וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שנלחמתם: כמה עולה לנו לאבטח את יאיר נתניהו במיאמי?

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 5:54

2 אנשי שב"כ שמתחלפים מדי שבועיים, נהג ורכב צמודים מהקונסוליה הישראלית, אש"ל, טיסות ודירות - בעלות מוערכת של כ-2.5 מיליון בשנה, כך פורסם בחדשות 12. "האבטחה על משפחת נתניהו מטורללת. האם חשוב לתת את התקציב למאבטחים במיאמי - או לעשרה רכזי שב"כ שיתחקרו בעזה?"

יאיר נתניהו מבקר במיזם חסד ועזרה לתושבי הדרום והצפון של שי גראוכר מעמותת ״ביחד ננצח"/Instgram

כמה עולה אבטחתו של יאיר נתניהו במיאמי? שיחות עם שני אנשי מחאה, שפורסמו אמש (שישי) בחדשות 12 - חושפות את המחיר היקר אותו אנו משלמים. כזכור, לפני כשנה נתניהו הבן עזב את ישראל - והתמקם בהאלאנדייל ביץ', מהעיירות העשירות במיאמי.

על פי התחקיר, ליאיר צמודים שני אנשי שב"כ מהיחידה לאבטחת אישים, שמתחלפים מדי שבועיים וחוזרים לארץ, וגם נהג ורכב צמוד ששכרה עבורו הקונסוליה הישראלית. על פי הערכות, מדובר בהוצאה של כ-207 אלף שקל בחודש - כלומר, 2.5 מיליון שקל בשנה.

"יאיר נתניהו לא אמור להיות מאובטח בידי השירות, אני חושב שזה הדבר הכי מהותי", טען בתחקיר שלמה הרנוי, לשעבר ראש החטיבה הממלכתית לאבטת אישים בשב"כ. עד לפני כשנה, כך מוסבר, רק שבעה אישים זכו לאבטחת יחידת העילית בשב"כ, בהם ראש הממשלה, נשיא המדינה ונשיא ביהמ"ש העליון.

עם זאת, לאחר המחאה נגד המהפכה המשפטית שנערכה מול המספרה בה שהתה שרה נתניהו, כונסה ללא שיהוי מיותר ועדת שרים בראשות שר המשפטים יריב לוין - ועדה פוליטית, שבה חברים איתמר בן גביר, יואב גלנט ויואב קיש, בעקבות דרישת המשפחה להשתדרג לאבטחה של השב"כ.

"התנגדה מלמעלה עד למטה. ראש היחידה לאבטחת אישים, ראש אגף אבטחה, ראש השירות - הם התנגדו לחלוטין. הם הגיעו לסיטואציה בחדר, לפגישה עם הוועדה, תלשו את השיער מהקרקפת - הכריחו אותם", גרס עמי דרור, פעיל מחאה שהיה בעבר ראש צוות האבטחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יכול להיות אבל זו החלטה של השב"כ, החלטה מקצועית. והיסטורית, אם תשים לב, היו לנו כבר ילדים ובנות זוג לראשי ממשלה ומעולם לא היה כדבר הזה"

"אתה צריך להחליט - העלות של שני אנשים בחו"ל היא יקרה. האם יותר חשוב לתת את התקציב הזה לעשרה רכזים של השירות שיתחקרו אנשים בעזה או לשני אנשים שיעמדו שם? אתה חייב לעשות תיעדוף ולמתוח קו, אלא אם יש מידע מודיעיני. אם היה לשירות מידע מודיעיני שהוא ספציפית מאוים זה סיפור אחר לגמרי, אבל זה לא המקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

לטענתו של דרור, הרצון באבטחה אינו בהכרח קשור בצורך אמיתי להגנה מפני סכנות. "הרבה מהלחץ של המאובטחים להיות מאובטחים הוא בשביל הסטטוס, לעבור ולהיראות בכל מיני מקומות. אתה נראה פשוט יותר חשוב כששיש לך מאבטחים". מדובר באורות מהבהבים, מעבר באור אדום ונהג צמוד ומאבטחים עם דרכון דיפלומטי שלא עומדים בתור בנמל התעופה. עם קצת חשיבה יצירתית אפשר לארגן גם ליאיר דרכון דיפלומטי - וכך היה. לפי דרור, "בסופו של דבר מדובר כאן בסמל סטטוס יותר מכל דבר אחר".

"אתה לא צריך למצוא חנייה, אתה מגיע, הכול מסודר והכול נוח. אתה יכול לחנות עם שני גלגלים על המדרכה, מישהו שומר לך על הרכב. זו הסיבה האמיתית, עד שזה הופך לשלב המודיעין שהוא סיפור אחר לגמרי. האבטחה על משפחת נתניהו היא מטורללת".

הרנוי גיבה אותו: "העסק פה הוא לא רק המשכורת אלא שיושבים פה על הסיפור הזה מאבטחי שב"כ שהם אמורים להיות במקום אחר. משימתם העיקרית זו אבטחת ראש הממשלה ושאר סמלי השלטון. זה הסיפור, וזה עלול להיפגע. אני הייתי בסיטואציות שאבטחת האישים נפגמה בגלל הצורך במטלות אחרות. זה נראה נורא. העלות, הכסף, ההתנהלות - הכול. תחשוב, אלו סכומים אדירים בסיטואציה הזו. על מה? על מה אנחנו מוציאים את הכסף? זה לא תורם כהוא זה למדינת ישראל".

הערכת המחיר המלאה לחודש

  • שכר לארבעה מאבטחים - זוג כל שבועיים - מאה אלף שקלים
  • אש"ל - 22 אלף שקלים
  • טיסות - 40 אלף שקלים
  • שכירת דירה צמודה עבור המאבטחים - 18 אלף
  • נהג מקומי ורכב שכור - 27 אלף שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully