-12 שנות מאסר בגין גניבה מכספי המדינה/צילום: רויטרס

אזרח ישראלי נעצר שלשום (רביעי) במלזיה בטענה שנכנס למדינה כדי לבצע חיסול מסתורי - כך מסרה הערב התקשורת במדינה. המקרה מוכר למשרד החוץ בירושלים, אך לא נמסרו פרטים נוספים. על פי הדיווחים במלזיה, זהותו של העצור הוא שלום אביטן, בן 37, מבני ברק.

המשטרה הפדרלית במלזיה דיווחה כי ביצעה את המעצר במלון ברובע ג'לאן אמפאנג היוקרתי בבירה וכי תפסה את הנשק שנועד להתנקשות. עוד הוסיפה המשטרה כי בימים שקדמו למעצר הישראלי החליף בית מלון שלש פעמים וזה כבר המלון הרביעי בו הספיק לשהות.

הישראלי נעצר כשברשותו 6 אקדחים - שני אקדחי גלוק, אקדח סמית אנד ווסון ואקדח זיג זאואר, ו-200 קליעים. שלושה מהאקדחים נתפסו כשהם טעונים. על ישראלים אסורה הכניסה למלזיה ובחקירה עלה כי הוא נכנס למדינה באמצעות דרכון צרפתי ואת הדרכון הישראלי שלו הציג רק במהלך תשאולו.

אנואר איברהים, מנהיג האופוזיציה נגד ממשלת מלזיה. AP
אנואר איברהים, ראש ממשלת מלזיה/AP

המפקח הכללי של המשטרה, טאן סרי רזרודין חוסיין, אמר שהאיש נכנס למדינה שבועיים קודם לכן, ב-12 במרץ, דרך נמל התעופה הבינלאומי של הבירה קואלה לומפור בטיסה שעברה באיחוד האמירויות.

אבל למרות שעל פי דיווח המשטרה הודה כבר הישראלי כי מטרתו היתה להתנקש בישראלי אחר, על רקע סכסוך משפחתי, הרשויות מתעקשות כי לא מדובר באירוע פלילי גרידא וכי הנסיבות אחרות. "אנחנו לא קונים את הסיפור שלו", אמר המפכ"ל המלזי במסיבת עיתונאים, תוך שהדגיש כי תוגברה אבטחת דמויות מפתח במלזיה כמו ראש הממשלה והמלך.

"מה שגרוע יותר כאן הוא שהמעצר התרחש במהלך הסכסוך המתמשך בין פלסטין לישראל, ואנו ערניים לביטחונם של ראש הממשלה, המלך ואח"מים אחרים שאת ביטחונם אנחנו צריכים לקחת בחשבון". הוא אמר.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מגדל פיקוח מזרחי בשדה התעופה קואלה לומפור במלזיה. ShutterStock
"אנו מאמינים שהחשוד לא פעל לבדו", שדה התעופה בקואלה לומפור/ShutterStock

הוא אמר כי הנשק והתחמושת, נרכשו על ידי הישראלי באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים וכי נמשכות חקירות לאיתור מקבל התשלום.

"אנו מאמינים שהחשוד לא פעל לבדו ויש לו כאן קשר מקומי שעדיין לא ביררנו את זהותו", אמר מפכ"ל המשטרה המלזית, והוסיף כי המשטרה מסתייעת בשגרירות צרפת.

התקשורת המקומית אומרת כי כשנשאל אם המשטרה לא שוללת את האפשרות של השתייכותו של החשוד למודיעין הישראלי, אמר המפכ"ל כי "גם החקירות המתנהלות מובילות לכיוון זה". התקשורת במלזיה מזכירה כי ראש הממשלה, אנואר איברהים, גינה את "הזוועות של ישראל כלפי פלסטין", וכי האבטחה עליו הוגברה מאז, בשל כך.

פאדי אל בטש מלזיה זירת הרצח סטמפה. -, מערכת וואלה! NEWS
מהנדס חמאס שחוסל על אדמת מלזיה ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, -

בשנת 2018, חוסל מהנדס בכיר בארגון חמאס על אדמת מלזיה. ד"ר פאדי אל-בטש, נורה בצאתו ממסגד בקואלה לומפור הבירה. על פי הדיווחים נטען כי אלמונים פתחו באש על אל-בטש. המשטרה המלזית דיווחה אז כי שני רוכבי אופנוע ירו עליו כעשרה כדורים, מהם נהרג במקום.

סגן ראש ממשלת מלזיה אז, אחמד זאהיד המידי, אמר כי אל-בטש הפך ככל הנראה לעול עבור סוכנות מודיעין זרה "העוינת את פלסטין". הוא אמר כי הרשויות יעדכנו על ההתפתחויות בחקירה מעת לעת והוסיף כי המתנקשים היו גברים לבנים שרכבו על אופנוע ב.מ.וו.

בחמאס התייחסו מאוחר יותר לחיסול המהנדס ואמרו כי "היה אחד מאנשינו, ותרם לסוגיה הפלסטינית". על פי כמה הדיווחים נראה כי אל-בטש היה קרוב משפחתו של תייסיר אל-בטש, בכיר חמאס בעזה. בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאלד אלבטש, האשים אז את המוסד באחריות לחיסולו: "דורש מרשויות מלזיה לפתוח בחקירה דחופה כדי לחשוף את המעורבים לפני שיצליחו לברוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully