וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בצד בהאג דחה את הבקשה לעצור פעולה ברפיח

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 23:07

הבקשה, שהוגשה על ידי דרום אפריקה, קוראת לשקול האם הפעולות שמכוונת ישראל לבצע ברפיח מפרות את הצווים הזמניים שניתנו בחודש שעבר, בתום השימוע של ישראל בהאג. בית הדין מסר כי הצווים הקיימים בנושא מספיקים, אך קרא לישראל ליישמם באופן "מיידי ואפקטיבי"

בווידאו: דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון"/רויטרס

בית המשפט העליון של האו"ם דחה הערב (שישי) את בקשת דרום אפריקה להטיל אמצעים דחופים לשמירה על רפיח ברצועת עזה. בית המשפט מסר כי לטענתו, הצווים הקיימים החלים על כלל הרצועה, ורפיח בתוכה, מספקים ואין צורך בהטלת צווים חדשים, אך הורה על ישראל ליישם את החלטות השימוע האחרון בהאג באופן "מיידי ואפקטיבי".

דרום אפריקה הגישה הערב "בקשה דחופה" לבית הדין הבינלאומי לצדק לשקול האם הפעולות הצבאיות של ישראל, המכוונות כלפי רפיח, מפרות את הצווים הזמניים שניתנו בחודש שעבר במהלך השימוע של ישראל בהאג.

השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
בבית המשפט הבינ"ל בהאג/רויטרס

בית המשפט מסר בתגובה כי המצב המסוכן ברפיח דורש "יישום מיידי ואפקטיבי" של הצווים הזמניים שהוטלו על ישראל בחודש שעבר, אולם הוסיף כי "אין הוא רואה צורך להטיל צווים נוספים". הצווים הוא הסביר, חלים כעת כבר על כל הרצועה, ורפיח כלולה בתוכה.

עם דחיית הבקשה, מסר בית המשפט העולמי בהאג כי "ישראל נותרת מחויבת לקיים באופן מלא את התחייבויותיה על פי 'אמנת רצח העם' ולצו האמור, לרבות על ידי הבטחת שלומם וביטחונם של הפלסטינים ברצועת עזה".

ישראל הגיבה אתמול לבקשת דרום אפריקה וכינתה אותה "מוזרה והבלתי ראויה ביותר". במסמך שהגישה ישראל להאג, טענה כי "שום דבר בבקשה הנוכחית של דרום אפריקה לא קובע שהצעדים הזמניים שכבר ציין בית המשפט לא יספיקו". עוד צויין כי הבקשה הגיעה "פחות משלושה שבועות לאחר מתן צו בית המשפט המורה על אמצעים זמניים, וזמן קצר מאוד לפני המועד להגשת דו"ח על ידי ישראל על פי אותו צו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully