וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החיילים החטופים לאחר הפגישה עם נתניהו: "עסוק בבטחון צבאי ולא חברתי"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 22:04

ראש הממשלה נתניהו נפגש לראשונה עם נציגי משפחות החיילים החטופים. בפגישה, נתניהו חזר והדגיש כי לחץ צבאי יוביל לשחרור החטופים, ומסר כי צה"ל מחזיק נכסים אסטרטגיים של חמאס. המשפחות מצידן כועסות ומתוסכלות: "האם נקבל 134 'רון ארדים' בארונות?"

משפחות החיילים החטופים ייפגשו עם נתניהו: "ביקשו מאיתנו לשתוק, הפחידו אותנו"/מטה החטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם בני משפחות החיילים שנחטפו על ידי החמאס. בשיחה, הדגיש את חשיבות הלחץ הצבאי מסר כי הוא "מנהל בעצמו את המשא ומתן לשחרורם". משפחות החטופים: "לא שמענו מראש הממשלה דברים חדשים. הוא ממשיך להאמין בקו שלו".

"אני יודע שכל יום שעובר עליכם הוא גיהנום", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם משפחות החטופים החיילים, "הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו. גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם", נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו הוסיף והדגיש כי לטענתו רק הלחץ הצבאי שהפעיל צה"ל על הרצועה הוא שהביא לשחרור החטופים, ויביא לשחרורם העתידי של חטופים נוספים. "בנוסף, אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס", מסר ראש הממשלה, "זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו. כבשנו את צפון הרצועה ואת ח'אן יונס. ביתרנו את הרצועה, ואנחנו נערכים לכניסה לרפיח".

"כדי להחזיר את כולם, צריך להשתמש בכל הנכסים הללו בצורה מושכלת", אמר ראש הממשלה למשפחות בתום דבריו, והוסיף כי "אני מנהל משא ומתן בעצמי מדי יום - כדי להחזיר את כולם ולא רק חלק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הצהרה לתקשורת של משפחות החיילים החטופים, לפני פגישתם לראשונה עם רוה״מ. דוברות מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות החיילים החטופים בהצהרה טרם הפגישה עם נתניהו/אתר רשמי, דוברות מטה משפחות החטופים

עם תום הפגישה דיבר דורון פרץ, אביו של סרן דניאל פרץ, שנפל ב-7 באוקטובר וגופתו עדיין מוחזקת בשבי חאמס. "ביקשתי להבהיר את המעבר הבלתי נתפס הזה, שמשפחה שמחכה לשובו של הבן עד לרגע שנודע לנו שהוא נרצח. שיקפנו את זה לראש הממשלה ורעייתו", מסר פרץ, "הדאגה שהוא לא סבל, באיזה עולם אנו חיים שזה שהבן שלך נרצח יש בכך הקלה?".

דורון המשיך ותיאר את המאבק לשחרור שאר החטופים שעודם בחיים ואלו שגורלם טרם נודע. "יש שם הרבה שם שהם בחיים. אני לא מכיר סבל כזה. אני רואה את ההורים, חייבים להחזיר את כולם כמה שיותר מהר".


.

דניאל פרץ 
חלל צה"ל חטוף בידי ארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל
סרן דניאל פרץ/דובר צה"ל
סרן דניאל פרץ עם בני משפחתו. באדיבות המשפחה
דורון פרץ יחד עם בנו דניאל פרץ/באדיבות המשפחה

עוד נשא דברים גם רובי חן, אביו של איתי חן, שנפל גם הוא ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה. חן פתח את דבריו והודה לראש הממשלה על הזמן שהקדיש למפגש איתם. "במשפחה החדשה שלנו יש בדואים, יש חילונים, יש חרדים, אנחנו אזרחים ציונים שחינכו את הילדים שלנו לשירות משמעותי", מסר האב.

אולם, חן הוסיף כי לצערו לא שמע מראש הממשלה דברים חדשים. "ראש הממשלה ממשיך להאמין בקו שלו. ניסינו לדבר על הקו חדש. יש ביטחון צבאי אבל יש את העניין של ביטחון חברתי והוא לא פחות חשוב", מסר האב, "האזרחים חייבים לקבל ביטחון חברתי שמגיע להם, של ערבות הדדית, וזה לא פחות חשוב מהיישגים שנשיג מול חמאס. נגמר לנו הזמן ואנחנו רוצים להוציא החוצה כמה שיותר חיים וגם את החללים".

החייל איתי חן. באדיבות המשפחה
איתי חן/באדיבות המשפחה
רובי חן, אביו של החטוף איתי חן-  ״עצם הפגישה עם ראש הממשלה חשובה, שהוא יושב ומדבר איתנו. זה דבר טוב שקרה". ללא, אתר רשמי
רובי חן, אביו של איתי/אתר רשמי, ללא

רונן נאוטרה, אבא של החייל החטוף עומר נאוטרה, סיפר על בנו כי היה ציוני שבא לתרום למדינה. "אמרתנו לראש הממשלה שעם ישראל מסתכל, אחרי שהיינו בבקו"ם, האם ההורים שנותנים את הילד שלהם לצבא יכולים להאמין שממשלת ישראל יחזירו אותם", שיתף בתסכול, "אמרנו לראש הממשלה, האם נקבל 134'רון ארדים', בארונות? צריך לנצח את החמאס ולהביא את הילדים כי נגמר להם הזמן".

הצהרת בני משפחות חטופים לאחר פגישה עם רה"מ, לשכת רה"מ, 28 במרץ 2024. רוני כנפו
הצהרת בני משפחות החיילים חטופים לאחר הפגישה/רוני כנפו

מדובר בפגישה הראשונה של ראש הממשלה עם נציגי משפחות החיילים החטופים. טרם הפגישה, נשאו נציגי המשפחות הצהרה מחוץ לבסיס תל השומר. "רה"מ הסכים להיפגש איתנו רק אחרי חצי שנה של פניות רשמיות", מסרה ענת, אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט, "בידינו עדויות מהשבויים, לפיהן חיילים ששרדו מוחזקים בתנאים לא פשוטים ועוברים עינויים וייסורים".

עוד דיברה בהצהרה גם אמו של החייל החטוף עומר נאוטרה. "אנחנו מגלים שהשקט מצדנו היה כל כך נוח שמרבית השרים הופתעו לגלות שיש בכלל חיילים בין החטופים", מסרה האם, "קיבלנו בהכנעה ובהשלמה שאחרי 50 יום תהיה פעימה הומניטרית חיונית, כי הבטחתם שמיד אחרי זה בלחץ צבאי ימשיכו הפעימות הבאות. עכשיו אחרי חצי שנה כמעט אין באמת מלחמה עצימה וגם אין עסקה, ואם יש שיחות אז מדברים בהם על פעימה חלקית בלבד. רה"מ תנסה לדמיין את הבנים הצעירים שלך מוחזקים בידי השטן. אחרי חצי שנה כולם הומניטריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully