וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בהאג הורה לישראל לנקוט בכל הצעדים כדי להבטיח העברת סיוע הומניטרי לעזה

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 18:30

בית הדין הוציא צו ביניים לישראל, המורה כי כי על ישראל לאפשר ללא הפרעה אספקת מזון, מים, חשמל, תרופות, דלק, מחסה, ביגוד ותנאים סניטריים לפלסטינים. בנוסף, נכתב כי יש לוודא שצה"ל לא מונע העברת סיוע הומניטארי ולא מבצע פעולות שמהוות הפרה של האמנה למניעת רצח עם

משפחות החטופים מגישות תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין בהאג/מטה משפחות החטופים

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הוציא היום (חמישי) צו ביניים לישראל, המורה כי יש להבטיח העברת סיוע הומניטרי לרצועה בהיקף המתאים.

הצו הגיע בהתאם למחוייבויותיה הבינלאומיות של ישראל במסרת האמנה למניעת רצח עם, ולאור ההידרדרות במצב ההומניטארי בעזה. בהאג דורשים לנקוט בכל הצעדים הנחוצים וללא דיחוי ובשיתוף פעולה עם האו"ם כדי להבטיח העברת סיוע הומניטארי בהיקף המתאים.

בית הדין הבינלאומי לצדק פרסם את הצו בעקבות בקשה של דרום אפריקה שהוגשה ב-6 במרץ ובה נטען כי המצב ההומניטארי ברצועה מידרדר. ב-15 במרץ השיבה ישראל לבית הדין על הטענות מצד דרום אפריקה. מוקדם יותר היום עדכן בית הדין את ישראל ואת דרום אפריקה בהחלטתו ואז פרסם הודעה פומבית בנושא.

השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל/רויטרס

בית הדין קבע כי המצב ברצועת עזה הידרדר והגיע לכדי התפשטות של רעב. בית הדין מסר כי לאור זאת הצעדים עליהם החליט בפסיקתו מה-26 בינואר אינם מספיקים עוד ויש הצדקה בצעדים נוספים. עם זאת, בית הדין דחה את בקשתה של דרום אפריקה להוציא צו שמורה על הפסקת אש כולת בעזה.

בצו שהוציא בית הדין נכתב כי על ישראל לאפשר ללא הפרעה אספקת מזון, מים, חשמל, תרופות, דלק, מחסה, ביגוד ותנאים סניטריים לפלסטינים ברצועת עזה. בצו נכתב שעל ישראל לוודא שצה"ל לא מונע העברת סיוע הומניטארי ולא מבצע פעולות שמהוות הפרה של האמנה למניעת רצח עם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משפחות החטופים בצעדה סמוך לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 14 בפברואר 2024. מטה המשפחות, אתר רשמי
משפחות החטופים בצעדה סמוך לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 14 בפברואר 2024/אתר רשמי, מטה המשפחות

לפני כחודש בית המשפט העליון של האו"ם דחה את בקשת דרום אפריקה להטיל אמצעים דחופים לשמירה על רפיח ברצועת עזה. המדינה האפריקנית הגישה "בקשה דחופה" לבית הדין הבינלאומי לצדק לשקול האם הפעולות הצבאיות של ישראל, המכוונות כלפי רפיח, מפרות את הצווים הזמניים שניתנו בחודש שעבר במהלך השימוע של ישראל בהאג.

בית המשפט מסר כי לטענתו, הצווים הקיימים החלים על כלל הרצועה, ורפיח בתוכה, מספקים ואין צורך בהטלת צווים חדשים, אך הורה על ישראל ליישם את החלטות השימוע האחרון בהאג באופן "מיידי ואפקטיבי".

בנוסף, לפני כמה ימים חברת פרלמנט מדרום אפריקה התנצלה על כך שמדינתה הגישה תביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. "אני מבקשת מישראל סליחה על הצעדים בה נקטה הממשלה שלנו בהקשר לתביעה לבית הדין הבינלאומי", אמרה חברת הפרלמנט מארי סוקרס, בפגישה שהתקיימה בין יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, למשלחת מדרום אפריקה שהגיעה למשכן הכנסת, וכללה בתוכה פוליטיקאים ואנשי דת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully