וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשם העם שלנו, סליחה": חברת פרלמנט מדרום אפריקה בהבעת תמיכה בישראל

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 17:33

בפגישה בין משלחת דרום אפריקנית ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מארי סוקרס, חברת פרלמנט מדרא"פ, התנצלה בשם ממשלתה על עמדתם החריפה כנגד מדיניות ישראל במלחמה. היא אף הוסיפה ואמרה כי התביעה בהאג אינה מייצגת את העם הדרום אפריקני

בווידאו: דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון"/רויטרס

חברת פרלמנט מדרום אפריקה התנצלה היום (שלישי) על כך שמדינתה הגישה תביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. "אני מבקשת מישראל סליחה על הצעדים בה נקטה הממשלה שלנו בהקשר לתביעה לבית הדין הבינלאומי", אמרה חברת הפרלמנט מארי סוקרס, בפגישה שהתקיימה בין יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, למשלחת מדרום אפריקה שהגיעה למשכן הכנסת, וכללה בתוכה פוליטיקאים ואנשי דת.

עוד הוסיפה חברת הפרלמנט: "דעות ופעולות אלה אינן מייצגות את העם הדרום אפריקאי. הקהילה הנוצרית, שהיא הגדולה ביותר בדרום אפריקה, תומכת בכם ועומדת לצדכם ויש לכם ידידים רבים במדינתנו".

משלחת דרום אפריקאית במשכן הכנסת למען הפגנת תמיכה בישראל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"תומכים בכם ועומדים לצידכם". המשלחת הדרום אפריקנית במשכן הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר הכנסת אוחנה השיב לחברת הפרלמנט וחברי המשלחת ואמר כי העמדת ישראל לדין בהאג, בטענה של פשעי מלחמה ורצח עם היא "מעשה חמור", והוקיר תודה על דבריה. "אנו מודים לכם על ההבהרה החשובה הזאת ומעריכים את עמדתכם. כמי שביקר בדרום אפריקה לפני מספר שנים אני יכול להעיד שיש לנו שם גם ידידים נפלאים וקהילה יהודית שמאוד תומכת במדינת ישראל", אמר השר.

עוד הוסיף ואמר כי "לא נעצור את המאבק להשמדת יכולות חמאס, חיי תושבינו תלויים במאבק זה - שאיננו מאבק מקומי אלא מאבק של העולם החופשי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נציג דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג.  11 בינואר 2024. צילום מסך, רויטרס
"העמדתה של ישראל לדין בהאג היא מעשה חמור". נציג דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג/רויטרס, צילום מסך

בינואר האחרון חלו הדיונים הפומביים בבית הדין הבינלאומי בהאג, מטעמה של ממשלת דרום אפריקה, שתבעה את ישראל בטענה של ביצוע רצח עם ופשעי מלחמה בעזה. בית הדין הבינלאומי פסק ברוב של 15 שופטים כנגד 2 שישראל לא צריכה להפסיק את את הלחימה בעזה. אולם, הגבילה את יכולת התמרון של צה"ל.

נוסף על כן, בית הדין פסק כי ישראל חייבת להבטיח שצה"ל לא יגרום נזק בלתי הפיך ומוות לאזרחים פלסטינים, ועוד הוסיף שעל הממשלה להטיל סנקציות על חברי כנסת המשמיעים דברי הסתה כנגד אזרחים עזתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully