וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מרדכי גוטליב: "150 אלף איש ישבו וילמדו? זה דבר שלא בא בחשבון"

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 14:58

הרב אברהם מרדכי גוטליב אמר בראיון ב-103FM כי חוץ מבודדים, כולם צריכים לצאת לעבודה - אך זה לא המצב. "אני רואה על יד הבית שלי, יש מעין שרשרת של חנויות ובחורים משוטטים שם כל שעות היום", אמר. "הם אמורים לשבת וללמוד - בפועל הם יושבים עם רוגעלך ועוגיות"

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)/רשתות חברתיות

הרב אברהם מרדכי גוטליב אמר היום (שישי) בראיון לתוכנית "קופמן ואריה" ב-103FM כי "150 אלף איש ישבו וילמדו? זה דבר שלא בא בחשבון". הוא סיפר על התופעה בה תלמידי ישיבה שאמורים לשבת וללמוד לא עושים זאת בפועל, דבר הקורה בכל מקום בחברה החרדית.

"אני כבר מגיל 14 עוסק בחוכמת הקבלה, 24/7, לומד, בכל קצוות הקשת של החברה הישראלית כבר עשרות שנים. חוכמת הקבלה רואה את העקרונות של היהדות בצורה אחרת לגמרי", אמר הרב גוטליב. "למשל, הפירוש של המילה האחת 'תורה', בציבור החרדי מפרשים את המילה תורה לשבת על יד ספרים פתוחים וללמוד, אבל מצד האמת, המילה תורה היא מלשון הוראה. כלומר הוראת דרך, איך להתחבר עם ריבונו של העולם".

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. פוטו ארט נתן מילצקי, אתר רשמי
"כשאדם נכנס מתחת לאלונקה במסירות נפש, גם זה תורה". חרדים מפגינים נגד הגיוס/אתר רשמי, פוטו ארט נתן מילצקי

הרב גוטליב סיפר כי מבחינתו כולם צריכים לצאת לעבודה חוץ מבודדים, והדבר מהווה מסירות נפש. "מבחינתנו, גם אם אישה חותכת ירקות לכבוד שבת, זה תורה. בוודאי ובוודאי כשאדם נכנס מתחת לאלונקה במסירות נפש, גם זה תורה", אמר. "אנחנו סבורים שאדם צריך גם לצאת לעבודה, חוץ מבודדים, אנשים שמסוגלים לשבת וללמוד כל היום".

"החברה צריכה את זה כי החברה צריכה רבנים, פוסקים, דיינים, מלמדים. החברה מפיקה תועלת מהלימוד שלהם, אבל שציבור שלם של 150 אלף איש ישבו וילמדו? זה דבר שלא בא בחשבון", המשיך האדמו"ר של קריית יערים. "אני רואה על יד הבית שלי, יש מעין שרשרת של חנויות ובחורים משוטטים שם כל שעות היום, הם אמורים לשבת וללמוד - בפועל הם יושבים עם רוגעלך ועוגיות. זה מתרחש בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully